در جمع مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک مطرح شد:

احداث ۲۲ پارکینگ طبقاتی در هسته مرکز کلانشهر رشت مکان‌یابی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: احداث ۲۲ پارکینگ طبقاتی در هسته مرکز کلانشهر رشت مکان‌یابی شد. برنامه‌ریزی برای حضور سرمایه‌گذار در احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه برنامه‌ریزی شده است.

احداث ۲۲ پارکینگ طبقاتی در هسته مرکز کلانشهر رشت مکان‌یابی شد/اگر سرمایه‌گذار درست عمل کند ما نیز طبقات تجاری تشویقی به او می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: احداث ۲۲ پارکینگ طبقاتی در هسته مرکز کلانشهر رشت مکان‌یابی شد.

احداث ۲۲ پارکینگ طبقاتی در هسته مرکز کلانشهر رشت مکان‌یابی شد/اگر سرمایه‌گذار درست عمل کند ما نیز طبقات تجاری تشویقی به او می‌دهیمفرامرز جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل رشت صبح امروز در جمع مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک این شهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای حضور سرمایه‌گذار در احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت:کلیات وضع موجود پارکینگ‌های عمومی و حاشیه‌ای در جلسه گذشته کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات در این حوزه راهکارهایی ارائه شد، افزود: در شهر نقاطی برای ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر و حل مشکلات ترافیکی اولویت بندی شد و با مالکان این زمین‌ها رایزنی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: کلیات کار در بررسی زمین‌ها این است که ۲۲ نقطه زمین شناسایی شد که اکثر زمین‌ها مالک خصوصی دارند.

جمشیدپور با بیان اینکه پارکینگ‌های طبقاتی در متراژ کوچک‌تر و راندمان بیشتر مورد استفاده هستند، خاطرنشان کرد: این پارکینگ‌ها اگر محدودیت ارتفاع و شهرسازی وجود نداشته باشد می‌توانند تا تعداد زیادی ماشین را در حجم مناسب جای دهند و به زیباسازی شهر هم کمک می‌کنند، شهرداری می‌تواند زمین‌های لچکی را در اختیار سرمایه‌گذار برای ایجاد پارکینگ طبقاتی قرار دهد.

در ادامه عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در پروژه احداث پارکینگ مکانیزه در رشت باید توقعات سرمایه‌گذار بررسی شود، اظهار داشت: مطمئنا سرمایه‌گذار به دنبال سود است و باید این امر محقق شود.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر اینکه اعضای شورای رشت تضمین می‌کنند که با تمام قوا از سرمایه‌گذار حمایت کنند، افزود: ما به سرمایه‌گذار کمک می‌کنیم و به سرمایه‌گذار امتیاز می‌دهیم تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذار را ترساند که در نیمه راه کار را رها کند، گفت: اگر سرمایه‌گذار درست عمل کند ما نیز طبقات تجاری تشویقی به او می‌دهیم تا دغدغه سرمایه‌گذاری برطرف شود.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار باید مسائل خود را به طور شفاف بیان کند، تصریح کرد: تمام معایب و محاسن در پروژه‌های شهر برای سرمایه‌گذار بیان شود.

مجید نوروزی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت با بیان اینکه به جز بافت مرکزی شهر از لحاظ میراث فرهنگی در بقیه نقاط برای احداث پارکینگ مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: در ضوابط طرح تفصیلی برای کسی که بخواهد پارکینگ عمومی ایجاد کند می‌توانیم ۲۰ درصد از مساحت کل زیر بنا  را به عنوان تجاری به سرمایه‌گذار بدهیم که این خود سبب توجیه اقتصادی پروژه می‌شود.

در ادامه عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه زمین‌هایی که برای احداث پارکینگ لکه گذاری شده‌اند زمین‌های خوبی هستند، اظهار داشت: با توجه به این، قیمت زمین‌ها بالا است در توجیه اقتصادی با مشکل روبرو می‌شویم.

رضا رسولی با بیان اینکه لچکی‌های فضای سبز می‌توانند در ساخت پارکینگ‌های مکانیزه مورد استفاده قرار گیرند، افزود: کمیسیون ماده پنج هم با ما همراهی می‌کند تا تغییر کاربری انجام شود.

وی گفت: هر چند که کمبود فضای سبز در رشت وجود دارد اما ۱۰۰ متر فضای سبز مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

رسولی با تاکید بر اینکه در احداث پارکینگ مطالعات در کمیته فنی انجام و امکان سنجی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید مسائل ریز بررسی شود و برای تصمیم‌گیری باید هزینه‌های احداث و دوره برگشت سرمایه بررسی شود.

وی با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت تحلیل‌های لازم را انجام دهد، گفت:خیابان امام به دلیل خط ویژه در اولویت پارکینگ مکانیزه قرار گیرد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه گیلان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است، اظهار داشت: موقعیت رشت در تمام حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاران ایده آل است و فضا برای سرمایه‌گذار در شهر فراهم است.

مظفر نیکومنش‌نودهی افزود: در حوزه احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه در رشت دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری با سرمایه‌گذار همراه می‌شود تا خواسته‌های شورا و سرمایه‌گذار به مرحله اجرا در آید./تسنیم

Share