فرماندهان انتظامی رشت و تالش عنوان کردند

کشف اشیای عتیقه به ارزش ۸ میلیارد ریال در خشکبیجار/دستگیری ۱۴۸ سارق در تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: قاچاقچی عتیقه با چندین قلم عتیقه به ارزش ۸ میلیارد ریال در رشت دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: قاچاقچی عتیقه با چندین قلم عتیقه به ارزش ۸ میلیارد ریال در رشت دستگیر شد.

shabani_2821 رحیم شعبانی اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز جهت بدست آوری عتیقه توسط شخصی به هویت معلوم، ماموران انتظامی در بخش خشکیبجار این شهرستان رسیدگی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بررسی های خود پی بردند فرد مورد نظر با انجام حفاری غیر مجاز چندین قلم عتیقه بدست آورده و درصدد پیدا نمودن مشتری خاص برای عتیقه های خود می باشد.

فرمانده انتظامی رشت گفت: ماموران روش تحقیق خور را تغییر داده تا اینکه از نگهداری و محل عتیقه اطمینان حاصل کرده و هنگامی که با  کسب مجوز قضایی  و همراهی نماینده میراث فرهنگی  قصد ورود به منزل این شخص را داشتند با فرارش مواجه شدند.

شعبانی تصریح کرد: ماموران با تعقعیب توانستند این فرد را دستگیر نموده وسپس در بازرسی از مخفیگاه  عتیقه یک  ظرف تهیه غذا سفالی، چهار عدد پیسوز، یک عدد کاسه نقش دار، دو عدد سرنیزه جنگی قدیمی کوچک  و  ظرف سفالی  کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس رشت ارزش تقریبی اشیای کشف شده را طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی ۸ میلیارد ریال  اعلام نمود،  تصریح کرد: پرونده این متهم هم اینک در حال بررسی است.

دستگیری ۱۴۸ سارق در شهرستان تالش

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری ۱۴۸ سارق در این شهرستان خبر داد.

عباس اسماعیلی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های پیشگیری از سرقت در ۹ماهه ابتدای سال ۹۳ ، ماموران انتظامی این شهرستان، ۱۴۸ سارق را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

 وی با اشاره به اینکه مبارزه باسرقت و دستگیری سارقان از الویت های ناجا می باشد، افزود: پس از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در ناجا، کاهش سرقت و مبارزه بااین جرم در سال ۹۳بوده که خوشبختانه پلیس در این راستا گام های مثبت و قابل توجه ای برداشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان تالشتصریح کرد: پلیس تالش در رابطه با موضوع سرقت دونوع اقدام پیشگیرانه بلند مدت و کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار داده است.

اسماعیلی به اقدامات بلند مدت و فرهنگی پلیس تالش فعال کردن معتمدین پلیس و به کارگیری توان مردمی در پیشگیری از سرقت، برگزاری کلاس های آموزش همگانی برای همه سطوح، بانک ها و موسسات اعتباری و مالی، مدارس و موسسات آموزش عالی اشاره نموده و افزود: یکی از راه های کاهش جرایم در سطح جامعه استفاده از توان و مشارکت مردم است.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش تصریح کرد: به اجرا گذاشتن طرح های کنترل سارقان سابقه دار، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، گشت های تلفیقی انتظامی و پلیس های تخصصی، حضور کارشناسان خبره در محل های وقوع سرقت،بررسی وقوع سرقت در محلات به صورت ماهیانه ، سه ماهه و شش ماهه اهم از اقدامات زود بازده و کوتاه مدت پلیس است.

وی با اشاره به این که اکثر افراد دستگیر شده از افراد معتاد بوده و برای تهیه مخارج اعتیاد اقدام به سرقت می کنند به خانواده ها هشدار داد: مراقبت بیشتری نسبت به فررندان خود داشته باشند  و در صورت مشاهد و اطلاع از فروشندگان مواد مخدر موضوع را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.
/تسنیم

Share