مرور مهمترین اخبار روزنامه های گیلان

پژمان جمشیدی و نرگس محمدی در رشت/عرصه سیاسی ایران تشنه «آشتی» نه «قهر»

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازیگران سرشناس تئاتر و تلویزیون هم که در قالب گروه‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند هم از این قاعده مستثنی نیستند و این بار گروه نمایش جم با جمعی از بازیگران سرشناس خود به رشت آمده است تا برای اهالی فرهنگ دوست رشت اجرای نمایشی زنده با عنوان «آرامسایش» داشته باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این خبر به برررسی مهمترین موضوعات مطرح شده در روزنامه های گیلان می پردازیم.

گیلان امروز:پژمان جمشیدی, نرگس محمدی و رضا یزدانی به روی صحنه می روند

روزنامه گیلان امروز با اشاره به شروع مجدد کنسرت و تئاتر در گیلان نوشته است:روزها و هفته‌های پیش‌رو با برگزاری کنسرت‌های سنتی، پاپ و اجرای تئاترهای متعدد روبه‌روست و خوانندگان و گروه‌های متعددی در گونه‌های مختلف‌ موسیقی و نمایش به روی صحنه خواهند رفت. اهالی موسیقی دوباره سازهایشان را کوک کرده‌اند تا یکی پس از دیگری روی صحنه بروند و دوباره نوای موسیقی در گوش علاقه‌مندان به این هنر طنین‌انداز شود.

 کنسرت بزرگ رضا صادقی در تاریخ ۲۵ دی‌ماه در تالار مجلل رشت برگزار می‌شود و زانیار خسروی هم ۲۰ دی ماه در دو سانس در هتل البرز لاهیجان برای علاقه مندانش به اجرای موسیقی می پردازد.

بازیگران سرشناس تئاتر و تلویزیون هم که در قالب گروه‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند هم از این قاعده مستثنی نیستند و این بار گروه نمایش جم با جمعی از بازیگران سرشناس خود به رشت آمده است تا برای اهالی فرهنگ دوست رشت اجرای نمایشی زنده با عنوان «آرامسایش» داشته باشند. نمایشی که با هماهنگی و مدیریت موسسه فرهنگی و هنری پویندگان تدبیر و امید و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی‌ماه اجرا می‌شود که جمعی از سرشناس‌ترین بازیگران تلویزیون ایران از جمله محمد حاتمی، پژمان جمشیدی، نرگس محمدی (بازیگر نقش ستایش)، شهرام قائدی، آزاده زارعی (بازیگر نقش باران در مجموعه آوای باران)، عماد سالکی، روح‌ا…کمانی، الهام دهقانی و علیرضا مهران در آن حضور دارند و در عین حال با اجرای زنده‌ی خواننده سرشناس موسیقی پاپ یعنی رضا یزدانی همراه خواهد بود.

کارگردانی این مجموعه را هم محمد حاتمی برعهده دارد که خودش هم بر روی صحنه خواهد آمد و اهالی فرهنگ دوست رشت می‌توانند در مجموعه فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیاء رشت از نزدیک شاهد هنرنمایی او و سایر اعضای گروهش باشند.

آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای مقابله با برف و مشکلات زمستان ,تعصب آبشک به تیم جدید خود ملوان,آتش سوزی در عرصه های جنگلی گیلان و پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده از دیگر خبرهای مهم روزنامه «گیلان امروز»در روز چهارشنبه است.
gilan today

نسیم:واردات ۱۷۳ هزار تنی برنج ممنوع‌الورود

روزنامه نسیم به واردات برنج در عین ممنوع الورودی اشاره کرده و در این باره نوشته:در حالی که دو ماه از اعلام ممنوعیت واردات برنج از سوی وزیر کشاورزی می‌گذرد، ۱۷۳ هزار تن از این محصول (که ثبت‌ سفارش‌های قبل است) به کشور وارد شده و علیرغم کاهشی بودن روند واردات آن طی ۹ ماهه امسال، نمایندگان مجلس کارت زرد خود را به نعمت‌زاده دادند.

