در شانزدهمين نشست کميسيون تلفيق شورا تصويب شد؛

احداث اولین پل پارک رشت,نصب دستگاه پارکومتر و چندین پروژه‌ی شهری در سال۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی خواستار احداث اولین پل پارک شهر رشت شد و گفت: کنارگذر تختی به خیابان جوان استعداد و توانمندی احداث اولین پل پارک رشت را دارد و می‌توان با طرحی قوسی شکل فضایی جالب و دلپذیر در شهر ایجاد کرد که احداث این پل پارک هم در بودجه‌ی سال ۱۳۹۴ گنجانیده شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت، در شانزدهمین نشست کمیسیون تلفیق این شورا که به ریاست عباس صابر برگزار شد، بندها و مواردی از ادامه‌ی مواد مربوط به هزینه‌های عمرانی لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۴ شهرداری رشت  مورد بحث و بررسی اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت قرار گرفت.

تلفیق۱در این نشست ابتدا عباس صابر با تاکید بر اینکه بررسی لایحه‌ی بودجه بایستی تا روز پنجشنبه‌ی این هفته به پایان برسد، گفت: حتی اگر نتوانیم تک تک بندهای این لایحه را بررسی کنیم کلیات آن را روز پنجشنبه به رای می‌گذاریم و بعداً روی جزییات بندها بحث می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری به اتمام بررسی بودجه تا روز پنجشنبه ابراز کرد: دوستان شورا و مدیران شهرداری با جدیت و دقت این کار را به پایان خواهند رساند و امروز در این نشست کدهای عمده‌یی از هزینه‌های بخش عمرانی را تک به تک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 صابر سپس یک به یک مواد مربوط به هزینه‌کردهای بخش عمرانی لایحه‌ی بودجه‌ی پیشنهادی شهرداری رشت را برای حاضران خواند و در هر مورد اعضای شورا و مدیران و کارشناسان شهرداری نظرات خود را بیان کردند.

احداث زیرگذر شهید رجایی، احداث پل سواره رو شهید اسماعیلی، تعمیر و نگهداری پلهای عابر پیاده، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان مصلی، احداث تقاطع غیرهمسطح حمیدیان، عملیات اجرایی چندین پل عابر پیاده، احداث و خرید زمین برای ایجاد پارکینیگ عمومی، خرید چندین دستگاه مینی بوس و اتوبوس، احداث پل سواره رو در کوچه‌ی خوش انس، طرح نصب دستگاههای پارکومتر در شهر، اصلاح هندسی معاب، احداث ایستگاه آتش‌نشانی مسکن مهر و شهرک امام علی(ع)، خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی از جمله نردبان آتش نشانی، دیواره‌سازی حاشیه‌ی رودخانه‌ها و… از جمله طرحها و پروژه‌های مصوب بود که هزینه‌های نقدی و غیرنقدی آنها به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق رسید.

همچنین در زمینه‌ی احداث پارکینگ عمومی و پارکینگ طبقات حق بین مدیر برنامه‌ریزی شهرداری رشت خاطر نشان کرد که وجوه دریافت شده از حذف یا کسری پارکینگ در زمینه‌ی ساخت و ساز ساختمانها در حسابی جداگانه برای این منظور استفاده خواهد شد.

احداث اولین پل پارک رشت

 رضا رسولی خواستار احداث اولین پل پارک شهر رشت شد و گفت: کنارگذر تختی به خیابان جوان استعداد و توانمندی احداث اولین پل پارک رشت را دارد و می‌توان با طرحی قوسی شکل فضایی جالب و دلپذیر در شهر ایجاد کرد که احداث این پل پارک هم در بودجه‌ی سال ۱۳۹۴ گنجانیده شد.

اما بحث عمده‌ی این نشست بررسی پروژه‌ی ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود بود که ابتدا رضا جمشیدی توضیحاتی کامل در این باره ارائه داد و اجرای آن را برای شهر رشت ضروری خواند.

وی گفت: اجرای این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و از آنجایی که تخصیص این میزان بودجه برای شهرداری رشت مقدور نیست من از اعضای محترم می‌خواهم توجه نمایند  که می‌توان در بودجه‌ی غیرنقدی این پروژه را لحاظ کرد و از سرمایه‌گذارانی چون قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت گوهررود استفاده کرد و این پروژه را اجرایی نمود.

جمشیدی افزود: همچنین در هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب اگر آنها تقبل کنند با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان ایستگاه لیفت و پمپاژ را در محل تلاقی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در پیربازار رشت ایجاد کنند و می‌توان با لوله گذاری ۶۴ کیلومتری دو طرف رودخانه‌های رشت مساله‌ی الودگی این رودخانه‌ها را برای همیشه حل کرد.

 علوی در این رابطه تصریح کرد: اگر قرار باشد از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه استفاده شود، باید این طرح در دفتر سرمایه‌گذاری به عقد قرارداد منتهی شود و نباید تعهدی در بودجه برای آن ایجاد کرد.

در نهایت این طرح با تصویب بودجه‌ی نقدی و غیرنقدی برای اجرای پروژه‌ی ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و با استفاده از مشارکت بخش خصوصی بر اساس ضوابط بودجه‌ی سال ۹۴ به تایید اعضای حاضر در کمیسیون تلفیق رسید.

همچنین عباس صابر و فاطمه شیرزاد نسبت به فرسوده بودن بسیاری از پلهای عابرپیاده به ویژه در پشت دبیرستان امیرکبیر، بازارچه زرجوب و… تاکید کردند وصابر گفت: باید از بودجه‌ی نگهداری پلها معاونت فنی و عمرانی شهرداری رشت پیش از آنکه  اتفاق ناگواری رخ دهد، نسبت به ترمیم و تعویض آنها اقدام کند.

همچنین مقرر شد در نشست آینده هم در باره‌ی مباحث مربوط به بخش برنامه‌های محیط شهری و خدمات شهری بحث و تبادل نظر شود.

Share