خبر بد از استرلیا

AFC درخواست ایران را نپذیرفت/رای به سود عراق صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تلویزیون استرالیا از رد شدن اعتراض ایران در موضوع دوپینگ علا عبدالزهرا خبر داد. حکم نهایی جلسه کمیته انضباطی ای اف سی اعلام شد و بنابر این حکم اعتراض ایران به بازیکن عراق و تغییر نتیجه پذیرفته نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه‌ی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی شکایت ایران از عراق آغاز شده است.۳۹fe50a8f2f2a5a007f038fd6c3d8efc_800_450 (1)

نود نوشت:جلسه کمیته انضباطی AFC که به درخواست مسوولان فدراسیون فوتبال ایران و در موضوع پرونده دوپینگی بودن “علا عبدالزهرا” قرار بود صبح روز یک‌شنبه به وقت استرالیا آغاز شود با تاخیر چند ساعته آغاز شده است.

دلیل تاخیر در برگزاری این جلسه درخواست نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این جلسه بوده است که بر این اساس با موافقت AFC این جلسه با تاخیر چند ساعته و از ساعت ۱۴ به وقت استرالیا (۷ صبح به وقت ایران) در برگزار شده است.

نمایندگان ایران و فدراسیون فوتبال عراق در این جلسه حضور دارند و قرار است درباره شکایت ایران علیه فدراسیون فوتبال عراق و موضوع دوپینگی بودن علا عبدالزهرا بازیکن ملی پوش این کشور که در بازی برابر تیم ملی ایران به میدان رفته، بحث و تصمیم گیری شود.

هم‌چنین تیم ملی فوتبال ایران نیز وارد سیدنی شده و در هتل سابق خود مستقر شده است.

تکلیف اعلام رأی دیدار ایران و عراق به جلسه دوم کشیده شد

پس از برگزاری جلسه اول، سرنوشت شکایت فدراسیون فوتبال ایران از عراق به جلسه دوم کشیده شد.

جلسه رسیدگی به شکایت ایران بابت حضور علاء عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق که در زمان حضورش در تیم تراکتورسازی تبریز دوپینگ کرده بود صبح امروز (یک‌شنبه) به وقت محلی در سیدنی برگزار شد.

فدراسیون فوتبال ایران که اعتقاد دارد عبدالزهرا محروم بوده و نباید برابر تیم ملی کشورمان بازی می‌کرده شکایت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد و به همین دلیل جلسه فوق العاده کمیته انضباطی AFC صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.

پس از گذشت چند ساعت اعلام شد که برای بررسی‌های بیشتر جلسه دیگری باید برگزار شود که این جلسه هم آغاز شده و مهدی محمد نبی سرپرست تیم ملی و هوشنگ مقدس از اعضای کاروان ایران در این جلسه حضور یافته‌اند.

مسئولان ای اف سی در تماسی با مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون ایران و سرپرست تیم اعزامی به استرالیا از او و هوشنگ مقدس نمایندگان ایران خواستند تا ساعت ۱۵ به وقت سیدنی در نشست کمیته حقوقی ای اف سی حاضر باشند. همچنین آنها از مدیران فدراسیون فوتبال عراق هم دعوت کردند به این جلسه بروند تا رای قطعی درباره این اتفاق صادر شود. نبی و مقدس که همراه با کاروان تیم ملی عازم سیدنی بودند ، سوار بر خودرویی شخصی خود را به مقر برگزاری بازی ها می رسانند تا در این نشست حاضر شوند.

قرار است در پایان این جلسه تکلیف این دیدار مشخص و اگر تیم ملی ایران برنده اعلام شود فردا (دوشنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود و در صورتی که نتیجه تغییری نکند ساعت ۶ صبح فردا به وقت محلی، سیدنی را به مقصد دبی و سپس تهران ترک کند.

اعضای تیم ملی ایران هم ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی از شهر کانبرا عازم سیدنی شدند.

 فیفا: عراقی ها از دوپینگ علاء خبر داشتند

اسناد ارائه شده در جلسه صبح کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می دهد مسئولان فوتبال عراق از دوپینگ این بازیکن خبر داشتند.

اعلام حکم نهایی برای پرونده شکایت ایران از بازیکنی که در لیگ ایران دوپینگ کرده بود و بعد از تراکتورسازی رفت تا فدراسیون ایران نتواند برایش حکمی صادر کند ، باز هم به درازا کشیده شده است. مدارک مشخص فدراسیون فوتبال ایران و البته سند ارائه شده از سوی فیفا نشان می دهد فدراسیون عراق در این پرونده اهمال کرده است. درحالی که عراقی ها تاکید داشتند از دوپینگ این بازیکن اطلاعی نداشتند ، همان اواخر ماه سپتامبر ایمیلی از فیفا گرفته بودند که نشان می داد این بازیکن از مواد نیروزا استفاده کرده. این اتفاق زمانی بوده که علاءعبدالزهرا لیگ ایران را ترک و به تیم الشرطه پیوسته بود.

