سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان خبر داد:

افزایش بین هشت تا ۱۲ درجه ای دما در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما در استان بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس خبر داد.

فردا احتمال مخلوط باران و برف در گیلان پیش‌بینی می‌شود/آسمان گیلان در روز سه‌شنبه صاف می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما در استان بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس خبر داد.افزایش بین هشت تا 12 درجه ای دمای استان گیلان

مازیار غلامی اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای گرم از فردا تا صبح چهارشنبه به سواحل جنوبی دریای خزر است.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این توده هوا، اواخر وقت فردا و روز سه شنبه خواهد بود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: بر این اساس، وزش باد گرم (در بعضی ساعات شدید) ، افزایش دما بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس و کاهش رطوبت از پیامدهای نفوذ این توده هوا می باشد.

به گفته غلامی؛ طی این مدت بیشینه سرعت باد بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین بیشینه دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی به حاشیه نشینان جنگل ها توصیه کرد از روشن کردن آتش طی مدت یادشده خودداری کنند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان برای فردا طی صبح تا ظهر را کمی ابری تا نیمه ابری، بعضی نقاط افزایش ابر و مه آلود، افزایش نسبی دما، ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم عنوان کرد.

وی بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل با دمای ۱۷ درجه و کمینه دما را مربوط به جیرنده با دو درجه سلسیوس ذکر کرد./ایرنا

Share