معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت خبرداد:

افزایش نرخ بلیط اتوبوس در سال ۹۴ /پرداخت یارانه گازوئیل به مینی بوس ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در جلسه بررسی افزایش نرخ بلیط اتوبوس، با بیان اینکه در سال ۹۴ نرخ بلیط اتوبوس از ۱۰۰ تومان به ۱۵۰ تومان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در سال ۹۴ شهرداری باید یارانه بیشتری به سازمان اتوبوسرانی بدهد تا خدمت‌رسانی در سطح شهر در این حوزه انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: در بودجه سال ۹۴ ، بابت ضرردهی مینی‌بوس‌ها یارانه در نظر گرفته شد و به بخشی از هزینه گازوئیل آنها یارانه پرداخت می‌شود.

otobosشاهرخ طلیسگر شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی افزایش نرخ بلیط اتوبوس، با بیان اینکه در سال ۹۴ نرخ بلیط اتوبوس از ۱۰۰ تومان به ۱۵۰ تومان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در سال ۹۴ شهرداری باید یارانه بیشتری به سازمان اتوبوسرانی بدهد تا خدمت‌رسانی در سطح شهر در این حوزه انجام شود.

 وی با بیان اینکه مبنای افزایش نرخ مینی‌بوس‌ها نرخ گازوئیل، تعمیرات وسایل نقلیه و حضور مینی‌بوس‌ها در مناطق صعب العبور است، افزود: بار بزرگ ناشی از عدم کافی بودن تعداد اتوبوس‌ها را مینی‌بوس‌ها بر عهده دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: در بودجه سال ۹۴ ، بابت ضرردهی مینی‌بوس‌ها یارانه در نظر گرفته شد و به بخشی از هزینه گازوئیل آنها یارانه پرداخت می‌شود.

طرح ترافیک در برخی از خیابان‌های رشت اجرا شود

در ادامه عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه نرخ افزایش کرایه مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها در سطح شهر باید همپوشانی داشته باشند، اظهار داشت: باید حداقل در چند خیابان طرح ترافیک را برای خیابان‌های رشت اجرا کنیم و با توجه به ایامی که در پیش است سازمان پایانه‌ها باید گزارشی از تعداد اتوبوس‌های ارائه دهد تا با توجه به تعداد مسافران با معضل مواجه نشویم.

 مسعود کاظمی با اشاره به جلسه دارایی درباره ارزش‌های معاملاتی املاک، افزود: بودجه شهرداری رشت ۸۰ درصد حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی پیش بینی است، در این جلسه اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد ۵۰ درصد  افزایش و دارایی نیز پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی را داده است،جهاد کشاورزی ۲۰ درصد افزایش و ثبت اسناد ۵ تا ۱۴ درصد افزایش را مدنظر دارند و مطمئن باشید اگر مقاومت نکنیم  دیگر کسی در شهر پروانه نمی‌گیرد انتظار داریم که منطقی نگری شود.

وی  افزود: سال گذشته در شورای چهارم هیچ افزایشی در این زمینه نداشته‌ایم و امسال پیشنهاد نیم درصد را داده‌ایم باتوجه به مقایسه ۹ ماهه ۹۲ با مدت مشابه آن در سال ۹۳ نشان می‌دهد که  ۳۰ درصد تعداد صدور پروانه و حدود ۵۸ درصد رقم در بودجه صدور پروانه کاهش پیدا یافته است با این وضع در سال ۹۴ عدم تحقق بودجه پیش بینی می‌شود./تسنیم

Share