سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

برای جلوگیری از عرضه قلیان نیازمند خدمات و کالای جایگزین هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای جلوگیری از عرضه قلیان در چایخانه ها و مراکز پذیرایی نیازمند ارائه خدمات و کالای جایگزین هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای جلوگیری از عرضه قلیان در چایخانه ها و مراکز پذیرایی نیازمند ارائه خدمات و کالای جایگزین هستیم.
۷q9cnrqxیونس رنجکش در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان گیلان اظهار داشت: باتوجه به توصیه های پزشکان و همچنین تأکیدی که در جمع آوری قلیان ها به دلیل آسیب های اجتماعی و سلامتی جسمی برای شهروندان دارد،باید این عامل تهدیدکننده سلامت اجتماعی برچیده شود.
وی ادامه داد: استفاده از روش های مختلف اطلاع رسانی و معرفی مضرات مصرف قلیان به جامعه از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: عرضه قلیان به دلیل سرمایه گذاری کم و سود فراوان دارای جاذبه های اقتصادی برای واحدهای صنفی است که در کنار هدایت مدیران این واحدها برای عدم عرضه این خدمات می بایست خدمات جایگزین نیز برای آن درنظر گرفت.
وی ادامه داد: بسیاری از مدیران واحدهای پذیرایی و چایخانه ها چون از اطلاعات کافی از نوع خدمات سالم به مشتریان بی اطلاع هستند ساده ترین شیوه درآمدزایی را در عرضه قلیان به دلیل وجود بازار نیاز انتخاب می کنند.
وی گفت: در این زمینه ضمن اجرای قانون جمع آوری قلیان ها که مورد تأکید وزارت کشور هم هست باید با آموزش های مهارتی به این کسبه از سوی مجریان صدور پروانه،آنان را به سمت مشاغل و خدمات دیگر موردنیاز جامعه هدایت کرد.
رنجکش افزود: آموزش عمومی در جامعه هم از مهمترین ضرورت هاست و باید مردم از آسیب هایی که به آنان از طریق مصرف مواد دخانی وارد می شود آگاهی یابند.
دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان گیلان اظهار داشت: آموزش باید محور فعالیت ها در پیشگیری باشد و در این میان از دستگاههای فرهنگی درخواست می شود تا بسته های آموزشی متناسب با شرایط و امکانات استان تهیه نمایند.
وی گفت: گیلان استانی گردشگرپذیر است و از فروردین ماه سیل حضور مسافران به این استان جریان می یابد که بخش مهمی از چالش ها در عرضه مواد دخانی مربوط به حضور گردشگران می باشد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
وی خواستار همکاری همه دستگاههای اجرایی و مردم در پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد دخانی همچون قلیان شد.
تهیه بسته های آموزشی برای پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار در جامعه از جمله مصوبات این جلسه بود.

Share