پویان اصغریان

گزارش تحلیلی از عملکرد ملوان در لیگ برتر+نمودار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در نیم فصل اول عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشت و کسب ۱ برد و ۸ باخت و ۸ تساوی در ۱۷ هفته برگزاری لیگ جاری ، عملکرد مطلوبی برای ملوانان نمی باشد. تیم ملوان از لحاظ تعداد گل دریافتی در رده ضعیف ترینهای […]

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در نیم فصل اول عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشت و کسب ۱ برد و ۸ باخت و ۸ تساوی در ۱۷ هفته برگزاری لیگ جاری ، عملکرد مطلوبی برای ملوانان نمی باشد. تیم ملوان از لحاظ تعداد گل دریافتی در رده ضعیف ترینهای لیگ قرار می گیرد و تفاضل گل منفی ۱۰ که این تیم را بعد از نفت مسجدسلیمان هم مرتبه با راه آهن قرار می دهد ، گواه این موضوع است. این فصل را میتوان یکی از بحرانی ترین دوران قوی سپید نامید. تیم ریشه داری که علاوه بر عدم کسب نتایج مطلوب ، بحران مدیریتی را نیز تجربه کرد. ملوانان ۱۷ هفته را با سه سر مربی طی کردند و تا بدینجا هیچ یک نتوانسته اند جایگاه این تیم را ارتقا بخشند و چشم امید انزلیچی ها به هفته های بعد و روزهای آینده می باشد. در ادامه نگاهی کوتاه به وضعیت این تیم در نیم فصل اول می پردازیم.
نتایج :
تساوی ها : پدیده مشهد (رفت و برگشت) ، صباباتری قم (رفت و برگشت) ، استقلال خوزستان ، سپاهان اصفهان ، گسترش فولاد تبریز
برد : پیروزی تهران
باخت ها : تراکتورسازی تبریز ، راه آهن تهران ، سایپا البرز ، پیکان تهران ، استقلال تهران ، فولاد خوزستان ، ذوب آهن اصفهان ، نفت مسجد سلیمان ، نفت تهران
حال در زیر قسمتهایی از زمین که گلهای ملوان از آن نواحی دریافت شده است را می توانید مشاهده نمایید . اعداد بیانگر هفته لیگ برتر می باشد.
۳۶

همانطور که دیده می شود اکثر قریب به اتفاق گل های خورده شده در محوطه جریمه می باشد و جالب آنکه ۶ گل از ۲۳ گل خورده شده این تیم در محوطه شش قدم است و ۴ گل نیز از روی نقطه پنالتی دریافت نموده است. با مشاهده این تصویر میتوان به ضعف خطوط دفاعی و عمق دفاع این تیم پی برد. دفاع لغزانی که که اجازه ورود مهاجمان حریف را در اغلب صحنه های بازی داده است و در طی ۱۷ هفته و با وجود ۳ سر مربی هیچ یک نتوانستند این ضعف بزرگ را بهبود بخشند.
برای تحلیل دقایق دریافت گل میتوان هر نیمه را به ۳ قسمت تقسیم نمود که هر قسمت شامل ۱۵ دقیقه می باشد و در کل ۶ تا پانزده دقیقه را تشکیل می دهد.م یتوانید نمودار را مشاهد نمایید :

Capture

همانطور که از نمودار بالا قابل مشاهده است ۷ گل این تیم در پانزده دقیقه ابتدای بازی و ۷ گل نیز در پانزده دقیقه انتهای بازی دریافت شده است. همچنین در ۱۵ دقیقه ابتدای نیمه دوم نیز ۳ گل دریافتی ثبت شده است.
از تحلیل نمودار میتوان به وجود استرس شدید در نزد بازیکنان اشاره کرد.در دقایقی که تیم نیاز به انسجام بیشتر دارد از هم پاشیده و گل خورده است. و نکته قابل تامل آنکه ۳ گل از گلهای ۱۵ دقیقه پایانی بازی در دقایق ۹۰ و ۸۷ و۹۱ خورده شده و در دوبازی از این بازیهای جای تساوی با باخت عوض شده است. وجود استرس و نداشتن آرامش در نزد بازیکنان به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهمترین آنها سوء مدیریت از داخل باشگاه و فشار و انتظارات هواداران از خارج تیم میباشد.
خرید های نیم فصل :
حال اگر در کنار مطالب گفته شده نگاهی به خرید های ملوانان بیندازیم آنها موفق به خرید پژمان نوری ، محمد آبشک و فواد آقایی شده اند که هیچ کدام از این خریدها به عنوان دفاع و در جهت بر طرف کردن نقطع ضعف عمده این تیم نبوده است.
این تیم از لحاظ خطوط میانی تامین می باشد اما عدم وجود خط حمله با کارایی مطلوب و خط دفاع موجب ضربه خوردن این تی شده است. نگاهی به گل زنان ملوان آشکار میسازد که اکثر ۱۳ گل زده شده این تیم توسط بازیکنان خطوط میانی بوده که بهترین گل زن این تیم تا اینجای کار یوسفی می باشد.
مطالب بالا نگاهی گذرا به عملکرد تیم ریشه دار و مردمی ملوان بندرانزلی در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال بود. اگر نتوان استحکام خطوط انتهایی را به وجود آورد چه بسا وضعیت نیم فصل اول برای این تیم تکرار شود. و بیشتر از همه این تیم نیازمند همیاری و کمک و تزریق روحیه توسط تمام عوامل مرتبط با باشگاه از هوادار تا سرمربی و مدیریت می باشد. به امید پرواز دوباره قوهای سپید بر بام فوتبال ایران

پویان اصغریان

Share