وزیر سابق ارشاد در رودبار

گناه سران فتنه در شایعه‌سازی و شبهه‌افکنی نابخشودنی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمد حسینی ساعتی پیش در مراسم گرامیداشت حماسه ۸ و ۹ دی شهرستان رودبار که با حضور مردم ولایی و مسئولان این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) شهر رودبار برگزار شد، اظهار کرد: یوم‌الله ۹ دی حماسه مردمی در تبعیت از ولایت بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمد حسینی ساعتی پیش در مراسم گرامیداشت حماسه ۸ و ۹ دی شهرستان رودبار که با حضور مردم ولایی و مسئولان این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) شهر رودبار برگزار شد، اظهار کرد: یوم‌الله ۹ دی حماسه مردمی در تبعیت از ولایت بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

۸۷۷۷۷وی با بیان اینکه مردم در حماسه ۹ دی پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران دادند، افزود: در فتنه ۸۸ تمامی معاندان با نظام جمهوری اسلامی ایران متحد شدند و هدفشان براندازی نظام بود ولی مردم در برابر فتنه‌گران ایستادند.

وزیر ارشاد دولت دهم با تأکید بر تبیین ابعاد فتنه ۸۸، گفت: سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنان ظلم بزرگی در حق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران روا داشتند و گناه سران فتنه در شایعه‌سازی و شبهه‌افکنی نابخشودنی است.
وی ادامه داد: دشمنان برای اجرای توطئه خود در فتنه از نوروز ۸۸ برنامه ریزی کرده بودند و حتی فردی را از اسرائیل در قالب یک خبرنگار به داخل کشور فرستادند تا آنها نیز در جریان فتنه سهیم باشند.

حسینی ابراز نمود: برخی از تصاویری که هم اکنون در شبکه های سیما پخش می شود از تصاویری است که توسط عناصر فتنه به رسانه های بیگانه ارسال شده و هم اکنون به عنوان سند درون کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در کشور از در انتخابات شورای اسلامی یک روستا گرفته تا مجلس شورای اسلامی اختلاف نظرها و سلیقه هایی به وجود می آید اما هیچ گاه کار به اردو کشی خیابانی نیانجامیده است.

وزیر دولت دهم، ابراز نمود: در انتخابات های گذشته کشور رقیبی که رأی نمی آورد به فرد پیروز انتخابات تبریک می گوید و به رأی مردم احترام می گذارد.
وی افزود: نظام ما نظامی مردم سالاری است و اگر مردم احساس کنند که در رأی و انتخاب خود دچار اشتباه شده اند خودشان جبران می کنند و عزل بنی صدر در سالهای اولیه انقلاب نمونه بارز آن است.

حسینی خاطرنشان کرد: مردم به بنی صد ۱۱ میلیون رأی دادند و بنی صدر به بهانه و پشتوانه رأی مردم می خواست در مقابل رهبری و عالم ربانی که مردم به او عشق می ورزیدند، بایستد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به فرد و حزب و گروه خاصی نیست، ابراز نمود: هر کوچه و برزنی از این کشور به نام یک شهید نامگذاری شده است و این بیانگر آن است همه در شکل گیری این نظام سهیم هستند.
وزیر سابق ارشاد اسلامی، گفت: عده ای در فتنه ۸۸ در جریان فتنه بودند اما به سخنان رهبری گوش دادن و مابین خود و فتنه گران مرزبندی کردند و موضع خود را مشخص نمودند.

وی با بیان اینکه عده ای فتنه را در سال ۸۴ پایه گذاری کردند، اظهار کرد: بعضی ها سال ۸۴ نتیجه انتخابات را به پیروز انتخابات تبریک نگفت و اعلام کرد به خدا واگذار می کنم و برخی نیز می گویند منتخب مردم را قبول نداریم و این یعنی بی احترامی به رأی مردم است.

حسینی ابراز داشت: برخی تقلب را بهانه فتنه انگیزی قرار دادند اما پس از بازشماری آرا در تهران متوجه شدند که تخلفی صورت نگرفته است سراغ بهانه های دیگر رفتند.
وی تصریح کرد: عده ای گفتند به دلیل اینکه یکی از نامزدها در مناظره های گفته است پسر فلانی فلان کاره است فتنه رخ داده است و عده ای نیز می گفتند قبل از انتخابات تقلب شده که اگر مدرکی داشتند باید قبل انتخابات رو می کردند تا فرد نامزد رد صلاحیت می شد.

اظهار داشت: اجتماع بزرگ ۲۰ میلیونی اربعین در کربلا نشان داد که ایران محور وحدت در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه از اقصی نقاط دنیا و ده‌ها کشور شرق تا غرب آسیا و اروپا از همه جای دنیا در اربعین کربلا حضور داشتند، افزود: برادران وخواهران اهل سنت نیت پاک خودشان را نشان دادند و در این مراسم با شکوه حضور داشتند.

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی(ع) در کربلا نشانگر این بود که ایران می‌تواند محور وحدت جهان و آزادی‌خواهان جهان باشد و امروز شاهدیم ایران یکی از اثرگذارترین و پرقدرت‌ترین کشورهای جهان است.

حسینی با اشاره به زوایای پنهان فتنه ۸۸، گفت: در فتنه ۸۸، دشمن این دسیسه را طراحی کرده بود و همه توان خود را گذاشت و با بهره‌گیری از وهابیون، بهایی، کومله و تمام گروه‌ها و حتی کسانی که اعتقادی به نظامی نداشتند کمک خواست تا نظام اسلامی را نابود کند.

وی ادامه داد: برخی می خواهد سران فتنه را تطهیر دهند و آنها را با حر مقایسه می کنند در حالی که حر ابراز پشیمانی کرد و به رکاب امام حسین(ع) بازگشت و به شهادت رسید و در مقابل عمر سعد و شمر ایستاد اما اینها ابراز پشیمانی نمی کنند.

وی تصریح کرد: فتنه گران در لندن، اروپا و هر جا که ایران سفارت داشت اعتراض کردند تا عقده گشایی را انجام دهند و به جایگاه و اعتبار جهانی نظام اسلامی لطمه بزنند که سبب نگرانی‌های مردم منطقه و دوست‌داران نظام شد و این فتنه هشت ماه طول کشید.

وزیر ارشاد دولت دهم خاطرنشان کرد: با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرتی که مردم داشتند، فتنه ۸۸ درهم شکست و فتنه گران مشت محکمی از ملت خوردند.
/زیتون خبر

Share