طی ۹ ماهه امسال ۹۱۰ هزار و ۹۰۰ تن برنج به ارزش هزار و ۱۱۸ میلیون و ۸۰۰ دلار به کشور وارد شده است که نسبت به نه ماهه سال گذشته ۳۹.۷۱ درصد از نظر وزنی و ۳۶.۷۲ درصد از نظر ارزشی کاهش یافته است.

اما برنجی که از آبان امسال با دستور وزیر جهاد کشاورزی ممنوع الورود شده بود، همچنان وارد می‌شود چرا که سیستم واردات به کشور به گونه‌ای است که یک واردکننده می‌تواند درخواست یا ثبت سفارش واردات کالای خود را شش ماه قبل یعنی در خرداد ماه انجام دهد و محموله خود را با آن برگه ثبت سفارشی که در دست دارد در آذر ماه وارد کند.

همین می‌شود که طی دو ماهه آبان و آذر که واردات برنج از سوی وزیر جهاد کشاورزی به گمرک ممنوع اعلام شده بود ۱۷۳ هزار و ۸۰۰ تن برنج به ارزش ۱۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده است و راهی هم برای جلوگیری از آن نیست جز اینکه سیستم واردات کالاهای اساسی و استراتژیک تغییر کند.
در شماره امروز نسیم به سخنان استاندار گیلان مبنی بر لزوم آمادگی مدیران در هنگام بارش برف و باران ,مشکلات دانش آموزان نابینا و گزارش مرکز آمار مبنی بر ریزش سهم شاغلان کشاورزی پرداخته شده است.
۵۲۵۹۱

معین:عرصه سیاسی ایران تشنه «آشتی» است نه «قهر»

روزنامه معین به نظرخواهی ایرنا از فعالان و صاحبنظران سیاسی درباره ضرورت «وفاق ملی» اشاره داشته و در این باره نوشته است:به باور بسیاری از ناظران یکی از ویژگی های مهم انتخابات سال گذشته ی ریاست جمهوری که «حسن روحانی» پیروز آن بود، بازگشت امید به جامعه بود. افزایش تنش ها و اختلاف های سیاسی پس از انتخابات سال ۸۸، مردم و بسیاری از فعالان سیاسی را به ضرورت برون رفت از آن فضای متشنج سوق داد و رهاورد آن انتخاب اعتدال و میانه روی بود؛ روحانی در یک سال و اندی گذشته بارها بر ضرورت وفاق سیاسی و پرهیز از به یادآوردن اختلاف های گذشته تاکید کرده است. افزون بر این او تلاش کرد با شکل دادن به کابینه یی متشکل از شخصیت های کارآمد و معتدل از جریان های مختلف سیاسی، از ظرفیت های مختلف برای مواجهه با مشکلات متعددی که کشور با آن رو به رو بوده، بهره ببرد.

خروج کشور از انزوای بین المللی و حل و فصل پرونده ی پیچیده ی هسته یی، خروج کشور از وضعیت رکود تورمی و کاهش اختلاف های سیاسی و بازگشت امید به مردم و فعالان اجتماعی از جمله دغدغه های کشور در برهه ی کنونی است که تحقق آنها نیازمند عزم و اتحاد ملی است.

اما به موازات این امیدآفرینی و توجه به مسایل اصلی کشور، برخی جریان ها و شخصیت های خاص تلاش می کنند تا همچنان در بر همان پاشنه ی قبلی بچرخد و تمام توان خود را صرف برجسته سازی اختلاف های سیاسی می کنند. اما براستی این اقدامات نسنجیده با چه اهدافی صورت می گیرد و چه تبعاتی خواهد داشت؟ نیاز کشور در برهه ی کنونی به وحدت است یا اختلاف؟

رد صورتجلسه انتخاب شهردار جدید رشت ,تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای تلفت ثابت مسکن مهر رشت و اظهارات ظریف در صحن علنی مجلس از دیگر خبرهای منتشر شده در روزنامه معین است.
۱

Share