مرور روزنامه های صبح گیلان;

بیچاره بابک زنجانی!/پلمپ قلیان سراهای گیلان/تبلیغ چای خارجی نمک بر زخم چایکاران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ننه جانمان میفرمایند: این که «بابک زنجانی» رو متهم میکنن که میلیاردها دلار نفت ایران را خورده و یه آب هم روش رو اصلا قبول ندارم! من خودم اشتباهی یه قلپ نفت خوردم، نزدیک بود کارم به بیمارستان بکشه، بعد یه آدم چند میلیون بشکه نفت رو بخوره و هیچ چیزیشم نشه.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

سوال جواب:بیچاره بابک زنجانی!
رضا صبوری در صفحه آخر سوال جواب و در ستون بی منظور نوشت:
ننه جانمان میفرمایند: این که «بابک زنجانی» رو متهم میکنن که میلیاردها دلار نفت ایران را خورده و یه آب هم روش رو اصلا قبول ندارم!
میپرسم: چرا؟
میگه: من خودم اشتباهی یه قلپ نفت خوردم، نزدیک بود کارم به بیمارستان بکشه، بعد یه آدم چند میلیون بشکه نفت رو بخوره و هیچ چیزیشم نشه عجیب است و تازه، بعد برود در کمال صحت و سلامت در یکی از کشورهای همسایه حرکات موزون هم انجام دهد!
ببین ترو خدا یکی مظلوم باشه و دستش از همه کوتاه و به جایی بند نباشه، چه حرفها پشت سرش میزنن! اصلا همان «شهرام جزایری» برایتان خوب بود، که از زندان فرار بکنه و مجبور بشید ریش گرو بزارید و از اون ور آب بیاریدش؛ این بیچاره که از این کارا بلد نیست!
امروز یه مسابقه پیامکی هم داریم و سوالش اینه که «الان شهرام جزایری» کجاست؟ کسانی که اطلاع دارن ایشون کجاین شماره یک و بی اطلاعها شماره دو را به هرجا دلشون خواست پیامک کنن، تا اسپانسر این ستون که یکی از دهها شرکت اقماری «بابک و شهرام» هست یه چیز جالب برایتان ارسال بکنه!
راستی «چیز» یعنی چی که هر کی گیر میکنه هی میگه چیز… چیز…
«شهرام» که «چیز» میگرفتی همه عمر/دیدی که چگونه بابک هم چیز گرفت؟
امروز شما گرفتهاید «چیز» کلان/فرداش ببینید که «پرویز» گرفت

آلزایمر یا حواسپرتی!
اکبر محبوبی فر در ستون چند لحظه زندگی نوشت:

پیرمرد پله های ساختمان پزشکان را دو تا یکی و شتابزده طی کرد و پایین آمد و به سمت اتومبیلی که در کنار خیابان پارک بود رفت اما برخلاف تصورش از راننده آن خبری نبود؛ کمی نگران به اطراف نگاه کرد و ناگهان مرد جوانی که انگار سرما خورده بود با صدایی تقریبا گرفته گفت: دنیا آشناتر از اینهاست که بخواهی خودت را از نگاه دوست پنهان کنی و ما را نادیده پنداری، پیرمرد دانشجو اینجا چه میکنی؟
پیرمرد پاسخ داد: کلافه ام، کلافه ام، پسرم دچار تشنج شده و به همراه عیال آوردمش دکتر، عجله دارم، ببخشید چون باید دارو تهیه کنم اما نمیدانم راننده آژانس کجا رفته اینها از هر فرصتی برای انجام کارهای شخصی خود استفاده میکنند!
مرد جوان گفت مشکل اینجاست که بعضیها آلزایمر دارند ولی هم پنهان میکنند و هم کتمان، که فقط این گناه تو نیست!
پیرمرد گفت: نمیدانم چه رازی هست که هر وقت به من میرسی شوخطبعی تو گل میکند؛ فعلا هم فرصت این حرفها نیست به دنبال راننده آژانس هستم؛ دوباره نیمنگاهی به اطراف انداخت و متوجه شد راننده آژانس چند قدم جلوتر مشغول پاک کردن شیشه اتومبیل است و از تعجب لبخندی زد و سکوت کرد!
اما دوست او به پیرمرد اجازه حرکت نداد و گفت: آقای حواسپرت تو در کنار اتومبیل من ایستادهای و شباهت دو اتومبیل به رنگ نقرهای این اشتباه را به وجود آورد، اما اشکال ندارد سوار شو، بنده راننده آژانس در خدمت شما هستم! قدر این لحظه ها را بدان و در قضاوت هم عجله نکن!
پیرمرد گفت: نقد خوب بر دل مینشیند و از این یادآوری خوشحالم، گرچه گرفتارم!
مرد جوان گفت این نیز چند لحظه از زندگیست.
sil-17

نسیم:طرحی که «لاگون» را می خشکاند

نسیم در شماره امروز خود نوشت:این روز‌ها نگرانی‌ برای تالاب انزلی زیاد است و جلسات بحث و گفتگوی متعددی برای بهبود وضعیت آن تشکیل شده است غافل از اینکه، گیلان دو تالاب بزرگ دیگر را هم در خود جای داده است؛ تالاب امیرکلایه لاهیجان و تالاب لاگون در پارک ملی بوجاق کیاشهر که این روزها خبر تغییر کاربری بندر کیاشهر، افراد زیادی را درباره ادامه حیات این تالاب نگران کرده است.

