استاندار گيلان در نشست رئیس سازمان راهداری کشور

برای جبران عقب ماندگی های راه گیلان نیازمند حمایت بیشتر هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست رئیس سازمان راهداری کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با وی گفت : برای جبران عقب ماندگی های راه نیازمند حمایت و توجه بیشتر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست رئیس سازمان راهداری کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با وی گفت : برای جبران عقب ماندگی های راه نیازمند حمایت و توجه بیشتر هستیم.
eaccejs7 دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در استانداری برگزار شد با تشریح وضعیت راههای گیلان اظهار داشت : الحمد ا… در بحث آسفالت راههای روستایی گام‌های خوبی برداشته شد اما از میانگین کشوری هنوز عقبیم که در این بخش نیازمند حمایت‌های بیشتر مسئولین هستیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تعریض راه محور رودبار- منجیل در کاهش ترافیک اظهار داشت : امیدوارم تا پایان سال جاری شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه باشیم.
وی افزود : ۱۱ کیلومتر آزاده راه که قطعه ۹۰۰ متری آن را استان و ۴/۳ کیلومتر را شرکت سداد انجام می‌دهد شروع شده ولی نگرانی ما ۸ کیلومتر باقیمانده است که هنوز در خصوص انتخاب پیمانکار تعیین تکلیف نشده است.وامیدواریم وزارت راه وشهرسازی مزایده انتخاب پیمانکار را تا پایان سال انجام دهد.
استاندار گیلان به حجم بالای مسافر به استان اشاره کرد و افزود : در ایام نوروز در طی ۴ روز پذیرایی بیش از ۶ میلیون مسافر در گیلان بودیم و در حقیقت حل مشکل راههای استان بویژه چهاربانده کردن منجیل به رودبار و تکمیل آزاد راه یک مطالبه ملی و نیازمند حمایت مسئولین است.
دکتر نجفی افزود : تکمیل و اجرای پروژه راه محور سراوان- سیاهکل ،کنار گذر انزلی- لنگرود- تالش نیز در کاهش ترافیک استان بسیار مهم است.
استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه همچنان ۲۰ کیلومتر از حوزه‌ی راه گیلان در گردنه‌ی حیران در اختیار این استان نیست گفت : انتظار داریم این بخش براساس تقسیمات کشوری به گیلان باز گردد.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : به دلیل اینکه بخشی از منطقه‌ی جغرافیایی گیلان در گردنه حیران در اختیار راهداری این استان نیست مردم آستارا با برخی مشکلات اداری مواجه‌اند.
دکتر محمد علی نجفی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن استان و نقش موثر آن در حمل بار به بنادر و کاهش تردد جاده‌ای اظهار داشت : با وجود ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور متأسفانه استان گیلان تاکنون از این نعمت بی بهره بوده که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین شاهد افتتاح هر چه سریعتر پروژه راه آهن استان باشیم.
رئیس سازمان راهداری کشور نیز در این نشست اظهار داشت : سعی ما بر این است تا در حد توان در جهت حل مشکلات راههای استان کمک کنیم تا مردم استان شاهد سهولت بیشتری در تردد و عبور و مرور باشند.
داود کشاورزیان اجرای راه آهن استان را از جمله پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی دانست.

Share