استاندار گیلان اعلام کرد

مدیربانک صادرات به تهران برود وتا زمانیکه«پیشرو»بامن تماس نگرفته به گیلان برنگردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه گیلان بار دیگر در رتبه ی نخست بهبود فضای کسب و کار قرار گرفت گفت : نرخ بیکاری فصل پائیز استان نیز کاهش یافته است.

گيلان بار ديگر در رتبه ي نخست بهبود فضاي کسب و کار قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه گیلان بار دیگر در رتبه ی نخست بهبود فضای کسب و کار قرار گرفت گفت : نرخ بیکاری فصل پائیز استان نیز کاهش یافته است.گیلان بار دیگر در رتبه ی نخست بهبود فضای کسب و کار قرار گرفت

دکتر نجفی در این نشست که معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ی امداد کشور نیز حضور داشت با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور در سه ماهه‌ی سوم سال جاری یک درصد افزایش یافت گفت : به رغم این افزایش با اقدامات صورت پذیرفته در استان بیکاری گیلان یک و نیم درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گیلان در رتبه‌ی هشتم بیکاری به همراه گلستان قرار دارد گفت :این در حالی است که به گزارش مرکز ملی آمار در پاییز سال ۹۲گیلان با نرخ بیکاری۱۶.۴بعد از لرستان بالاترین نرخ بیکاری کشور را داشت.

دکتر نجفی افزود : بنده باز هم اعلام می کنم به رغم بهبود شاخص ها، از وضعیت کنونی راضی نیستم و باید استان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اعلام نتایج جدید ارزیابی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت : براساس این ارزیابی ها استان گیلان بار دیگر به عنوان استان نخست در ایجاد فضای بهبود کسب و کار قرار گرفته است.

وی گفت : گیلان توانسته است براساس ارزیابی مجلس شورای اسلامی رتبه ی نخست خود را در بهبود فضای کسب و کار حفظ کند وحتی فاصله اش را نسبت به استانهای دیگر افزایش دهد.

نماینده عالی دولت بر ضرورت توجه به مشاغل کوچک تأکید کرد و افزود : ضمن اینکه به طرح های بزرگ و عظیم توجه ویژه داشته باشیم باید نسبت به اجرایی شدن مشاغل کوچک نیز از اهتمام لازم برخوردار باشیم و به این مسائل را جزو مشاغل ناپایدار محسوب نکنیم.

گیلان بار دیگر در رتبه ی نخست بهبود فضای کسب و کار قرار گرفتوی افزود : بدلیل برخی عملکردهای نادرست در گذشته در اجرایی شدن مشاغل کوچک و عدم بازگشت پولهای پرداختی نباید اندیشه منفی نسبت به این طرح ها داشته باشیم.

استاندار خواستار توجیه ویژه بانک ها به طرح های زودبازده شد و افزود : متأسفانه برخی از بانک های استان شامل بانک صادرات و پست بانک در این زمینه عملکرد ضعیفی از خود نشان داده اند که هر چه سریعتر باید در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.
استاندار گیلان همکاری نکردن این بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال طرح‌های کمیته امداد این استان را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: مدیر بانک صادرات گیلان باید به تهران برود و تا زمانی که « محمدرضا پیشرو» مدیرعامل این بانک با بنده تماس نگرفته است نباید به گیلان برگردد.

وی ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد سرانه مردم را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود : تحقق این موضوع نقش مهم و تأثیر گذاری را در جلوگیری از فساد و مشکلات جامعه ایفاء می نماید.

دکتر نجفی اظهار داشت : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است و بر ما تکلیف است که تلاش ویژه ای را در جهت حل مشکل اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهیم.

استاندار گیلان گفت : اعتقاد داریم اگر کمیته امداد امام خمینی (ره) فردی را از بیکاری و فقر نجات دهد در حقیقت به اشتغال استان کمک کرده است و همه باید در جهت تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از زحمات استاندار گیلان در ایجاد فضای روبه رشد در بحث ایجاد اشتغال تصریح کرد : با پیگیری و تأکیدات ارزشمند دکتر نجفی به بانک ها و مدیران الحمد ا… توجه به امر اشتغال در کمیته امداد استان کاملاً ملموس و امیدوارم از این ظرفیتی که ایجاد شده است باید حداکثر استفاده را کنیم.

محمد امید ایجاد اشتغال که کوچک را در کشور بسیار تأثیرگذار و گره گشا دانست و افزود : ایجاد اشتغال کوچک در استان می‌تواند راه برون سخت از مشکل بیکاری باشد.

جعفرزاده از نمایندگان رشت و عضو ناظر مجلس در کارگروه اشتغال استان از کسب رتبه نخست استان در بهبود فضای کسب و کار خبر داد و افزود : در بهار ۹۳ میانگین ارزیابی مولفه های کسب و کار در کشور عدد ۹۷ /۵ بود که در گیلان این رقم عدد ۳ / ۴ بوده است که استان گیلان توانست رتبه نخست را در ۳۱ استان کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان نیز بزرگترین دغدغه مسئولین را حل مشکل اشتغال دانست و افزود : متأسفانه از ظرفیت‌ های استان برای حل مشکل اشتغال استفاده نشده است.

شکری اشتغال ایجاد گردیدده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) را سالم ترین، کم هزینه ترین، با کیفیت ترین و سریعترین اشتغالها دانست و افزود : بخش عظیمی از ظرفیت ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد که باید از این خلاقیت به نحو احسن در جهت ایجاد اشتغال پایدار بهره گیریم.

در این نشست همچنین لاهوتی، کوچکی نژاد، خسته بند، از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود درخصوص ایجاد اشتغال پایدار در استان و ضرورت رفع موانع و مشکلات این بخش پرداختند.

Share