مسئولان فوتبال ایران که از ارائه گزارش فیفا به عراق مطمئن نبودند با رسمی شدن این سند در نشست صبح مسئولان ای اف سی مسئله را جدی تر دنبال می کنند اما به رغم اثبات تخلف عراقی ها ، همچنان لابی پر قدرت ای اف سی برای حفظ انسجام مسابقات ادامه دارد. دادن رای به کنار گذاشتن عراق از مسابقات تابویی است که ای اف سی با  شکستنش مشکل دارد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال می گوید:« فعلا فقط باید صبر کرد. شاید تا ۳ ساعت دیگر. » کنفرانس مطبوعاتی بازی کره با یکی از دو تیم عراق و ایران باید ساعت ۱۸:۴۵ برگزار شود و تا آن زمان باید رای نهایی صادر شده باشد.

از آغاز جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران ، بسیاری از کاربران که از  شب گذشته پیگیر خبر بودند ، این خبر را دنبال می کنند و به نظر می رسد این اضطراب تا ظهر یکشنبه ادامه دارد. اضطرابی که البته شانس ثمربخش بودنش خیلی زیاد نیست.

بازی به سود ایران یا محرومیت مادام العمری برای عبدالزهرا؟!

 در حالی که شانس ایران برای بازگشت به مسابقات بابت شکایتی که از عراق به دلیل استفاده از بازیکن دوپینگی داشته تا شب گذشته کم بود اما در جلسه اخیری که مسئولان ایران در کمیته انضباطی AFC داشته اند و با توجه به مدارک جدیدی که ایرانی ها ارائه کرده اند شانس ایران برای بازگشت به مسابقات ۵۰درصد شده است.

با توجه به مستندات جدید تصمیم گیری برای مسئولان آسیا سخت شده و این پرونده با گره روبرو شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا دو راه پیش رو دارد اگر مدارک جدید ایران به تایید برسد در اتفاقی نادر در این مسابقات رای باید به سود ایران باشد و نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود شاگردان کی روش اعلام شود اما اگر مسئله جور دیگری در این نشست ها رقم بخورد راه دوم برای اعلام رای، اعلام محرومیت مادام العمری برای عبدالزهرا است.

AFC به دلیل پیچیدگی این پرونده جلسه را به دور سوم کشانده است و تا ساعاتی دیگر رای به صورت رسمی اعلام می شود.

اعتراض ایران رد شد

تلویزیون استرالیا از رد شدن اعتراض ایران در موضوع دوپینگ علا عبدالزهرا خبر داد. حکم نهایی جلسه کمیته انضباطی ای اف سی اعلام شد و بنابر این حکم اعتراض ایران به بازیکن عراق و تغییر نتیجه پذیرفته نشد.

عراق فردا در سیدنی با کره جنوبی در نیمه نهایی جام ملت‌ها بازی می‌کند و بازیکنان ایران هم فردا به خانه بازمی‌گردند.

فدراسیون فوتبال ایران در ماجرای دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق فدراسیون فوتبال عراق را مطلع نکرده است و به همین دلیل احتمال مقصر شناخته شدن طرف عراقی پایین آمد.

آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که نادو و وادا ماجرای دوپینگ علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق را  پیگیری نکرده اند و فیفا و ای اف سی به فدراسیون فوتبال عراق نامه نداده اند!

فدراسیون فوتبال ایران هم به فدراسیون فوتبال عراق ایمیل محرومیت این بازیکن را CC (رونوشت) نکرده است. اگر این کار انجام می شد شاید الان ماجرا مشکل حل شده بود. همه چیز دست به دست هم داده تا بازی سه- هیچ نشود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست ایران برای بازگشت به جام ملت‌های آسیا را نپذیرفت

فارس نوشت:امیدهای تیم ملی برای ادامه حضور در جام ملت‌های آسیا با تایید دوپینگ عبدالزهرا از سوی فیفا زنده شده بود که در نهایت AFC درخواست ایران را نپذیرفت.

جلساتی که امروز در کمیته انضباطی AFC برگزار شد در نهایت منجر به سود ایران نشد و با وجودی که ایران مستندات تازه ای را امروز روی میز کنفدراسیون فوتبال آسیا گذاشت اما مسئولان آسیایی این مستندات را کافی ندانستند.

مهدی محمد نبی اعلام کرد که رای به ضرر ایران اعلام شده است.

 

Share