وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر:

۸ هزار مگاوات تولید برق واحد بخار نیروگاه‌ها توسط بخش‌خصوصی در دست انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چیت‌چیان از عملیاتی شدن ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات بخار نیروگاه‌های گازی خبر داد و متذکر شد: حاصل کار دولت یازدهم آغاز ۸ هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه‌ها است که در مجموع ۱۶ هزار مگاوات را در بر می‌گیرد و صرفه‌جویی بالایی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نیرو گفت: ۸ هزار مگاوات برق از واحد بخار نیروگاه‌ها توسط بخش‌خصوصی در کشور در دست انجام است.

chitchian_6595 حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس در سال ۹۲ و ۹۳ پیش‌بینی شد که وزارت نیرو با سازندگان بخش بخار قرارداد منعقد کند و بخش بخار به نیروگاه‌های برق اضافه شود و به مدت دو سال قیمت آن در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با استقرار دولت یازدهم تصمیم گرفته شد که در نخستین گام بخش‌خصوصی را تقویت کنیم که  بخش بخار را احداث کنند، تصریح کرد: از شهریور سال گذشته قرارداد ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه با بخش‌خصوصی منعقد شد که حداکثر دو سال باید هزینه سرمایه‌گذاری به آنها بازگردد و بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بانک‌های عامل باید همراهی بیشتری کنند تا قراردادها عملیاتی شود، گفت: در مدت ۲.۵ سال می‌توانیم واحدهای بخار را نصب کنیم.

وی با بیان اینکه با تمام نیروگاه‌های بخش خصوصی قرارداد منعقد و قراردادها را آماده کردیم، یادآور شد: تمام زمینه‌ها مهیا بوده و به نتیجه رساندن قراردادها طبق آیین‌نامه‌ها است.

چیت‌چیان از عملیاتی شدن ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات بخار نیروگاه‌های گازی خبر داد و متذکر شد: حاصل کار دولت یازدهم آغاز ۸ هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه‌ها است که در مجموع ۱۶ هزار مگاوات را در بر می‌گیرد و صرفه‌جویی بالایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که در صنعت نیروگاهی خودکفا هستیم و در کشورهای دیگر نیز نیروگاه می‌سازیم و سیاست صدور مجوز به بخش‌خصوصی در ساخت نیروگاه تدام می‌یابد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تنها مشکل اساسی موضوع نبود توازن درآمد و هزینه صنعت برق است، یادآور شد: کارگروه برق آغاز به‌کار کرده تا صنعت برق از این تنگناها رهایی یابد.

 فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی رضوانشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و در این مرحله بخش بخار نیروگاه شامل دو توربین ۱۶۰ مگاواتی به بهره‌برداری رسید.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share