نوبخت سخنگوی دولت عنوان کرد:

ابلاغ تشکیل کارگروه تفکیک بدهکاران بانکی به استانداران کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی هیئت دولت امسال باید ۸ هزار میلیارد تومان بین کارکنان دولت و برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شود در حالی که دولت از کاهش قیمت نفت اظهار عجز نمی‌کند و به کوری چشم دشمنان ایران را اداره می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی هیئت دولت گفت: امسال باید ۸ هزار میلیارد تومان بین کارکنان دولت و برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شود در حالی که دولت از کاهش قیمت نفت اظهار عجز نمی‌کند و به کوری چشم دشمنان ایران را اداره می‌کنیم.سال آینده برای اشتغال و مسکن منابعی در نظر گرفتیم/ابلاغ تشکیل کارگروه تفکیک بدهکاران بانکی به استانداران کشور

محمدباقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دقایقی پیش از طریق ویدئو کنفرانس واگذاری همزمان ۳۸۸ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه شهرستان استان از طریق ویدئو کنفرانس را افتتاح کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه یکی از مصیبت‌های خانواده‌ها در کنار بیماری فشار تامین منابع مالی درمان بود، افزود: بر این اساس ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش درمان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تصریح بر اینکه در سال ۹۴ دو کار مهم در کنار خدمات بهداشت و درمان شهروندان انجام می‌شود، گفت: اشتغال و مسکن، دو کار مهم است.

معاون رئیس جمهور گفت: سال آینده برای اشتغال و مسکن منابعی در نظر گرفتیم تا اشتغال و سرمایه‌گذاری را در کشور گسترش دهیم و واحدهای تولیدی را فعال کنیم.

وی از برطرف شدن مشکلات صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در شهر صنعتی رشت خبر داد و افزود: نظام اداری ما انباشته از نیروی انسانی است و باید کارآفرینی داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه ماه‌های آینده حرکتی برای واحدهای تولیدی معطل مانده و نیمه فعال انجام می‌شود، ادامه داد: این واحدها باید بتوانند اشتغالزایی داشته باشند.

ابلاغ تشکیل کارگروه تفکیک بدهکاران بانکی به استانداران کشور

وی اضافه کرد: بخش واحدهای تولیدی دچار بدهی بانکی هستند که به دو بخش تقسیم می‌شود و تعدادی تسهیلات گرفتند و به عهد خود وفا نکردند و بازپرداخت تسهیلات را نمی‌پردازند اما تمام بدهکاران بانکی این افراد نیستند بلکه انسان‌های شریفی هستند که به دلیل شرایط دچار مشکل شدند و باید کمک شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر ضرورت تشکیل کار گروه، تصریح کرد: در تمام استان‌ها باید کارگروهی تشکیل شود و بین بدهکاران بانکی تفکیک شود و این موضوع به صورت رسمی به استانداران ابلاغ می‌شود.

وی درباره اشتغال و مسکن در کشور گفت: در عرصه اشتغال و مسکن امروز افتتاح ۳۸۸ واحد مسکن برای محرومان توسط کمیته امداد گیلان قابل قدردانی است و امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه بین خانوارهای گیلان توزیع شده است.

نوبخت با بیان اینکه امسال ۸ هزار میلیارد تومان باید بین کارکنان دولت و برای طرح‌های عمرانی پرداخت شود، یادآور شد: این امر در صورتی است که فروش نفت کاهش یافته، بدون اینکه دولت اظهار عجز کند.

وی خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان، ایران قابل اداره است همانگونه که در ۳۶ سال گذشته به خوبی اداره شد.

 اهدای یک‌هزار کمک جهیزیه نوعروس و افتتاح یک‌هزار و ۲۰۰ سرویس بهداشتی از دیگر برنامه‌های افتتاحیه کمیته امداد استان است که با حضور نوبخت انجام شد./فارس

Share