انتقاد معاون استاندار از عملکرد ضعیف بانک تجارت و سپه در گیلان

بانک های مربوطه باید توضیحات لازم در خصوص عملکرد ضعیف خود را ارائه دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان سهم برخی بانک های استان در پرداخت ها به مردم را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بنا بر آمار منتهی به آذر ماه و مقایسه بین منابع و مصارف بانک ها، برخی بانک ها همچون تجارت، سپه و همچنین بانک های خصوصی کمتر از ۷۰ درصد منابع خود را مصرف کرده اند که نشان دهنده ضعف عملکردشان در استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان در جلسه اقتصاد مقاومتی که عصر چهارشنبه در استانداری گیلان برگزار شد، سهم برخی بانک های استان در پرداخت ها به مردم را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بنا بر آمار منتهی به آذر ماه و مقایسه بین منابع و مصارف بانک ها، برخی بانک ها همچون تجارت، سپه و همچنین بانک های خصوصی کمتر از ۷۰ درصد منابع خود را مصرف کرده اند که نشان دهنده ضعف عملکردشان در استان است.

asgh_2950وی با بیان اینکه این سوال به ذهن می رسد که چرا مصارف این بانک ها نسبت به منابع شان آنقدر ضعیف است، افزود: بانک های مربوطه باید توضیحات لازم و کافی در خصوص عملکرد ضعیف خود را ارائه دهند تا این ذهنیت که فعالیت آن ها به سمت بنگاه داری است، رفع شود.

اصغریان با اشاره به عملکرد مثبت بانک هایی چون صنعت و معدن، مسکن، توسعه تعاون، رفاه، ملت و صادرات گفت: طی ماه های اخیر، مجموع مانده ها و سپرده های مردم و دستگاه ها که در اختیار بانک ها قرار گرفته است بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که در نهایت با مصرف ۷ هزار میلیارد تومان از این میزان، تراز مثبت یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومانی را در بانک ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تداوم توسعه ی کشور و بالندگی اقتصاد با تکیه بر منابع داخلی در هر شرایطی است و لزوم این حرکت نیز همکاری همه دستگاه ها و بانک ها را می طلبد.

به گفته اصغریان به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، ۱۲۹ برنامه عملیاتی ۱۱ دستگاه اجرایی از سوی معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان به تصویب رسیده است.

وی هدف از برزگاری جلسات اقتصاد مقاومتی و برنامه های عملیاتی تدوین شده را تنظیم سند اقتصاد مقاومتی استان دانست و گفت: با تدوین سند اقتصاد مقاومتی استان، برنامه های عملیاتی دستگاه ها با اهداف موردنظر و منابع تامین اعتبار لازم از ابتدای اسفندماه در دستور کار شورای برنامه ریزی استان قرار می گیرد./مهر

Share