در مراسم بهره برداري از گاز روستاي خشک اسطلخ لشت نشا عنوان شد:

افزایش ۱۶.۵ درصدی شاخص بهره مندی روستاییان از گاز در شهرستان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت گفت: طی یک سال گذشته شاخص برخورداری روستاییان از نعمت گاز در شهرستان رشت ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت گفت: طی یک سال گذشته شاخص برخورداری روستاییان از نعمت گاز در شهرستان رشت ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

lashtسید عیسی مهدوی طی هشتمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم بهره برداری از گاز روستای خشک اسطلخ لشت نشا که با حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد، باگرامیداشت ایام الله فجر افزود: با پیگیری های اهالی خشک اسطلخ و اهتمام ویژه مسئولان مربوطه امروز همگان شاهد افتتاح این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه با حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با استفاده از بند «ق»  ۳۹ روستای باقیمانده این شهرستان به شرط تزریق اعتبارات مورد نیاز با حمایت اهالی خانه ملت تا پایان سال ۹۴ گازدار خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به کارشکنی ها و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب مسئولان رشت با مدیریتی جهادی پروژه های عمرانی را به پایان رساندند تا امروز مردم این شهرستان از خدمات آن بهره مند شوند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: مشارکت همه جانبه اهالی روستای فخرآباد نیز با همیاری مسئولان منجر به گازرسانی به این روستای بزرگ شده و همه اینها از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت از کمبود زیرساختهای ورزشی رنج می برد، گفت: با وجود مدیرکل پرتلاش و با انگیزه که عنوان سرمربیگری تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران را یدک می کشد گامهای موثری در راستای ارتقای سرانه فضای ورزشی این شهرستان برداشته خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه روستای فخراباد شهدای والامقامی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود: این روستا از ریشه تاریخی و کهن برخوردار بوده به طوری که می تواند در آینده ای نزدیک به شهر مبدل شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی اظهار داشت: هم اکنون وفاق و همدلی در میان اهالی خانه ملت حاکم بوده به طوری که بستر و فضا به برکت خون شهدا فراهم است تا با اختصاص اعتبار پروژه های بیشتری در عرصه های مختلف اجرا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان هم در مراسم بهره برداری از سالن ورزشی شهدای لیچاه لشت نشا با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن گفت: برای احداث سالن ورزشی شهدای لیچاه ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مسعود رهنما با بیان اینکه سرانه ورزشی گیلان از میانگین کشوری پایین تر است، اظهار امیدواری کرد که با افتتاح چنین سالن های ورزشی می توان شاهد بروز استعدادهای ورزشی در عرصه های استانی، ملی و بین المللی بود.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال شش طرح عمرانی با صرف اعتبار ۲۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریالی که سه سالن چندمنظوره، یک سالن تیراندازی و دو زمین تنیس را شامل می شود در شهرهای رشت، املش، لاهیجان و لشت نشا به بهره برداری رسیده است.

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر گازرسانی به روستاهای شه میرسرا، چالکش لات و فخراباد لشت نشا به ترتیب با صرف هزینه دو هزار و ۶۶۰ میلیون ریالی، شش هزار و ۸۹۵ میلیون ریالی و ۱۵ هزار و ۵۰ میلیون ریالی به بهره برداری رسید.

علاوه براین در طول این دهه باشکوه پروژه هایی چون افتتاح واحد تولید سیم کابل روستای جلیدان-احداث پایگاه مقاومت بسیج خشک اسطلخ-ساخت مسکن مددجویان-حفر چاه عمیق-افتتاح مدرسه ۴کلاسه شهید عسگری چافوچاه-افتتاح مدرسه ۳کلاسه شهید عضدی-افتتاح مدرسه ۶کلاسه شهدای لاشک-توسعه و تقویت برق-نصب و راه اندازی دو پروژه adsl آشنای اول –آبرسانی به روستای چپک شفیع محله در  بخش لشت نشا رشت با حضور سایر مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،

Share