یک افسر ارتش ترکیه در مرز سوریه ربوده شد

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارتش ترکیه تأیید کرد که یک درجه‌دار پس از عبور از مرز در جنوب شرق این کشور در داخل سوریه توسط افراد ناشناس ربوده شده است. به نقل از حریت، یک افسر درجه‌دار ترکیه پس از عبور از مرز این کشور با سوریه (مرز استان کیلیس-ترکیه) در […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارتش ترکیه تأیید کرد که یک درجه‌دار پس از عبور از مرز در جنوب شرق این کشور در داخل سوریه توسط افراد ناشناس ربوده شده است.

thumb.phpبه نقل از حریت، یک افسر درجه‌دار ترکیه پس از عبور از مرز این کشور با سوریه (مرز استان کیلیس-ترکیه) در ریف شمالی حلب (سوریه) ربوده شد. هنوز هویت سرباز ربوده شده و ربایندگان مشخص نیست.
نهادهای امنیتی ترکیه بر گروه داعش و نیز “حزب اتحاد دموکراتیک” کردها که اکنون در حال مبارزه با تروریست‌های داعش است، به عنوان عوامل احتمالی این رویداد متمرکز شده‌اند.
منابع اعلام کرده‌اند که سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز به تلاش‌ها برای یافتند این درجه‌دار ارتش پیوسته‌ است.
در ۱۱ ژوئن گذشته، ۴۶ شهروند ترکیه و سه کارمند عراقی کنسولگری آنکار در موصل دستگیر شدند اما پس از ۱۰۱ روز و آنگونه که دولت ترکیه اعلام کرد متعاقب عملیات سازمان اطلاعات آزاد شدند.
اردوغان ار تأیید اخبار تبادل زندانی‌ها با داعش اجتناب کرده و اعلام نمود که تلاش‌های دیپلماتیک منجر به آزادی گروگان‌ها شده و هیچ گونه باج و غرامتی به داعش پرداخته نشده است.
اما گزارش‌های منتشره در روزنامه انگلیسی تایمز نشان می‌دادند که ۱۸۰ تروریست افراطی شامل دو شهروند بریتانیا برای آزادی گروگان‌های ترک تحویل داعش داده شده‌اند.

/داعش .ای ار

Share