در آیین افتتاح بخش اداری کتابخانه امام جعفر صادق(ع) بندر انزلی عنوان شد:

تاکید مجدد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر ارتقاء و بهبود فضای مطالعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در آیین افتتاح بخش اداری کتابخانه امام جعفر صادق(ع) بندر انزلی ، بر توسعه امر کتابخوانی و گسترش حوزه نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در آیین افتتاح بخش اداری کتابخانه امام جعفر صادق(ع) بندر انزلی ، بر توسعه امر کتابخوانی و گسترش حوزه نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.
IMG_1646
ˈامیر محمد پورˈ روز دو شنبه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار کرد : معظم له توسعه مطالعه و کتابخوانی را یک تکلیف شرعی قرار داده اند.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی نیز در ادامه این مراسم گفت : تامین نیاز مردم فرهنگ دوست جامعه در خصوص توسعه کتابخوانی توجه بیشتر همه مسئولان را می خواهد .

ˈ مسعود اخوان ماسوله ˈ با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های انزلی ضمن تشکر از حمایت فرمانداری و شهرداری گفت : با کمک همه توانستیم ۲۵۰ متر مربع به فضای کتابخانه شهری اضافه کنیم.

وی همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای این مکان را ۲۴۰ میلیون ریال جهت تعمیرات و ۳۵۰ میلیون ریال بابت تجهیزات اعلام کرد .

همچنین در این مراسم ˈقاسم روحانی فرˈ فرماندار انزلی با اشاره به تخصیص اعتبار ۴۰۰میلیون ریالی برای احداث کتابخانه در منطقه ˈنویرˈ از اداره کل کتابخانه های استان خواست تا در رایزنی برای تهیه زمین مناسب با توجه به اختیارات استانی ، شهرستان را یاری کند.

*تلاش برای ارتقا سرانه فضای مطالعه

مدیرکل کتابخانه های استان گیلان در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویت برنامه های گسترش مطالعه در استان و پاسخ به انتظارات جامعه هدف گفت : مسئله ارتقاء و بهبود فضای مطالعه برای ما بسیار مهم است.

محمدپور با تاکید بر این که باید کتاب و کتابخوانی را به فضاهای عمومی وارد کنیم افزود: در این راستا ظرفیت بزرگی نظیر کانون مساجد وجود دارد که با توجه به تفاهم نامه کشوری موجود باید بیش از پیش جدی گرفته شده و برای آن طرح های موثری طراحی و اجرا شود.

وی همچنین با قدردانی از خیرین کتابخانه ساز گفت : برای ارتقا سرانه فضای مطالعه آنچنان که در شان مردم ما باشد ، از پسندیده ترین کارها کتابخانه های خیر ساز است که در دهه فجر امسال هفت کتابخانه خیرساز در گیلان افتتاح می شود.

 شهرستان بندرانزلی در مجموع شش کتابخانه مشتمل بر دو کتابخانه شهری و چهار کتابخانه روستایی و سه کتابخانه مشارکتی نیز با نیروی دریایی دارد.

این کتابخانه ها با داشتن هفت هزار و ۸۰۰ عضو ، مجموعا دارای ۷۴هزار جلد کتاب با ۶۵ هزار عنوان است؛ ضمن آنکه تمامی کتابخانه مجهز به سرویس اینترنت و نمایه نشریات است./
/ایرنا

Share