مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در جمع خبرنگاران:

آب شرب گیلان قابلیت تبدیل به آب معدنی را دارد/جمع آوری و تصفیه کلیه فاضلاب رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لطفی استان گیلان را تنها استان در سطح کشور دانست که کیفیت آب های آن قابل مقایسه با آب های معدنی و فراتر از آن می باشد و خاطرنشان کرد :میزان نیترات آّب مصرفی تصفیه خانه شهر بیجار صفر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به طرح اجرای احداث ۱۰ تصفیه خانه در کنار رودخانه های زرجوب و گوهر رود  این نوید را به مردم گیلان داد که تا پایان سال ۹۸ کل فاضلاب شهر رشت را جمع آوری نموده و دیگر از تخلیه سنتی فاضلاب ها به داخل رودخانه جلوگیری نماییم.

kazem-lotfi82 (1)به گزارش خبرنگار دیارمیرزا کاظم لطفی در نشست خبری خود که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود با بیان این که ۱ میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند افزود :۳ شهر چوبر ،لولمان و چاف چمخاله به شهر های تحت پوشش آب شهری اضافه شده اند که تا پایان سال ۱۳۹۳ این ۳ شهر تحت خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار خواهند گرفت.

وی میزان کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سال ۹۳ را ۶۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : از این میزان اعتبار ۴۶۶ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص داده شده است و انتظار می رود که تا پایان سال جاری بتوانیم ۹۰ درصد کل اعتبارات را تخصیص بدهیم که این میزان تخصیص اعتبار در بین ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و  نشان از بودجه انضباطی دولت تدبیر و امید دارد.

۱۶ پروژه آب و فاضلاب شهری گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از افتتاح ۱۶ پروژه به مناسبت ایام مبارک دهه فجر خبر داد و افزود :این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۸۸۳ هزار میلیارد ریال به افتتاح خواهد رسید.

وی شاخص ترین پروژه قابل افتتاح در این ایام را طرح آب رسانی به شهر صومعه سرا که در قالب طرح تامین آب های صومعه سرا ،شفت و فومن می باشد بیان کرد و افزود :این طرح یکی از آرزوهای مردم شهرستان صومعه سرا بود تا بتوانند از یک آب با کیفیت برخوردار شوند که توانستیم آن را با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان برسانیم و روز شنبه با حضور مسولان استانی  طرح آب رسانی به شهر صومعه سرا افتتاح خواهد شد.

آب استان گیلان قابلیت تبدیل به آّب معدنی را دارد

این مقام مسوول استان گیلان را تنها استان در سطح کشور دانست که کیفیت آب های آن قابل مقایسه با آب های معدنی و فراتر از آن می باشد و خاطرنشان کرد :میزان نیترات آّب مصرفی تصفیه خانه شهر بیجار صفر است که از تمامی آب های معدنی فعلی موجود در سطح کشور سبک تر به شمار می رود و به مردم گیلان توصیه نمود که پول خود را صرف خرید آب های معدنی ننماییند و با اطمینان کامل از آب شهر استفاده کنند.

جمع آوری و تصفیه کلیه فاضلاب شهرستان رشت تا پایان سال ۹۸ از بستر رودخانه گوهر رود و زرجوب 

لطفی از اجرای احداث ۱۰ تصفیه خانه محلی در کنار رودخانه های زرجوب و گوهر رود خبر داد و گفت :در حاشیه سفر وزیر نیرو به استان گیلان برای افتتاح سد شهر بیجار از وی درخواست اجرای احداث ۱۰ تصفیه خانه محلی در کنار رودخانه های زرجوب و گوهر رود به روش ( BOT) را برای جمع آوری و تصفیه فاضلاب رشت از بستر رودخانه ها داشتم که خوشبختانه ایشان نیز با این طرح موافقت کردند.

وی با اشاره به طرح تصفیه خانه های محلی این نوید را به مردم گیلان داد که بتوانیم تا پایان سال ۹۸ کل فاضلاب شهر رشت را جمع آوری نموده و دیگر از تخلیه سنتی فاضلاب ها به داخل رودخانه جلوگیری نماییم.

احداث بزرگترین تصفیه خانه شمال کشور در سنگر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان همچنین از اجرای بزرگترین تصفیه خانه شمال کشور در منطقه سنگر خبر داد و گفت :این طرح با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۶۸۰ هزار ریال در منطقه سنگر رشت احداث می شود و فاز تجهیز کارگاه آن هم اکنون شروع شده است و این طرح یکی از بزرگترین پروژهای استان گیلان به شمار می رود که در بحث تامین آّب پایدار تا ۱۰۰ سال آتی استان را تامین می کند.

Share