نجفی در ديدار مشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد:

تاکید استاندار گیلان بر رفع برخی تنگناها و اندیشه های نادرست در مورد زنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان شامگاه چهارشنبه در دیدار مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت : توانمندیهای بی نظیر زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نشان داده شد.

توانمنديهاي بي نظير زنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف به خوبي نشان داده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان شامگاه چهارشنبه در دیدار مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت : توانمندیهای بی نظیر زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نشان داده شد.توانمندیهای بی نظیر زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نشان داده شد

دکتر نجفی در این نشست با اشاره به توانمندیهای بی نظیر زنان ایرانی گفت :این توانمندیها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ازجمله مسائل علمی به خوبی نشان داده شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در همین راستا در دولت تدبیر وامید تقویت جایگاه زنان اهمیت راهبردی دارد گفت : توجه به اشتغال زنان یکی از این راهبردها است.

استاندار گیلان به هنرمندی وسخت کوشی زنان گیلانی اشاره کرد و گفت :پرداخت تسهیلات برای تقویت مشاغل خانگی بوی‍ژه در بخشهای صنایع دستی و فرشبافی حائز اهمیت است.

دکترنجفی افزود :در این بخشها با پرداخت کمترین میزان تسهیلات میتوانیم به افزایش درآمد خانوارها کمک کنیم .که اقدامتی را در این زمینه در یکسال گذشته انجام داده ایم.

وی همچنین رفع برخی تنگناها واندیشه های نادرست در مورد زنان که سنخیتی با اسلام و ارزشهای انقلاب را  نیز ندارد نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز در این نشست گفت :در دهه مبارک فجر نمایشگاه منطقه‌ای نقش زنان در توسعه پایدار در پنج استان کشور برپا میشود .

دکتر فهیمه فرهمندپور با بیان اینکه این نمایشگاهها تاکنون در خراسان رضوی و کرمانشاه افتتاح شده است افزود : در این نمایشگاه ها  که فردا در گیلان و روزهای آینده در شیراز و البرز برگزار میشود در مجموع  ‌هزار غرفه راه‌اندازی شده است.

وی، زمینه سازی برای توسعه اشتعال و کارآفرینی ، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد وگفت :با همکاری صندوق مهر رضا به ۸۵۰تولیدکننده حاضر در این نمایشگاه ها ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت میشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان هم گفت :نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار  فردا در رشت افتتاح میشود.

ساحره میرسیدی زمان برگزاری این نمایشگاه را عصرها تا بیستم بهمن در در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان عنوان کرد وگفت : گیلان دربرگزاری این نمایشگاه میزبان استان های مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی است.

وی افزود :در این نمایشگاه بانوان توانمند این استان ها دستاوردها و توانمندی های خود را در۵۴ غرفه در  زمینه های صنایع دستی، هنر، ، مشاغل خانگی و کارآفرینی ،تجارت و بازرگانی ارائه می کنند.

Share