سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

برای یک هفته‌ تمدید شد/سیم‌کارت‌های بی‌هویت از امروز قطع نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رگولاتوری گفت: قرار بود سیم‌کارت‌هایی که نسبت به اعلام کد ملی مالک سیم کارت به اپراتورها اقدام نکنند، از نیمه اول ماه قطع شود اما این مهلت با یک هفته تمدید به بعد از ۲۲ بهمن موکول شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رگولاتوری گفت: قرار بود سیم‌کارت‌هایی که نسبت به اعلام کد ملی مالک سیم کارت به اپراتورها اقدام نکنند، از نیمه اول ماه قطع شود اما این مهلت با یک هفته تمدید به بعد از ۲۲ بهمن موکول شد.
sim3_PhotoAغلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به مهلت یک هفته‌ای قطع سیم‌کارت‌های ناقص و یا با مالکیت غیر اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ساماندهی پایگاه داده‌ای اپراتور سیار که دارای مشخصات ناقص یا با مالکیت غیر هستند اولین مرحله را با ورود کد ملی شروع کرده‌اند که تاکنون تنها ۲۵درصد از سیم‌کارتهای بدون هویت ساماندهی شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اپراتورها با حدود ۸پیامک ارسالی از مشترکان خواستار دریافت کد ملی شده‌اند عنوان کرد: برای مشترکان اپراتور اول پیامکی با عنوان “همراه اول” ارسال و از آنان درخواست می‌شود کد ملی خود را به  شماره ۸۹۸۰ارسال کنند و مشترکان اپراتور دوم نیز پیامکی با عنوان “ایرانسل” دریافت می‌کنند که بر اساس آ‌ن باید کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ارسال کنند.
داداش زاده با اشاره به اینکه در هر دو اپراتور تقریبا به یک میزان سیم کارت بی هویت و جعلی وجود دارد افزود: بر این اساس مقرر شد سیم کارت‌هایی که نسبت به اعلام کد ملی مالک سیم کارت به اپراتورها اقدام نکنند از نیمه اول ماه سیم کارت آن‌ها قطع شود اما به منظور فرصتی دیگر به مشترکان این مهلت یک هفته  تمدید و بعد از ۲۲بهمن ماه قطع سیم کارت‌های بی هویت آغاز خواهد شد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم تکمیل اطلاعات سیم کارت مشترکان تصریح کرد: سومین مرحله پس از اینکه بخش عمده‌ای از کد ملی‌های مشترکان دریافت شد روند استعلام تعداد سیم کارت‌های ثبت شده آغاز می‌شود تا از این طریق پالایشی در این اطلاعات صورت گیرد.
وی  اظهار کرد: مسئولیت قطع سیم کارت‌های مشترکانی که در  فرصت تمدید شده یعنی تا  ۲۲بهمن ماه اقدام نکنند با خود مشترک است.
داداش زاده در پایان گفت: پس از قطع سیم کارت‌های این مشترکان سیم کارت‌های بی هویت و فاقد کد ملی، امور مشترکین، اپراتور اول و دوم و سوم تلفن همراه نیز باید آمادگی نقل و انتقالات و ارائه خدمات به مشترکان را داشته باشند.
/فارس

Share