در دیدار با مسئولین استانی عنوان شد:

تداوم رایزنی اداره کل کتابخانه ها برای بسط و توسعه کتابخوانی در سطح استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان روز گذشته میزبان تنی چند از مسئولین استانی بود. این دیدارها به منظور اعلام حمایت دستگاهها برای توسعه کتابخوانی در استان گیلان صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان روز گذشته میزبان تنی چند از مسئولین استانی بود. این دیدارها به منظور اعلام حمایت دستگاهها برای توسعه کتابخوانی در استان گیلان صورت پذیرفت.

اجرای طرحهای مشترک در حوزه گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ضمن حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با امیر محمدپور دیدار و گفتگو کرد.
DSC_1203در این دیدار رضا علیزاده، ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان تعامل دو دستگاه کاملا فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و در حوزه های بومی را سازنده عنوان کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رویکردی پژوهشی و فرهنگی دارد، از آمادگی این سازمان برای همکاریهای دوجانبه در قالب ایجاد غرفه های نویسندگان بومی در جشنواره های این سازمان، و نیز اجرای طرحهای مشترک در حوزه گردشگری خبرداد.
علیزاده همچنین گفت: آماده ایم نسبت به انعقاد قرارداد مشارکتی برای ایجاد کتابخانه های عمومی در مراکز شهرستانها اقدام کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت موجود در تنها کتابخانه شهر ماسوله ایجاد نخستین کتابخانه عمومی گیلان شناسی در این کتابخانه و با همکاری دو دستگاه فرهنگی را گامی موثر در حوزه ترویج کتابخوانی استان عنوان کرد.

سازمان نظام مهندسی ایده های تاثیر گزاری در زمینه های فرهنگی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی استان گیلان نیز با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیدار و در زمینه همکارهای میان دو دستگاه گفتگو کرد.
عبدالرضا قاسمیان لنگرودی در این دیدار گفت: سازمان نظام مهندسی استان گیلان علیرغم اینکه در حوزه ساخت و ساز و سخت افزاری اهتمام دارد در حوزه های فرهنگی نیز بسیار فعال می باشد.
DSC_1220وی با اشاره به وجود بیش از۲۰هزار عضو این سازمان در سراسر استان گیلان، ایجاد کتابخانه های عمومی را یکی از برنامه های فرهنگی در راستای افزایش توان علمی مهندسین عضو این سازمان عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز ابراز امیدواری کرد تعامل رو به گسترش کتابخانه های عمومی در حوزه های مختلف در نهایت به همگانی شدن دغدغه های موجود در امر کتابخوانی منجر شود.
امیر محمد پور همچنین در این دیدار بار دیگر نقش مهم خیرین در توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی را یادآور شد و گفت: در صدد هستیم با شناسایی خیرین در حوزه دستگاههای مختلف استان همگرایی بیشتری در بخش توسعه کتابخانه ها برداریم.
وی همچنین با اشاره به نقش سازنده خیرین کتابخانه ساز در بهبود شاخصهای مطالعه اظهار داشت: خیرین می توانند نقش بسیار مهمی در توسعه کتابخانه های عمومی ایفا کنند و این مسئله در دهه فجر سال جاری و با افتتاح ۷باب کتابخانه عمومی خیرساز و اهدایی به اثبات رسید.
در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم نامه ایجاد کتابخانه های مشارکتی سازمان نظام مهندسی در شهرستانهای استان همزمان با روز مهندس و با حضور استاندار گیلان و مسئولین استانی به امضای مسئولین دو دستگاه برسد.

همکاری مستمر شهرداری و کتابخانه ها در روند توسعه کتابخوانی
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی، شهرداری رشت در این دیدار در زمینه راههای همکاری دوجانبه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بحث و گفتگو شد.
DSC_1206علیرضا قانع در این جلسه از آمادگی شهرداری رشت برای همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نسبت به ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف شهر رشت خبرداد.
وی با اشاره به تجربه موفق همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سالهای گذشته آن را تجربه ای موفق ارزیابی کرد و بر ادامه این همکاریها در آینده تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز با اشاره به شاخصه عمومی بودن کتابخانه ها، دسترس پذیر بودن منابع را از جمله ویژگیهای مهم آن دانست و افزود: شاخصه های اشاره شده به جهت همگانی بودن می تواند در غالب طرحهای عامه پسند وارد زندگی اجتماعی افراد شده و ثمرات مثبت آن در نهایت به صورت فرهنگی غنی نمایان شود.
امیرمحمدپور همچنین با اشاره به نقش سازنده مجموعه شهرداری رشت در توسعه شاخصهای مختلف مطالعه گفت: همکاری مستمر کتابخانه ها و شهرداری می تواند روند توسعه کتابخوانی در شهر رشت را تسریع بخشد.

قدردانی از اقدامات ارزشمند اداره کل کتابخانه ها در شهرستان سیاهکل
رحیم حیدری ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در بهره برداری از ۷کتابخانه عمومی در استان، از فعالیت های صورت گرفته بر رفع مشکلات و نیازهای کتابخانه ها قدردانی کرد.
DSC_1237فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به روند رو به رشد جمعیت شهرستان سیاهکل، خواستار ایجاد کتابخانه های جدید در این شهرستان شد.
وی با توجه به پیشینه فرهنگی این شهرستان گفت: با استعداهای علمی و فرهنگی که در شهرستان وجود دارد، به یاری خداوند با رفع مشکلات کتابخانه های شهرستان بتوانیم گام های مؤثری در جهت رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی برداریم.
مدیرکل کتابخانه های استان گیلان در ادامه ضمن تأکید بر گسترش کمی، کیفیت بخشی به کتابخانه ها را نیز حائز اهمیت دانست.
محمد پور افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم وضع موجود را بهبود بخشیم تا بستری مناسب برای کتابخوانی در این شهرستان فراهم شود. وی همچنین خواستار حمایت ویژه فرماندار شهرستان سیاهکل از کتابخانه های عمومی در قالب تخصیص اعتبارات مناسب در این حوزه شد.

Share