مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان

بیشترین تخلفات صنفی در استان گیلان مربوط به واحدهای نانوایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در بررسی و رسیدگی به دوهزار و ۹۵۰پرونده تخلف نانوایان استان در سالجاری کم فروشی و مساله بهداشت بیشترین تخلف این واحدهای صنفی بوده است.رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه نظارت بر این دو مساله و دیگر تخلفات در این صنف تشدید شده است، افزود: هم اکنون بیشترین تخلفات صنفی در استان مربوط به واحدهای نانوایی بوده است.

بیشترین تخلفات صنفی در استان مربوط به واحدهای نانوایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در بررسی و رسیدگی به دوهزار و ۹۵۰پرونده تخلف نانوایان استان در سالجاری کم فروشی و مساله بهداشت بیشترین تخلف این واحدهای صنفی بوده است.

رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه نظارت بر این دو مساله و دیگر تخلفات در این صنف تشدید شده است، افزود: هم اکنون بیشترین تخلفات صنفی در استان مربوط به واحدهای نانوایی بوده است.بیشترین تخلفات صنفی در استان مربوط به واحدهای نانوایی است

وی اضافه کرد: در این خصوص از ابتدای امسال تا پایان دیماه نانوایان متخلف به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۶۴۰ هزارو ۳۴۱ ریال جزای نقدی در استان محکوم شده اند.

وی با یادآوری این که بدنبال افزایش قیمت نان، نظارت بر واحدهای نانوایی نیز تشدید شده است، بیان کرد: واحدهای نانوایی بایستی بر اساس مقررات اعلام شده نان را به صورت کیفی و کاملا بهداشتی در اختیار شهروندان قرار دهند.

قشلاقی آموزش نانوایان را یکی از مسائل مهم ارتقای کیفیت نان عنوان کرد و گفت: در کنار بازرسی و نظارت، آموزش مستمر نانوایان استان با همکاری دستگاه های مسوول، سازمان فنی و حرفه ای و حوزه بهداشت ضروری است.

هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی در استان گیلان وجود دارد، که از این تعداد دو هزار و ۳۹۲ واحد تولید نان بربری، ۷۰۰ واحد تولید نان لواش، ۲۳۳ واحد تولید سنگک، ۷۳ واحد با تولید نان حجیم و بقیه را از سایر نان ها می باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه از کشف بیش از ۲۱۸ کیلوگرم انواع مواد پروتئینی فاسد و از تاریخ گذشته در رشت خبر داد و افزود: این مواد پروتئینی فاسد در محل از سوی تیم بازرسی متشکل از دامپزشکی، مجمع امور صنفی و نماینده تعزیرات حکومتی معدوم شد.

وی اضافه کرد: با کشف این مقدار انواع مواد پروتئینی از قبیل گوشت چرخ کرده و مرغ تاریخ مصرف گذشته که به علت فساد ارگانولپتیکی غیر قابل مصرف بودند، متخلف و یا متخلفان با تشکیل پرونده به تعزیرات استان معرفی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همچنین با اشاره به تشدید نظارت ها و کشف ۱۲۳ هزار و ۳۶۱ قلم انواع کالای قاچاق در بندرانزلی گفت: انواع ریش تراش ، چسب ، مسواک ، دستگاه خشبو کننده ، بوگیر ، نخ دندان و لوازم بهداشتی از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان بودند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پرونده متخلفان در تعزیرات استان در حال رسیدگی می باشد./ایرنا

Share