مشکلات زیرساختی مسکن مهر جدی است

بررسی مشکلات مسکن مهر رشت با حضور نمایندگان رشت و معاون استاندار گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاونت عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد : در سالی که پروژه ی مسکن مهر درگیلان آغاز شد مقرر گردید که مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت زیر ساخت ها توسط دولت پرداخت شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه ی بررسی و ساماندهی زیر ساخت های مسکن مهر استان گیلان که با حضور نمایندگان شهرستان رشت و مدیران ارگان های اجرایی استان در اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد اظهار داشت : جلسات بررسی زیر ساخت های مسکن مهر به طور متوسط در هر ماه برگزار می شود و مواردی که از سوی نمایندگان محترم درخصوص ضعف زیر ساخت و کمبود امکانات رفاهی مطرح است در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته و  استاندار محترم گیلان نیز تاکیدات زیادی به رفع مشکلات مسکن مهر داشته اند .
وی افزود : فلسفه ی ایجاد مسکن مهر از ابتدا بر این پایه استوار بوده که زمینی که برای ساخت این واحد ها استفاده می شود بصورت رایگان در اختیارقرار گیرد و این امر تکلیفی بود که از سوی دولت وقت معین گردیده بود.

رشت پرس در ادامه نوشت:مهندس شعبانپور با بیان این مطلب که برون سپاری به تعاونی ها در حقیقت در این پروژه ها مد نظر بوده است گفت : تمامی معضلاتی که در این خصوص به وقوع پیوست متوجه ی اداره کل راه و شهرسازی شد و در زمینه ی مشکل زیر ساخت ها نیز همین انتقادها متوجه ی راه و شهرسازی گیلان است .

معاونت عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد : در سالی که پروژه ی مسکن مهر درگیلان آغاز شد مقرر گردید که مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت زیر ساخت ها توسط دولت پرداخت شود .

وی ادامه داد : بخشی از این اعتبارات مربوط به استان ، بخش دوم مربوط به وزارت نیرو و بخشی هم مربوط به دولت بوده است .

در این راستا آن بخشی که مربوط به وزارت نیرو بود در زمان اجرای پروژه ها ، این مبلغ پرداخت نشد و در حال حاضر برای اینکه مسکن مهر رشت را به اتمام برسانیم باید حداقل ۱۶۰ میلیارد تومان برای زیر ساخت های آن هزینه کنیم .

مهندس شعبانپور با بیان این مطلب که تمامی امکانات رفاهی و زیر ساختی در پروژه ی مسکن مهر رشت

پیش بینی شده است اذعان داشت : پروژه ی مسکن مهر رشت یکی از بهترین سایت های مسکن مهر در کشور است و تمامی امکانات رفاهی از ابتدا در آن دیده شده است .

وی تاکید کرد : احداث سه مدرسه در این پروژه دیده شد که در حال حاضر یک مدرسه به بهره برداری رسیده و دو مدرسه ی دیگر به علت کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده است .

همچنین ساخت نانوایی ، درمانگاه و پاسگاه سایت مسکن مهر رشت نیز به علت کمبود نقدینگی مغفول مانده است .

وی در زمینه ی زیر ساخت های مسکن مهر رشت گفت : بحث فاضلاب و تصفیه خانه ی آن و ایجاد پست ۶۳ کیلو ولت نیز که نیمه کاره مانده است باید با جذب اعتبارات و عزم تمامی مسوولین و دست اندرکاران مرتفع گردد .

Share