با وجود اهمیت بالای پارک ملی بوجاق، ولی بسیاری این پارک و تالاب لاگون که در دل این منطقه حفاظت شده جا خوش کرده را با پل چوبی معروف تالاب لاگون می‌شناسند. پلی به طول یک کیلومتر که از وسط این تالاب عبور کرده و گردشگران با عبور از تالاب به ساحل دریا می رسند. اما چند سالی است که بحث تغییر کاربری بندر صیادی و تفریحی کیاشهر به بندر کشتیرانی و تجاری، محل اختلاف نظر بسیاری در گیلان شده است.

اختلاف نظر‌ها از آنجایی شروع شد احمدی نژاد در دور دوم سفر خود به استان گیلان، با طرح تبدیل بندر صیادی کیاشهر به بندر کشتیرانی موافقت کرد که البته اجرای آن به معنای مخالفت با قانون پارک‌های ملی بود. به موجب این قانون هرگونه تغییر کاربری و از بین بردن رستنی‌ها، اشجار و هر گونه دخل و تصرف در پارک‌های ملی ممنوع است. این درحالی است که مصوبات دولت نمی‌تواند مخالف قانون بوده و حداقل شرط اجرای هر مصوبه‌ای، عدم مغایرت با قوانین است.

اما متاسفانه همین مصوبه که نه تنها زیربنای قانونی که حتی علمی هم نداشت، خیلی ها را دلخوش به تغییر کاربری این بندر کرد و حتی اعتباراتی هم برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد. اما در سفر اخیر رییس سازمان محیط زیست کشور به استان گیلان و بازدید از این منطقه، ممنوعیت هرگونه فعالیت اعم از اقتصادی،
تجاری،صنعتی و عمرانی که به سطح حفاظت شده این پارک صدمه وارد می کند، بر اساس قانون، اعلام شد.
۹۱۶۱۱

خزر:پلمپ قلیان سراهای گیلان در دستور کار
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: پلمپ قلیانسراها در دستور کار دستگاههای اجرایی گیلان گرفته است.
روزنامه خزر در ادامه نوشت:رضا قشلاقی  با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی شهر رشت تداوم یافته است اظهار کرد: واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی از سوی تیم بازرسی مشترک دستگاههای نظارتی و تعزیرات حکومتی مورد نظارت و بازرسی ویژه قرار گرفت .
قشلاقی تصریح کرد: در ۳۷ واحد بازدید شده مقدار ۷۱۳ قلم انواع مواد آرایشی از سوی تیم بازرسی متشکل از پلیس آگاهی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و به همراهی نماینده تعزیرات حکومتی کشف و ضبط و ۱۱ واحد متخلف شناسایی و با تنظیم صورتجلسات جداگانه جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی در ادامه گفت: جلسه ای بمنظور هماهنگی در راستای نحوه برخورد با عرضه و فروش قلیان در واحدهای صنفی و مراکز گردشگری با شرکت کلیه اعضا برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید مراتب ممنوعیت عرضه و فروش قلیان طی مدت ۱۰ روز از سوی رئیس اتحادیه ها به واحدهای مذکور ابلاغ شود و پس از آن موضوع از سوی بازرسی گشت مشترک دستگاههای اجرایی و قضایی جهت تعطیلی و پلمپ واحدها اقدام گردد.
Pag1pdf1

نسیم شمال:تبلیغ چای خارجی نمک بر زخم چایکاران گیلانی
رییس سازمان چای کشور در نامه ای خطاب به دکتر سرافراز رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار جلوگیری از تبلیغات چای خارجی در رسانه ملی شد.

محمدی یکی از چایکاران شهرستان لاهیجان گفت: این روزها که دخل و خرج چایکاران با هم نمی خواند تبلیغ چای های خارجی از صداوسیما نمکی است که بر زخم چایکاران پاشیده می شود و انتظار می رود در این مورد مسئولین احساس مسئولیت بیشتری به خرج دهند.

در ادامه این گفتگو ابراهیمی یکی از مدیران کارخانه تولیدکننده چای در لاهیجان گفت: هر بوته چای ارزشمندتر از یک چاه نفت است که اگر به راستی به آن توجه شود می تواند اشتغالزایی و درآمد خوبی نصیب استان کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که بر کشور وارد می شود و وضعیت چای که داریم رسانه ها باید به کمک تولیدکنندگان داخلی بیایند و فرهنگ استفاده از چای ایرانی را در بین مردم نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: اگر همچنان تبلیغ چای خارجی در راس برنامه های صداوسیما باشد به زودی همه باغات چای گیلان به خانه های دوم برای خوش نشین ها تبدیل خواهد شد.
nas-17 gol-17 gh-18

Share