پروپزال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خوراک شناسی به کمیسیون ملی یونسکو ارسال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه قدیمی ، رییس ستاد توسعه پایدار از ارسال پروپزال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خوراک شناسی به کمیسیون ملی یونسکو تا پایان سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه قدیمی ، رییس ستاد توسعه پایدار از ارسال پروپزال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خوراک شناسی به کمیسیون ملی یونسکو تا پایان سال جاری خبر داد .

قدیمیdex نهمین جلسه بحث و بررسی و تکمیل پروپوزال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خوراک شناسی به کمیسیون ملی یونسکو با حضور فاطمه قدیمی، رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت ، دکتر بابایی، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و اعضای هیات علمی این کارگروه دردفتر ستاد توسعه پایدار برگزار گردید.
در این جلسه ضمن تبادل نظر، اطلاعات درخواستی جمع آوری شده و دسته بندی گردید تا این اطلاعات به شکل جامع تری برای ارسال پروپزال تا پایان سال جاری آماده شود.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در این خصوص اظهار داشت: شهر خلاق بر ظرفیت و توانایی شهر در جذب سرمایه انسانی خلاق تاکید می کند و مکانی برای رشد و نمو خلاقیت است . شهر خلاق شهری است که همه پتانسیل های خلاق خود را جامه عمل می پوشاند و پرچم دار فعالیتهای فرهنگی و توسعه ای است.

فاطمه قدیمی، رابط کمیسیون ملی یونسکو ایران در رشت، وجود مکانهای جذاب برای فعالیت و زندگی شهروندان در شهر به خصوص برای جوانان، شهری جذاب برای گردشگران (صنعت توریسم)، شهرتوانمند در شکوفایی بخش های مختلف اقتصادی، بکارگیری فناوری اطلاعات و مدیریت صحیح را از ویژگیهای عمومی شهر خلاق برشمرد .

رییس کارگروه ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق افزود: در راستای ثبت شهرها به عنوان شهر خلاق مبتنی بر ویژگیهای شهرها در هفت حوزه ادبیات، سینما، موسیقی، مهارت و فرهنگ فولک، طراحی، هنرهای رسانه ای و تغذیه اقدام می شودکه شهر رشت با داشتن تنوع غذایی بیش از ۲۰۰ نوع غذا در زمینه تغذیه می تواند شرکت کند.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیران شهری و اساتید این حوزه بتوانند با مشارکت در این حرکت علمی کاری در جهت توسعه عملی شهر رشت برداشته و دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا نمایند.

در حال حاضر شهرهای اصفهان و رشت و شیراز در زمینه تدوین پروپزال شهر خلاق اقدام نموده اند.

Share