مشایی با بیان اینکه هیچکس به اندازه احمدی نژاد التزام نظری و عملی به ولایت فقیه ندارد

کناره‌گیری بنده از احمدی‌نژاد یک امر انقلابی بود/احمدی‌نژاد با امثال بنده عهد نبسته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشایی در پاسخ به این سوال که چرا در اذهان حزب الله و متدینین ، آقای احمدی نژاد به زاویه داشتن با رهبری مشهور شد ، گفت: بنده با قاطعیت می گویم که هیچکس را به اندازه آقای احمدی نژاد در التزام نظری و عملی به ولایت فقیه و علاقه و ارادت به شخص مقام معظم رهبری ندیده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته پس از نماز مغرب و عشاء ، با هیئت مدیره مجمع قاریان و حافظان قران کریم شهرری ، در دفتر کار شخصی خود در خیابان دیباجی جنوبی تهران ملاقات کرد.
ahmadi152_704-300x200 متین نیوز نوشت: در این جلسه مشایی در سخنانی که در پاسخ به این سوال که نسبت عدالت و ولایت چیست و آیا عدالت گرایی بدون ولایت مداری محقق می شود ، اظهار داشت: این را بدانید که ولایت و عدالت به هیچ عنوان جدایی پذیر نیستند و در نظام اسلامی دو اصل به هم تنیده اند به طوری که در نظام اسلامی ما پرچم عدالت و ولایت در دست مقام معظم رهبری است.
مشایی در ادامه افزود:بنده تفکیک ولایت از عدالت را منطقی و حقیقی نمی دانم. این تفکیک هم ظلم به ولایت است و هم ظلم به عدالت . ولایت و عدالت هر دو جزو اصول اعتقادی تشیع است و اصولا هدف از اعمال ولایت، برپایی و صیانت از قسط و عدالت است.
مشایی در پاسخ به این سوال که چرا در اذهان حزب الله و متدینین ، آقای احمدی نژاد به زاویه داشتن با رهبری مشهور شد ، گفت: بنده با قاطعیت می گویم که هیچکس را به اندازه آقای احمدی نژاد در التزام نظری و عملی به ولایت فقیه و علاقه و ارادت به شخص مقام معظم رهبری ندیده ام ، شاید در برخی موارد در دولت قبل ترک اولی هایی سر زده باشد اما به ضرس قاطع می گویم که نه در ذهن آقای احمدی نژاد و نه در عمل ایشان هیچگاه موضوع تخطی و نافرمانی از رهبری خطور نکرده است. آقای احمدی نژاد نه در ذهن و نه در عمل هیچگاه با رهبری زاویه نداشته اند.

مشایی در ادامه با تشریح دلایل اتهام زنی به آقای احمدی نژاد اظهار داشت: هدف اصلی شیاطین از آغاز انقلاب اسلامی، القاء نا کارآمد بودن حکومت دینی است، بنابراین اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی ایران که تحت مدیریت ولی فقیه است، بهترین روش علمی برای دفاع از دینِ، انقلاب و رهبری است، زیرا دفاع از نظامی که کارآمدی نداشته باشد، سخت و به نظر خیلی ها غیرمنطقی است. اگر مطالعه کنیم می بینیم محور اصلی تبلیغات دشمنان این ملت و مخالفان انقلاب و کشور، همیشه آن بوده که نظام را ناکارآمد نشان دهندبه همین علت موضوع بازگشت آقای احمدی نژاد از آن جهت خار چشم دشمنان شده که در دولت نهم و دهم توانسته بود به روشنی به دنیا نشان دهد مفهوم بازگشت به آرمانهای امام و ارزشهای انقلاب ، ساخت و پیشرفت همه جانبه کشور است. یعنی پیشرفت روز افزون کشور و افزایش امید در ملت بزرگ ایران ، نشانه بارز کارامدی نظام است. کسی تردید ندارد که این هوشمندانه ترین شیوه دفاع از کیان رهبری و حریم ولایت است.
مشایی در پاسخ به این سوال که چرا شما از دانشگاه ایرانیان و همکاری با آقای احمدی نژاد کناره گرفتید ، گفت: آقای احمدی نژاد مرد خدا است او تمام زندگیش وقف انقلاب شده است و می تواند با اخلاص و توانی که دارد محور وحدت نیروهای انقلاب باشد و همه کسانی که دل در گرو آرمانهای انقلاب دارند را زیر یک چتر تجمیع کند. بنده پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ متوجه شدم که بخشی از نیروهای مخلص و دلسوز انقلاب که به هر دلیلی نسبت به بنده دچار سوء تفاهم هستند به دلیل اینکه بنده در کنار آقای احمدی نژاد حضور دارم از آقای احمدی نژاد فاصله می گیرند لذا شهریور پارسال نامه مفصلی به آقای احمدی نژاد نوشتم و در آن نامه توضیح دادم که بنده تا یک دهه آینده که بسیاری از سوء تفاهمات به صورت طبیعی مرتفع می شود دیگر در عرصه سیاسی ماموریتی ندارم بنابراین باید به کناری بروم تا فرصت رویش نیروهای انقلاب حول وجود جنابعالی ضایع نشود. این را بدانید آقای احمدی نژاد با امثال بنده عهد نبسته است آقای احمدی نژاد با شهیدان و امام شهیدان عهد بسته است. عهدی که هرگز گسسته نخواهد شد. البته ما هم ان شالله بر همین عهد باشیم. در این راه نه بازگشتی است و نه ترسی از حمله دشمن و نه ملالی از شماتت و تهمت وا فترای ناجوانمردان. ما همواره بر عهد و پیمان خود با ولایت و رهبری و شهیدان باقی خواهیم بود.
مشایی در پایان گفت: با این توضیحاتی که عرض کردم کناره گیری بنده از آقای احمدی نژاد یک امر عقلی و انقلابی بود بنابراین برخی دوستان ما که اصرار دارند ثابت کنند و تکرار کنند که احمدی نژاد یعنی مشایی ، بدانند که اقداماتشان یک انحراف بزرگ و خیانت به انقلاب است.
گفتنی است در ادامه این جلسه ، مشایی با قرائت آیات اول تا پنجم سوره فتح ، ضمن ترجمه این آیات ، نکاتی را در باب تفسیر آیات مزبور هم بیان نمود.

Share