رئیس مجمع نمایندگان گیلان

از ظرفیت جنگل های شفارود در جهت رفع معضل بیکاری استفاده نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شکری با اشاره به عدم صدور پروانه قطع درختان جنگل شفارود، بیان کرد: این جنگل ۱۲۰ هزار هکتاری تامین کننده مواد اولیه کارخانه چوکاست و قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد، اما از این ظرفیت در جهت رفع معضل بیکاری استفاده نمی شود و حتی ۲ هزار نفر شاغل در این کارخانه به ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: چیزی که مردم گیلان را رنج می دهد نداشتن فاضلاب، عدم جمع آوری آب های سطحی و معضل زباله و پسماند است.

IMG_6741 محمود شکری، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عصر ۳۰ دی در جلسه شورای اداری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: اعتبارات لازم برای دریافت وام بهزراعی چایکاران وجود ندارد و خرید تضمینی چای و برنج با مشکلاتی رو به رو بوده است.

وی واردات بی رویه برنج به کشور را یکی دیگر از معضلات بخش کشاورزی دانست و افزود: ۳۰ درصد آب های بخش کشاورزی به دلیل نداشتن کانال و عدم تامین اعتبار جهت لایروبی انهار کشاورزی هدر می رود.

نماینده مردم رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس با بیان اینکه تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی با پیشرفت قابل توجهی رو به رو نبوده است، ادامه داد: گیلان یکی از استان های پر بارش کشور است، اما چیزی که مردم را رنج می دهد نداشتن فاضلاب، عدم جمع آوری آب های سطحی و معضل زباله و پسماند است. عدم وجود کارخانه های زباله سوز در گیلان موجب شده آب باران تمام آسیب های پسماندی را وارد آب شرب کند.

شکری با تاکید بر لزوم مهار آب های ناشی از بارندگی در استان های گیلان و مازندران، اضافه کرد: متاسفانه سدهایی در کشور احداث شده که بجای سوددهی، ضرر و زیان دارد؛ لذا احداث دو سد پلرود و شفارود یکی از اقدامات مثمرثمر در راستای ذخیره سازی آب خواهد بود؛ سد دیورش رودبار و لاسک شفت نیز در دست احداث قرار دارند.

وی با اشاره به عدم صدور پروانه قطع درختان جنگل شفارود، بیان کرد: این جنگل ۱۲۰ هزار هکتاری تامین کننده مواد اولیه کارخانه چوکاست و قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد، اما از این ظرفیت در جهت رفع معضل بیکاری استفاده نمی شود و حتی ۲ هزار نفر شاغل در این کارخانه به ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه هنوز راه آهن قزوین – رشت بلاتکلیف است، خاطرنشان کرد: استان گیلان از دلارهای ۷ تومانی صنعت بی بهره ماند؛ متاسفانه امروز در کشاورزی به بن بست رسیده ایم، هر چه در صنعت داشتیم از دست داده ایم و از ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریای خزر هیچ استفاده ای نبرده ایم؛ میزان بیکاری در استان فاجعه است./ایسنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share