نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد:

اختصاص۷۰ میلیارد ریال برای ساخت پل ترکه‌ای و توسعه حرم مطهر آقا سید‌جلال‌الدین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از موافقت نوبخت با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان در سفیدرود و ۳۰ میلیارد ریال به طرح توسعه حرم سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه خبر داد.

موافقت با 40 میلیارد ریال برای ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان و 30 میلیارد ریال برای توسعه حرم مطهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از موافقت نوبخت با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان در سفیدرود و ۳۰ میلیارد ریال به طرح توسعه حرم سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه خبر داد.موافقت با 40 میلیارد ریال برای ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان و 30 میلیارد ریال برای توسعه حرم مطهر

محمد حسین قربانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از اِلمان میدان حرم مطهر آقا سید‌جلال‌الدین اشرف در این شهر اظهار کرد: در نشستی که در بیت امام جمعه رشت با حضور استاندار برگزار شد، آقای نوبخت با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای تنها پل ترکه‌ای گیلان در سفیدرود و ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه طرح توسعه حرم آقا سید‌جلال‌الدین اشرف موافقت کرده است.

سخنگوی گروه بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه شهر مذهبی آستانه‌اشرفیه به لحاظ توسعه از دیگر شهرهای استان عقب‌تر است، گفت: از نوبخت درخواست شد تا با توجه به بافت مذهبی آستانه‌اشرفیه و وجود مرقد مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف و بر اساس درخواست مجمع نمایندگان گیلان این شهرستان را به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور در تدوین برنامه توسعه ششم لحاظ کند.

شهردار آستانه‌اشرفیه نیز در مراسم مذکور با ارائه گزارشی اظهار کرد: میدان حرم مطهر که با نام میدان امام خمینی (ره) معروف است با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت امانی و با نظارت شهرداری و به صورت استادکاری به صورت شبانه‌روزی پس از چند ماه ساخته شده است.

علی شفیعی، با بیان اینکه مبانی نظری طرح میدان امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن رابطه قرآن با سه رکن اسلام، عقل و اجتهاد است، تصریح کرد: موقعیت مکانی قرارگیری اِلمان در میدان اصلی شهر و مجاورت آن با سه مکان مذهبی شهر «حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف»، حرم آقاسید محمد ( آخوند مزار)، «حرم مطهر آقاسید حسن» است.

وی با اشاره به سه رکن اِلمان در برقراری و نشان دادن ارتباط سه رکن دین با قرآن و نشان دادن محوریت و وحدانیت قرآن، افزود: در روند طراحی با استفاده از عناصر معماری اسلامی مانند آب، فضای پر و خالی برای عبور و گذر نور، استفاده از حجم‌های ساده مانند دایره، مربع و تلفیق این عناصر با هم به‌کار گرفته شده است.

شهردار آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: میدان امام خمینی (ره) منقش به اسامی «الله» در هر سه اِلمان و محمد رسول‌الله (ص) و فاطمه زهرا (س) و ۱۲ امام معصوم (ع) بوده که در بین اِلمان‌ها تعبیه شده است./فارس

 

Share