معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان پاسخ می دهد

کمربندها را محکم ببندیم;سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ چقدر است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان با اشاره به سیمای لایحه بودجه سال ۹۴ کشور اظهار کرد: سال آینده ۸۳۸ هزار میلیارد تومان مبلغ بودجه کل کشور پیش‌بینی شده و نسبت به سال گذشته با ۴/۳ درصد رشد مواجه است.

سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به سیمای لایحه بودجه سال ۹۴ کشور اظهار کرد: سال آینده ۸۳۸ هزار میلیارد تومان مبلغ بودجه کل کشور پیش‌بینی شده و نسبت به سال گذشته با ۴/۳ درصد رشد مواجه است.سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

وی مبلغ بودجه سال ۹۳ کشور را ۸۰۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال بودجه عمومی دولت ۱۳.۷۷ درصد رشد دارد ضمن اینکه منابع عمومی دولت با ۶.۲۵ درصد رشد مواجه است.

اصغریان با بیان اینکه اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای کشور با منفی ۷.۸۳ درصد کاهش مواجه است، تصریح کرد: درآمدهای دولت در مجموع ۱۹.۱۴ درصد با رشد مواجه است و درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها اجرایی قرار است با ۸۰ درصد رشد مواجه شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به رشد اعتبارات بخش هزینه‌ای مصارف دولت نسبت به لایحه بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای کشور پیش‌بینی شده است.

وی سهم گیلان از محل اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای را ۱۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواند و بیان کرد: عدد مذکور معادل ۳.۷ درصد از مجموع اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای کشور است.

اصغریان با اشاره به اینکه ۴.۵ درصد از اعتبارات کشور متعلق به گیلان است، یادآور شد: در بخش حقوق و مزایای مستمری ۴.۵۹ درصد و در بخش سایر اعتبارات هزینه‌ای ۴.۴۵ درصد رشد داریم و به طور میانگین ۴.۵۳ با رشد اعتبارات هزینه‌ای مواجه هستیم.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان اعتبارات ملی استانی شده را ۵۵۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: ۱۴۱ میلیارد تومان طرح‌های ملی استانی شده گیلان است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۹۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی شده برای گیلان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: اعتبارات استانی ۱۶۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

اصغریان از افزایش اعتبارات تبصره ۲۲ از مأخذ دو درصد به سه درصد گیلان در لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داد و افزود: سهم گیلان از ۱۳۸ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اینکه اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای استانی کشور با ۱۰ درصد کاهش در لایحه بودجه سال ۹۴ مواجه است، بیان کرد: اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای گیلان دارای کاهش منفی سه درصد است.

وی به رشد ۱۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای کشور رشد ندارد اما در بخش حقوق و مزایا افزایش داریم و معادل ۲۸.۵ درصد است ضمن اینکه در بخش سایر اعتبارات استانی شش درصد رشد داریم و این موضوع نشان می‌دهد دستگاه‌ها باید چگونه سال آینده را سپری کنند.

اصغریان سال ۹۴ را به‌شدت انقباضی دانست و خاطرنشان کرد: امسال وضعیت سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های ۸۹ تا ۹۲ به طور میانگین مثبت بوده و روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان مجموع اعتبارات عمرانی استان در تمام فصل‌ها را ۸۶۰ میلیارد تومان برای سال ۹۴ اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی استان ۸۶۰ میلیارد تومان بود و در این زمینه ۴.۵ درصد رشد داریم. وی از افزایش ۱۷.۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای گیلان در لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داد و اظهار کرد: افزایش اعتبارات بیشتر در بخش حقوق و مزایا است.

اصغریان با بیان اینکه کمربندها را باید در سال ۹۴ محکم ببندیم، تصریح کرد: سال آینده باید آماده شرایط سخت باشیم اما امیدوارم این شرایط باقی نماند./فارس

Share