پشت پرده قرمز پوشیدن ایران برابر قطر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز (پنجشنبه) مقابل تیم ملی قطر در حالی با لباس قرمز وارد میدان می‌شود که طبق قانون و برنامه‌ها قطری‌ها باید قرمز می‌پوشیدند!  به نقل از ایسنا پس از جلسه هماهنگی پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر که صبح روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز (پنجشنبه) مقابل تیم ملی قطر در حالی با لباس قرمز وارد میدان می‌شود که طبق قانون و برنامه‌ها قطری‌ها باید قرمز می‌پوشیدند!

۰۱۰۰۰۷۷۸  به نقل از ایسنا پس از جلسه هماهنگی پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر که صبح روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، مسئولان هر دو تیم به این توافق رسیدند که تیم ملی فوتبال قطر در بازی امروز با پیراهن‌های سفید و تیم ملی ایران با لباس قرمز وارد زمین شود.

این در حالی بود که بر اساس قرعه‌کشی و برنامه مسابقات قطر میزبان این بازی به حساب آمده و می‌بایست قرمز می‌پوشید.

مسئولان تیم ملی فوتبال ایران از قطری‌ها خواهش کرده بودند که در صورتی که مشکلی برایشان پیش نمی‌آید با پیراهن سفید در زمین حاضر شوند تا ایران بتواند از لباس سفید استفاده نکرده و قرمز بپوشند. درباره این که چرا ایران چنین درخواستی را داشت، دلایل مختلفی شنیده شده است.

** به سرقت رفتن یا گم شدن لباس ملی‌پوشان
در یکی از رسانه‌ها عنوان شده بود که لباس‌های برخی از ملی‌پوشان از جمله لباس‌های دروازه‌بانان تیم ملی به سرقت رفته است، البته در استرالیا وقتی چنین اتفاقی هم رخ دهد، عنوان نمی‌شود که لباس های به سرقت رفته است، بلکه آنها از واژه گم شدن استفاده می‌کنند و وقتی دزدی به اثبات نرسد و دزدی وجود نداشته باشد، واژه دزدی به کار نمی‌برند.
در هر حال این که تعدادی از لباس‌های ملی‌پوشان از جمله دروازه‌بانان ناپدید شده است، قطعی است و مسئولان تیم هم صحت آن را تایید کرده‌اند. اما این که به سرقت رفته یا گم شده است، مشخص نیست.
البته یکی از مسئولان تیم ملی عنوان کرد که لباس‌های گم شده، پیدا شده است، اما این که مسئولان ایرانی به چاپ خانه ای در سیدنی سفارش حک شدن اسامی دروازه‌بان‌ها را روی پیراهن ها داده بودند هم صحت دارد.

** مخالفت AFC با نقش پر رنگ «یوزپلنگ» روی پیراهن ملی‌پوشان
بنا بر اعلام مسئولان تیم ملی ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا با نقش پر رنگ «یوزپلنگ» که روی تیم پیراهن سفید ایران که در بازی اول ایران مقابل بحرین وجود داشت، مخالفت کرده است. حتی عنوان شده که جریمه ای برای ایران به خاطر این اقدام در نظر گرفته می‌شود، چرا که لباس های معرفی شده ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا چنین نبوده و تصویر یوزپلنگ مانند پیراهن تیم در جام جهانی برزیل، کمرنگ‌تر بوده است.
در هر حال مسئولان تیم ملی ایران اکنون منتظر حکم AFC در باره این اقدام شان در بازی با بحرین هستند. تا این لحظه AFC هنوز چیزی اعلام نکرده است.
این علت با توجه به این که نقش یوزپلنگ روی تمام پیراهن‌های سفید تیم ملی ایران همگی پر رنگ است، این شائبه را به وجود آورده که ایران برای فرصت سازی در جهت تهیه لباس‌های سفید رنگی که نقش یوزپلنگ کم رنگی دارند، برای بازی با تیم ملی قطر از حریف درخواست کرده تا در بازی امروز لباس سفید بپوشد تا ملی‌پوشان ما فعلا از لباس های سفیدی که به همراه استفاده نکنند.

Share