عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

۶۰ درصد صنایع گیلان در مرحله تعطیل یا نیمه تعطیل به سر می برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری از نقاط قوت گیلان محسوب می شوند و در صورت توجه کافی دولت به این بخش ها شاهد رونق این استان خواهیم بود.

متاسفانه اثار دفاع مقدس در فضاها نامناسب جوی و به صورت پراکنده نگهداری می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری از نقاط قوت گیلان محسوب می شوند و در صورت توجه کافی دولت به این بخش ها شاهد رونق این استان خواهیم بود.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اکنون ۶۰ درصد صنایع گیلان در مرحله تعطیل یا نیمه تعطیل به سر می برد و این مهم باعث کندی چرخ اقتصادی استان می شود.

jafarzade_6675-2-300x199نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توانایی در بازپرداخت اقساط، سوء مدیریت در ارزش ملی پول، افزایش نرخ دلار و خلا سرمایه در گردش از مهم ترین عوامل تعطیلی این صنایع است.

وی افزود: خلا سرمایه در گردش مهمترین و تاثیرگذارترین عاملی است که با ایجاد آن میتوان از تعطیلی ۵۰ درصدی صنایع گیلان جلوگیری بعمل آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزی استان گیلان که با وجود عدم حمایت های دولت های مختلف همچنان پربار است چنانچه روند کشاورزی اصلاح گردد، شاهد رونق بیشتری خواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزی به صورت کلی مقرون به صرفه و اقتصادی نیست و خرید تضمینی محصولات کشاورزی به درستی صورت نمی گیرد.

وی افزود: خرید تضمینی دو محصول چای و برنج  در گیلان صورت می گیرد اما وجوه این خرید به موقع پرداخت نمی شوند و این مهم موجب نارضایتی کشاورزان گیلانی می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تشریح کرد: بالا بودن ارزش ملکی زمین و پایین بودن ارزش کشاورزی در گیلان منجر به تمایل کشاورزان به فروش املاکشان باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مساله یکی از علل کاهش رونق کشاورزی گیلان است و قطعا کشاورز با در نظر گرفتن سود تبدیل زمین کشاورزی خود به ویلا، فروش ملک را ترجیح می دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که اگر توجه بیشتری به کشاورزی شود، اشتغال زایی صورت گرفته و نرخ بیکاری حداقل ۱۰ درصد کاهش می یابد.

وی در خصوص گردشگری افزود: گردشگران به علت نامناسب بودن زیرساخت ها، خلا اقامتگاه ها، هتل، مسیر عبور و مرور و حتی خلا سرویس های بهداشتی بین راهی از گیلان صرفا عبور می کنند و در این استان متمرکز نمی شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: عدم تمرکز گردشگران در گیلان موجب افزایش نرخ بیکاری شده که لطمه بزرگی به استان وارد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شایان توجه است که مدیران استان به ویژه مدیران ارشد، بسیار پرتلاش بوده اما به علت حجم بالای کار و انبار شدن کارهای گذشته، هنوز موفق به کسب رضایت کامل مردم نشده اند./خانه ملت

Share