با حضور استاندار گیلان

افتتاح پنجره واحد تجاری گمرک آستارا و هتل سه ستاره پارلا در منطقه حیران+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،همزمان با دهه مبارک فجر و سفر «دکتر نجفی» استاندار گیلان به بندر مرزی آستارا، پنجره واحد تجاری گمرک این شهرستان که زودتر از موعد کشوری ایجاد شده بود، با حضور جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،همزمان با دهه مبارک فجر و سفر «دکتر نجفی» استاندار گیلان به بندر مرزی آستارا، پنجره واحد تجاری گمرک این شهرستان که زودتر از موعد کشوری ایجاد شده بود، با حضور جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

photo_2015-02-08_21-12-36«دکتر محمد علی نجفی» استاندار گیلان، در حاشیه افتتاح این پنجره اظهار داشت: پنجره واحد تجاری اتفاقی مهم در عرصه اقتصادی کشور است که با تلاش مسئولان شهرستان و گمرک آستارا این اتفاق مهم در این شهرستان زودتر از موعد کشوری انجام شد.

وی با بیان اینکه بحث الکترونیکی شدن گمرک یک ضرورت بود که با جدیت در این شهرستان به سرانجام رسید، خاطر نشان کرد: پیش از این انجام تشریفات گمرکی برای صادرات بین ۳ الی ۷ روز بود که پس از افتتاح این پنجره واحد به ۳ ساعت کاهش یافت.

نجفی در بخش دیگر سخنان خود از تأثیر این پنجره در امر کاهش زمان تشریفات واردات سخن گفت و افزود: هم اکنون انجام تشریفات واردات از ۱۰روز به ۳ روز تقلیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه رفته رفته شاهد شکل گیری سیمای ممتازی در بندر چند منظوره و گمرک آستارا هستیم، عنوان کرد: در پی این تحولات به اهدافمان در شهرستان مرزی بندر آستارا به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی می رسیم.

استاندار گیلان در ادامه از مشکلات پیش آمده در پی کاهش ارزش پول روسیه بین ۴۰ الی ۶۰ درصد سخن گفت و بیان کرد: متأسفانه میزان صادرات و واردات ما در روسیه پایین است و این مورد باید به همت صادرکنندگان و تقویت گمرک افزایش یابد.

وی صادرات میوه، سبزیجات، کیوی، مرکبات، محصولات جالیزی و… را از گمرک آستارا فرصتی برای تقویت روش های نگهداری این نوع محصولات در منطقه برشمرد و اضافه کرد: صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان باید در برنامه گنجانده شود و در تولید مرغ که ۲ و نیم برابر بیش از مصرف استان است باید در امر صادرات آن با برنامه حرکت کنیم.

وی به مصوبه نهایی دولت در خصوص منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره و تصریح کرد: در آستارا بیشتر به افزایش صادرات می اندیشیم.

دکتر محمدعلی نجفی در بخش پایانی سخنان خود، اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت توسعه و عمران روستاهای مرزی این شهرستان را نقطه عطفی مهم دانست و یادآور شد: باید طوری اقدام نماییم تا روستاهای مرزی آستارا حرف اول را در سطح استان بزنند.

بر اسا این گزارش، پنجره واحد تجارت سیستمی است که به تجار امکان می‌دهد تا اطلاعات را برای الزامات قانونی مربوط به صادرات یا واردات به یک بدنه واحد ارائه کنند.

در کل پنجره واحد به عنوان یک ورودی فیزیکی یا الکترونیکی امکان ارائه و حفظ تمام داده‌ها را فراهم می‌کند که توسط یک واحد مدیریت می‌شود و سپس این اطلاعات را به تمام واحدهای مربوطه انتقال می‌دهد.

استاندار گیلان در این سفر علاوه بر پنجره واحد تجاری گمرک آستارا، مدرسه شش کلاسه روستای عنبران، نخستین مجتمع اقامتی منطقه ویژه گردشگری حیران آستارا و تجهیزات خودرویی بخش مرکزی را افتتاح کرد. در این سفر کلنگ احداث نخستین مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی و استخر سرپوشیده شهرستان به زمین زده شد.

افتتاح هتل سه ستاره «پارلا»

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور «دکتر نجفی» استاندار گیلان، نخستین مجتمع اقامتی و رستورانی منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا افتتاح شد.

 این مجتمع اقامتی شامل هتل چهار ستاره بین المللی پارلا، رستوران با برند رستوران های زنجیره ای خاقان، کافی شاپ، رستوران روباز با چشم اندازی از گردنه زیبا و سرسبز حیران بندر مرزی آستارا است.

این مجتمع در کمتر از سه سال و با صرف هزینه ۴۲ میلیارد ریالی بخش خصوص که ۹ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی است، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

پروژه مذکور در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع و در ۷ طبقه با متراژ ۱۸۰۰ متر مربع احداث شده است که علاوه بر رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، کافی شاپ با ظرفیت ۸۰ نفر و رستوران روباز سنتی با ظرفیت ۱۸۰ نفر، ۳۰ اتاق مطابق با استانداردهای جهانی و ظرفیت اقامت روزانه یکصد نفر را دارد.

با بهره برداری از این پروژه برای ۲۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۴۰ نفر به شکل غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

احداث بازارچه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد که با احداث و بهره برداری از این بازار برای ۸۰ نفر به شکل مسقیم و برای ده ها نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

مهاجری مدیر مجتمع اقامتی و رستورانی پارلا بهره مندی از معماری تلفیقی کلاسیک و مدرن را از چشم نواز ترین ویژگی های این مجتمع برشمرد و افزود: در طرح توسعه ای، تبدیل هتل به ۵ ستاره از مهمترین اهداف است.

وی از تلاش ها و حمایت های مسئولان استان گیلان در رفع موانع و کمک به تکمیل و بهره برداری از این پروژه تقدیر و اضافه کرد: استانداری گیلان، مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، فرماندار آستارا، بخشدار مرکزی و دهیار روستای حیران نقش مهمی را در این زمینه ایفا کردند.

 در آیین بهره برداری از این پروژه علاوه بر استاندار گیلان، جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

Share