باید مسئولیت پذیری اجتماعی را با کمک رسانه ارتقاء بخشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان درسومین پنل تخصصی راهکارهای توسعه مشارکتهای همگانی با موضوع رسانه و مشارکتهای همگانی که به همت واحد آموزش و پژوهش کمیته امداد استان و با حضورقائم مقام صدا وسیمای گیلان ، جمعی از اساتید واعضای هیئت علمی دانشگاه ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان درسومین پنل تخصصی راهکارهای توسعه مشارکتهای همگانی با موضوع رسانه و مشارکتهای همگانی که به همت واحد آموزش و پژوهش کمیته امداد استان و با حضورقائم مقام صدا وسیمای گیلان ، جمعی از اساتید واعضای هیئت علمی دانشگاه ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ودکترا ، پژوهشگران و مسئولین استانی در سالن المپیک رشت برگزار شد گفت: رسانه ها بازتاب دهنده مشارکتهای مردم در مناسبتهای مختلف هستند و باید با کمک رسانه به مسئولیت پذیری اجتماعی ارتقاء بخشیم.
o_4014319cحسین علی محمدی با قدردانی از اصحاب رسانه و صدا وسیما به جهت همراهی با برنامه های این نهاد افزود: رسانه ها می توانند در جریان کاهش فقر و تبیین جایگاه مشارکتهای همگانی در کاهش این پدیده اجتماعی ، کمک شایانی را به کمیته امداد نمایند.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز ادبیات رسانه‌ای تغییر کرده و واژه‌های جدیدی وارد ادبیات رسانه‌ها شده است، اظهار داشت: در چند سال اخیر واژه ژئو مدیا اضافه شده که به معنای جغرافیای رسانه‌ای بر محور تولید محتوا است.
ظهیری با بیان اینکه اندازه و برد موج برنامه‌ها جغرافیای ما است، افزود: برندهایی بر روی بیلبردها و تابلوهای شهر در حوزه اقتصادی می‌بینید که امروز برای افراد جامعه باور شده‌اند و افکار عمومی را از لحاظ برتر بودن کیفیت در دست دارند.
وی گفت: امروز دیگر نیازی به هزینه کردن کلان کشورها نیست و با رسانه و امپراطوری افکار عمومی شرکت‌ها به اهداف خود می‌رسند.
ظهیری با تاکید بر اینکه رسانه‌ای موفق است که بهتر سخن بگوید، خاطرنشان کرد: در زمان نبی‌اکرم در جنگ احد مشرکین با خود بت‌هایی آورده بودند و شروع به شعار دادن کردند در اینجا نبی مکرم اسلام می‌توانست دستور تیراندازی و مقابله بدهد اما پاسخ آنها را با شعاری جامع داد.
وی با تاکید بر اینکه اگر تداوم نباشد اثر موج ایجاد شده از بین می‌رود، تصریح کرد: باید جلوگیری از شکست تبلیغاتی باید به نکات مهمی توجه شود و باید باز خوردهایی که در تبلیغات است مورد توجه باشد.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برای نافذ بودن پیام باید شناخت مخاطب و ایجاد ارتباط با آن مورد توجه باشد و باید قالب‌های متنوعی ایجاد تا مخاطب خود را جذب کنیم و رسانه‌ای نافذ است که قالب‌های متنوع در آن قابل اجرا باشد و ایجاد برنامه در قالب مستند و نمایش برای ایجاد فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار گیرد.
بستر سازی فرهنگی نقش ارزشمندی را در رسیدن به هدف جهت جلب مشارکت‌های بیشتر ایفا می‌کند

۵zexem63فاطمه قدیمی، کارشناس ارشد ارتباطات و مدرس دانشگاه در این همایش با مهم شمردن ارکان روابط عمومی در جلب مشارکت‌ها، اظهار کرد: علی رغم پیشرفت تکنولوژی و ظهور فن آوری های نوین ارتباطی هنوز هم در بحث جذب مشارکت های مردمی ارتباط چهره به چهره موثر ترین نوع ارتباط است.
وی افزود: در مسیر توسعه هر کدام از افراد پایه‌هایی هستیم که می‌توانیم برای توازن این بستر موثر باشیم و علی رغم سوالی که همواره در خصوص پیشتازی هر کدام از ابعاد توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نسبت به سایرین وجود دارد، مهمترین اتفاق رسیدن به باور دست یابی به توسعه است.
رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت، تصریح کرد: بستر سازی فرهنگی نقش ارزشمندی را در رسیدن به هدف جهت جلب مشارکت‌های اجتماعی ایفا می‌کند.
قدیمی، تحقق همبستگی ملی و مشارکت اجتماعی را در گرو خواست افسران ارتباطی اعم از روابط عمومی ها و رسانه ها برشمرد و گفت: افراد حاضر در این دو گروه، رهبران افکاری هستند که اثربخشی تدبیر و عمل آنها بر دیگر طبقه های جامعه مشهود است.
قدیمی راههای جذب مخاطب، اقناع و دستیابی به مشارکت اجتماعی و در عنایت همبستگی ملی را از اصلی ترین ملزومات مورد توجه برشمرد و اذعان داشت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران و در دین مبین اسلام در مراتب مختلف به زدودن فقر و از بین بردن ناعدالتی ها و ایجاد فرصت برابر تاکید شده است و آنچه که شرایط این امر را فراهم می سازد، ارایه راهکارهایی است که می تواند تمامی سطوح جامعه را مشمول برخورداری سازد.

Share