بنابر آمار ارائه شده توسط اداره کل ثبت احوال گیلان

املش بیشترین و انزلی کمترین نرخ ازدواج در گیلان/امیرعلی و فاطمه بیشترین اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بنابر آمار ارائه شده توسط اداره کل ثبت احوال گیلان، شهرستان املش با ۱۷.۷ و شهرستان انزلی با ۷.۷ در هر هزار نفر جمعیت، بیشترین و کمترین نرخ ازدواج را تا پایان آذر ماه ۹۳ در استان گیلان داشته اند.

املش بیشترین ازدواج و انزلی کمترین ازدواج در استان/امیرعلی و فاطمه بیشترین اسامی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بنابر آمار ارائه شده توسط اداره کل ثبت احوال گیلان، شهرستان املش با ۱۷.۷ و شهرستان انزلی با ۷.۷ در هر هزار نفر جمعیت، بیشترین و کمترین نرخ ازدواج را تا پایان آذر ماه ۹۳ در استان گیلان داشته اند.املش بیشترین ازدواج و انزلی کمترین ازدواج در استان/امیرعلی و فاطمه بیشترین اسامی استان

بنابر این آمار تعداد کل ازدواجهای ثبت شده در این استان ۱۷ هزار و ۶۹۳ مورد بوده که از این میزان، ۱۱ هزار و ۹۰۷ مورد به ازدواج شهری و ۵ هزار و ۷۸۶ مورد به ازدواج روستایی مربوط می شود.

آمار جالب درباره این ازدواج ها اینکه بیشترین ازدواج های ثبت شده در ۹ ماهه سال ۹۳ مربوط به زوجین همسن بوده و پس از آن زوجین با اختلاف سن دو سال، سه سال و یک سال بیشترین درصد را به خود اختصاص داده اند.

همچنین میانگین سن ازدواج در مردان ۲۸.۵ و در زنان ۲۴.۵ بوده است.

کل ولادت های ثبت شده در این استان ۲۲ هزار و ۲۶۶ مورد گزارش شده که از این میزان، ۱۲ هزار و ۴۷۴ نفر نوزاد پسر و ۱۱ هزار و ۷۹۲ نفر نوزاد دختر بوده اند.

بیشترین نام ثبت شده برای نوزادان پسر، امیر علی و برای نوزادان دختر فاطمه بوده است.

همچنین بر اساس این آمار، تعداد کل طلاق های ثبت شده در این ۹ ماه ۴ هزار و ۹۴۳ مورد گزارش شده که بیشترین این طلاقها مربوط به زوجهایی بوده که کمتر از دو سال با هم زندگی کرده اند./

Share