عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

اراده‌ای برای رونق فعالیت تعاونی‌ها و بخش خصوصی در کشور وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با یادآوری تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور، افزود: طبق این قانون ۲۵ درصد از درآمدهای کشور باید باید از فعالیت تعاونی‌ها حاصل شود اما متاسفانه اراده‌ای برای رونق فعالیت تعاونی‌ها و بخش خصوصی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مهم خواندن نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به عدم وابستگی کشور به فعالیت‌های صرف دولتی و پررنگ کردن نقش تعاونی‌ها است.jafarzade8c36fb

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت و توان مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به عدم وابستگی کشور به فعالیت‌های صرف دولتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اداره کل کشور به صورت دولتی نه مقدور است و نه به صلاح، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی خواسته تمام مسئولان و مردم بوده اما مسیر اصلی برای نیل به آن هموار نیست.

وی با یادآوری تحریم‌های شدید پیش رو، گفت: یکی از بهترین راهکار‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی کشور اعتماد به مردم و واگذاری بسیاری از مسئولیت‌ها به آنان است.اعتماد به مردم همانطور که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان شد به طور حتم تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز در پی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی بخش خصوصی و تعاونی‌ها به جای ارگان‌های دولتی تصریح کرد: در حال حاضر ورود نهادها و ساختارهای اقتصادی از جمله بانک‌ها به بنگاه‌داری صرف آفت‌های بسیاری را برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط با مردم تنها راه جذب مشارکت آنان در تمام فعالیت‌های کشور بوده که به این ترتیب سنگ بنای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز پی‌ریزی می‌شود.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی حمایت از تعاونی‌ها و شرکت‌ها سهامی عام را ضروری خواند و گفت: لازمه پررنگ شدن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور و توجه به آن‌ها کم کردن نقش نهادهای دولتی در اقتصاد است.

وی با یادآوری تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور، افزود: طبق این قانون ۲۵ درصد از درآمدهای کشور باید باید از فعالیت تعاونی‌ها حاصل شود اما متاسفانه اراده‌ای برای رونق فعالیت تعاونی‌ها و بخش خصوصی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اقتصاد ما در حال حاضر دولتی است اما باید هر چه سریع‌تر این وابستگی اقتصاد به دولت کاهش یافته و تنها ۲۰ درصد اقتصاد وابسته به ارگان‌های دولتی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور باید به مردم در غالب تعاونی‌ها واگذار شود، تصریح کرد: در این باره تمامی دولت‌ها شعار مشارکت مردم را داده اما در راستای عملیاتی کردن آن اقدامی صورت ندادند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share