آخرین تحولات میدانی سوریه + نقشه

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساعاتی قبل در حمله ی هوایی ارتش به روستای مضایا در جنوب زبدانی ۲۷ نفر از مسلحین جبهه النصره و احرار الشام به هلاکت رسیدند . در این حمله امیر جبهه النصره ملقب به عبد الرحمن ناصیب نیز مورد اصابت قرار گرفت . مضایا و زبدانی […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساعاتی قبل در حمله ی هوایی ارتش به روستای مضایا در جنوب زبدانی ۲۷ نفر از مسلحین جبهه النصره و احرار الشام به هلاکت رسیدند .

در این حمله امیر جبهه النصره ملقب به عبد الرحمن ناصیب نیز مورد اصابت قرار گرفت .

مضایا و زبدانی بعلت نزدیکی به مرز لبنان و موقعیت کوهستانی و ویژه ی خود ؛ از اهمیتی بالا برخوردار است .

mazaya

نقشه ی زیر آخرین وضعیت استقرار نیروها در شمال شهر حلب را نشان میدهد .

ماه گذشته و با پیشرفتهای چشمگیر و مناسب ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی در مناطق ملاح ، مجبل بریج ، مناشر بریج ، سوق ، بلوکهای شمالی مخیم حندرات و خط آتش مستقیم بروی میدان جندول و بعیدین ؛ محاصره ی حلب بسیار نزدیک و قابل دسترس به نظر میرسید اما با آغاز فصل سرما و عدم پوشش هوایی مناسب و سیاستهای میدانی صحنه ی نبرد ؛ پیشروی ها متوقف شد.

در حال حاضر درگیریها در نقاط تماس نیروهای مقاومت با مسلحین به کندی در جریان است و باید دید که ارتش سوریه و خط مقاومت در آینده چه سیاستی را در قبال نیردهای شمالی حلب اتخاذ خواهند کرد .

halab north farsi colored copy

در تحولات میدانی شمال غوطه شرقی دمشق صدها نفر از مسلحین موفق شدند از طریق تونلهای زیر زمینی به تل الصوان ، صیغریه و حوش الفاره نفوذ کنند.

در پی این اقدام غافلگیرانه ارتش سوریه مناطق مورد نظر را تخلیه کرد .

حوش الفاره،حوش الخیاط ،صغیریه،تل کردی و تل الصوان در ماههای گذشته به تصرف ارتش در آمده بود و با تحولات اخیر دوباره سقوط کردند.

احتمالا سناریویی مشابه برای روستاهایی مثل دیرسلمان و قاسمیه و جربا و عتیبه در راه است.

Trf_dwm13931105

 

Share