مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت بیان کرد:

احداث ۱۰ خیابان جدید در رشت موجب بهبود حمل و نقل و سرمایه گذاری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت گفت: اختصاص ۷۵ درصد بودجه سال ۹۴ به هزینه‌های عمرانی و افزایش ۵۱۵ درصدی در پروژه‌های آسفالت به منظور ارائه خدمات بهینه و در خور شأن و منزلت شهروندان رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت گفت: اختصاص ۷۵ درصد بودجه سال ۹۴ به هزینه‌های عمرانی و افزایش ۵۱۵ درصدی در پروژه‌های آسفالت به منظور ارائه خدمات بهینه و در خور شأن و منزلت شهروندان رشت است.اختصاص 75 درصد بودجه سال 94 به هزینه‌های عمرانی

احمدرضا حق‌بین با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری این شهر در سال ۹۴، اظهار کرد: بودجه سال ۹۴ با اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر مدیریت جهادی توأم با اقتصاد مقاومتی با رویکرد بودجه به صورت عملیاتی در قالب برنامه‌های مدون منطبق با طرح‌های بالادستی و سند چشم‌انداز توسعه طرح‌ریزی به مبلغ ۳۹۳ میلیارد تومان نقدی و ۲۰۷ میلیارد تومان غیر نقدی تنظیم شده است.

وی افزود: افزایش ۶۰ درصدی بودجه نقدی و ۱۴۴ درصدی بودجه نقدی و غیرنقدی سال ۹۴ در مقایسه با سال گذشته براساس سیاست‌های ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز بوده و برای تحقق این امر تملک اراضی مورد نیاز در اجرای طرح‌های عمران شهری بابت احداث ۱۰ خیابان جدید در شهر در نظر گرفته شده است.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت ادامه داد: با بازگشایی خیابان‌های مورد نظر علاوه بر بهبود حمل و نقل در مرکز شهر جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در مسیر خیابان‌های احداثی را به دنبال دارد.

وی بودجه را یک برنامه جامع مالی دانست و یادآور شد: بودجه باید دربرگیرنده تمام فعالیت، وظایف و اقدام‌های شهرداری باشد و با تغییر رویکرد بودجه‌ریزی به نقدی و غیر نقدی، بودجه در برگیرنده تمام فعالیت‌هایی خواهد بود که شهرداری قصد انجام آن را دارد.

حق‌بین با اشاره به اینکه با تغییر رویکرد بودجه‌ریزی عملیات مالی آن به عنوان درآمد و هزینه غیرنقدی اعمال می‌شود، گفت: مشارکت با بخش خصوصی با در اختیار گذاشتن زمین و امتیازات مربوط به صدور پروانه ساختمانی و یا صرفاً عوارض‌های قانونی مربوط به صدور پروانه ساختمانی به عنوان آورده شهرداری تلقی شده و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بخش عمومی خواهد بود.

وی صدور اوراق خدمات شناور که در برگیرنده امتیازاتی مانند صدور پروانه ساختمانی، تراکم و… که پشتوانه آن سرمایه‌گذاری‌های مذکور بوده، از مصادیق دیگر بودجه غیر نقدی سال ۹۴ است.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت با اشاره به اینکه شهرداری یک موسسه عمومی غیردولتی از محل درآمدهای حاصله از شهروندان است، متذکر شد: در بودجه سال ۹۴ اخذ عوارض و جرایم مربوط به ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های وابسته به دولت و خصوصی در اولویت  اقدام‌های شهرداری قرار گرفته تا از اتکای شهرداری به صرفاً عامه  مردم و قشر آسیب‌پذیر کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص ۷۵ درصد از اعتبارات بودجه سال ۹۴ به هزینه‌های عمرانی و افزایش ۵۱۵ درصدی بودجه در پروژه‌های آسفالت و ۳۱۲ درصدی در پروژه‌های حمل و نقلی و… به منظور ارائه خدمات بهینه و در خور شأن و منزلت به شهروندان رشت است./فارس

Share