مسئول بسیج دانشجویی گیلان عنوان کرد:

برگزاری کنگره شهدای دانشجو در ۲۸ بهمن با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری کنگره شهدای دانشجو در ۲۸ بهمن ماه جاری در مسجد باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان خبر داد و یادآور شد: حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنران این مراسم است که با حضور مدیران استانی و جامعه دانشگاهی گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کامیار مهدی‌ پور در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: ۱۹ تا ۲۸ بهمن به عنوان دهه کنگره شهدای دانشجوی گیلان محسوب می‌شود و تمام فعالیت‌های کمیته‌های کنگره حضور افراد نخبه و انقلابی کشور در برنامه‌های استان در این بازه زمانی است.

۱۳۹۳۱۱۱۹۰۰۰۵۶۷_PhotoAوی با بیان اینکه گیلان دارای ۹۷ شهید دانشجو است، افزود: با توجه به حجم گستردگی اطلاعات مربوط به شهدا، اطلاعات ۱۵ شهید دانشجو در یک مجموعه دی‌وی‌دی نرم‌افزار تهیه شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام برنامه‌های کنگره برای تمام سال برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با همکاری روسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی این نهاد و دانشجویان و… برگزار می‌شود.

وی شهید «علیرضا ناصحی» را به عنوان شهید شاخص دانشجویی گیلان معرفی کرد و افزود: شهید ناصحی به عنوان شهید شاخص در دانشگاه شهید چمران انتخاب شده است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه چهاردهمین یادواره شهدای دانشجو امروز برگزار می‌شود، گفت: آخرین یادواره شهدای دانشجو مدتی پیش با سخنرانی امام جمعه موقت تهران در فومن برگزار شد.

وی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو در ۲۸ بهمن ماه جاری در مسجد باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان خبر داد و یادآور شد: حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنران این مراسم است که با حضور مدیران استانی و جامعه دانشگاهی گیلان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان برگزاری یادواره هفت شهید دانشجو و یادمان شهید شاخص دانشجوی استان با سخنرانی حجت‌الاسلام کریمیان در ۱۹ بهمن ماه جاری در دانشگاه شهید چمران رشت را از برنامه‌های کنگره ذکر کرد.

وی تشکیل جلسه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های گیلان، یادواره شهدای دانشجوی شفت با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌اراکی در این شهر، اجرای تئاتر با نمایشنامه شهید دانشجو «اکبر توپا» به نام «اکبر توپچی» در دانشگاه گیلان و… را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مهدی‌پور تشکیل کمیته‌های سرگذشت‌نگاری، تولیدات و رونمایی، نشریات، رسانه، ادبی و هنری، ورزشی، قرآنی، اطلاعات را از دیگر برنامه‌ریزی‌ها در راستای برگزاری کنگره شهدای دانشجو در این استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز در بیش از ۱۳ دانشگاه و شهرستان یادواره‌های شهدای دانشجو برگزار شده است، تصریح کرد: یادواره‌های شهدای دانشجو از ۱۹ تا ۲۳ بهمن ماه جاری در شهرستان‌های رشت، شفت، سیاهکل، بندرانزلی و آستارا برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان از جمع‌آوری بالغ بر ۸ هزار سند مربوط به شهدای دانشجو در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این اسناد با همت علاقه قلبی دانشجویان انجام شده و یک کار سازمانی نیست.

وی سند مذکور را شامل عکس، زندگینامه، فیلم، وصیتنامه، دست‌نوشته و صوت مربوط به شهدای دانشجو از خانواده‌های آنها ذکر کرد و یادآور شد: پس از اطلاعات جمع‌آوری شده اسناد به خانواده‌های شهدا تحویل داده شد./فارس

Share