گلایه فرش بافان از آماده نشدن بازارچه خوداشتغالی و انتقاد شدید استاندار گیلان از مدیرکل تعاون ,کار و رفاه اجتماعی:

اگر شخص دیگری در این سمت بود با او به شدت برخورد می کردم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان نیز با انتقاد شدید نسبت به آماده نشدن بازارچه خود اشتغالی خطاب به محمود ایزددوست اظهار کرد: اگر شخص دیگری به غیر از شما در این سمت بود به شدت با او برخورد می کردم .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان عصر امروز به همراه هیات همراه از نمایشگاه فرش دست بافت گیلان در سالن وارش شهر رشت بازدید به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در جریان این دیدار فرش بافان استان مشکلات خود را بصورت مستقیم با استاندار گیلان در میان گذاشتند و با اشاره به مشکلاتی مانند; نداشتن بیمه ،آماده نشدن بازارچه خوداشتغالی ،مشکلات دریافت وام با کارمزد پایین و… خواستار رسیدگی به این مشکلات و برطرف شدن آنها شدند.
یکی از فعالین فرش استان گیلان با انتقاد از آماده نشدن بازارچه خوداشتغالی اظهار کرد:هم اکنون برای برپایی این نمایشگاه ۳۵ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده ایم اما به دلیل بُعد مسافت و دوری مکان استقبال چندانی از سوی مردم از نمایشگاه نشده و اگر بازارچه مذکور اماده میشد شرایط به مراتب بهتر بود.

اگر شخص دیگری غیر از شما در این سمت بود به شدت با او برخورد می کردم
IMG_1407  محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز با انتقاد شدید نسبت به آماده نشدن و در اختیار قرار نگرفتن بازارچه خود اشتغالی خطاب به محمود ایزددوست اظهار کرد: اگر شخص دیگری به غیر از شما در این سمت بود به شدت با او برخورد می کردم .
استاندار گیلان در ادامه افزود:زیبنده گیلان نیست که بازارچه خود اشتغالی آن بدین صورت باشد و وضع نامناسبی داشته باشد.
وی در ادامه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد و اعلام کرد: در این خصوص هر مشکلی باشد حاضرم ظرف کمتر از ۴۸ ساعت رسیدگی کنم و برای حل مشکلات تا تهران برای دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی آقای ربیعی سفر کنم.
نجفی با بیان اینکه اگر مکان مناسبی برای این بازاچه وجود ندارد حاضرم طبقه اول استانداری را به این کار اختصاص دهم تصریح کرد: ما برای مردم کار می کنیم و به همین علت است که این سمت به ما واگذار شده است.
وی با بیان اینکه جایگاه فرش گیلان بسیار خوب است اظهار داشت باید هرچه سریعتر فرش گیلان دارای برند شود.
استاندار گیلان در خصوص پرورش کرم ابریشم در استان نیز گفت: «مگر لاهیجان مرکز ابریشم نیست!؟» پس به چه علت ابریشم در گیلان کم تولید می شود.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر پرورش کرم ابریشم به یک سیزدهم رسیده است اظهار کرد: دستگاه های مربوط باید در بهبود این شرایط تلاش کنند.

ایجاد برند فرش بافی در گیلان

علی منتظری مدیرکل صنعت , معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه مهمترین دغدغه در خصوص فرش دست بافت گیلان نبودن یک برند برای استان است اعلام کرد: با وجود دارا بودن تمام شرایط از جمله فارغ التحصیلان رشته فرش بافی امیدواریم در سال آینده این برند در استان به وجود بیاید.

 

Share