در جلسه شورای اسلامی شهر فومن عنوان شد

وکیل مردم شهریم نه وکیل شهرداری/حق شهرداری و شهروندان گرفته می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیدوست گفت: هر آنچه در صحن شورا مطرح می شود دغدغه اعضای شورا و شهروندان محترم فومن است ما وکیل مردم شهریم نه وکیل شهرداری و مردم به ما رای داده اند تا بر امور نظارت داشته باشیم. در خصوص زمین چمن مصنوعی که هم اکنون در حال ساخت است باید تسریع صورت گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور همه اعضا در سالن اجتماعات شهرداری فومن برگزار شد.
shora-fooman (4)به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , درابتدای این جلسه رییس شورای اسلامی شهر فومن با اشاره به انتخابات کمیسیون ها گفت: در دوره جدید انتخابات برگزار شده است که در این خصوص  آقای ابراهیمی رییس کمیسیون عمران به تشریح موضوع می پردازند.
مختار ابراهیمی گفت: خانم زهرا نظری بعنوان نایب رییس ، آقای علیرضا علیدوست رییس محترم شورا بعنوان سخنگو ، آقای نرگسی بعنوان منشی کمیسیون عمران انتخاب شدند.
رییس کمیسون عمران شورا با تشریح ایین نامه پیشنهادی گفت: پیشنهاد می گردد طرح هایی که از سوی شهردار ارایه می گردد ریاست محترم شورا به کمیسیون ارجاع دهد تا مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی خوبی داشته باشد.
علیدوست در ادامه اظهار کرد: از آقای ابراهیمی بابت قرائت متن پیش نویس آیین نامه اجرایی کمیسیون عمران شورای شهر تشکر نموده و آن را به رای می گذاریم. در بودجه باید کارهای عمرانی هدفمند باشد و کمیسیون عمران نیز در این خصوص بعنوان طرح پیشنهادی نظرات خود را به شورای اسلامی شهر اعلام دارد تا در ابتدا و انتهای سال برنامه ها مشخص باشد.
حق شهرداری و شهروندان محترم گرفته می شود
رییس شورای شهر فومن افزود: موضوع بعدی رسیدگی به آیین نامه کمیسیون حقوقی, فرهنگی و اجتماعی است. همانطور که همگان می دانند در دوره های گذشته شهرداری از باب مسائل حقوقی متضرر شده است ، چند روز پیش ساختمان شهرداری در خیابان شهدا تخلیه شد. جلسه ای با حضور آقای دادستان محترم و ریاست مخابرات در این مورد برگزار کردیم , در سال ۱۳۱۵ آن مکان قبرستان بود و سپس شهردار وقت در اختیار پیش آهنگی سابق قرار می دهد و در پی آتش سوزی سند نیز مفقود گردیده و در دوره های گذشته شهرداری آنجا را از مخابرات اجاره می کند! و آنجا فقط بصورت قراردادی در اختیار آموزش و پروش و مخابرات قرار گرفته و حتما شهرداری در طی دو ماه آینده دادخواست خود را به دادگستری ارایه خواهد داد تا حق شهرداری و شهروندان محترم فومن گرفته شود. و البته این نشان از این است که در بحث حقوقی در گذشته ضعیف عمل شده است.دیارمیرزا
در ادامه شاهین علیزاده شاد فومنی رییس کمیسون حقوقی, فرهنگی و اجتماعی شورا آیین نامه کمیسیون مربوطه را جهت تصویب قرائت نمود. نایب رییس شورا افزود: کمیسیون در تاریخ ۹ دی با حضور آقایان نعمتی و ولیزاده برگزار شد که آقای ولیزاده بعنوان نایب رییس و آقای نعمتی بعنوان سخنگو و منشی انتخاب شدند.
علیدوست با اشاره به اینکه صورتجلسات شورا سه روزه جهت تایید ارایه می گردد و تا یک هفته طول نمی کشد افزود: در جلسه ۶۸ شورا که شهردار در خصوص اجاره ملک آقای پورغفار درخواست مصوبه داشتند که فرمانداری ایراد گرفته است که پیشنهاد می کنم با کمی اصلاحات دوباره مصوبه را جهت تایید ارسال نماییم و بندهای مصوبه را نیز تشریح کنیم.دیارمیرزا
سیدسینا میری نرگسی گفت: در همه شهرها سد معبر وجود دارد و حالیه پیشنهاد می گردد بازارچه سردارجنگل که فقط در روز های سه شنبه استفاده می شود در طول هفته جهت استقرار دست فروشان استفاده گردد.
سیدنورالدین نعمتی با ورد به بحث گفت: اگر یک نفر هم بخواهد در پیاده رو راه برود چه کاری باید بکند و تکلیف شهروندان چیست؟

مشکل این است که کارها به افراد غیرمتخصص ارجاع داده شده است

علیدوست افزود: شهردار محترم طی نامه ای اعلام نموده است که از بازیافت آسفالت سه هزار تن آسفالت خواهیم داشت که شورا جهت لکه گیری اولویت های خود را اعلام نمایند که اعضای شورا ۱۴ مورد را اعلام نظر کرده اند.shora-fooman (5)
رییس شورا با اشاره به اینکه سی ان جی از آورده های شهرداری محسوب می شود گفت: در دوره چهارم شورا هر موقع حرف شد ما گفتیم نیرو نداریم . اگر کارشناس سی ان جی مشکل دارد مقصر کسی است که اینکار را به آن ارجاع داده که در این زمینه هیچگونه تجربه ای ندارد.
وی اضافه کرد: طی نامه ای درخواست نموده ایم که با آقای عاشوری و آقای فرماندار جلسه ای برگزار نماییم تا تعامل بیشتری داشته باشیم و از ایشان نیز جهت کمک ۴۰۰ میلیونی آسفالت تشکر می نماییم.
شاهین علیزاده اظهار کرد: خوب است جهت تقدیر از آقای عاشوری بنری در روی استند جلوی شهرداری نصب شود و از ایشان تقدیر و تشکر گردد.
که در بین سید نورالدین نعمتی افزود: کار خوبی است و تشکر می نماییم اما میری نرگسی گفت: ضرورت ندارد این کار را انجام دهیم.
سیستم حمل و نقل را به دستگاه های پُز تجهیز نماییم
در ادامه علی ولیزاده گفت: برخی از زمین ها که در طرح جامع کاربری آن بعنوان فضای سبز پیش بینی شده است. حال سوال است که ۱۰ سال اگر کسی نخواست ساخت و ساز نماید تکلیف چیست؟ و همچنین از شهرداری تقاضا داریم بازار محلی که در خیابان جانبازان پیش بینی شده است گزارش آن را به ما اعلام نمایند. ولیزاده افزود: خیابان نماز حاشیه رودخانه محل خوبی جهت اسکان دست فروشان است.
در ادامه مختار ابراهیمی گفت: عوارض نوسازی گره کار شهرداری ما است .پیشنهاد می گردد سیستم حمل و نقل را به دستگاه های پُز تجهیز نماییم تا مسیرها مشخص  شود و مرخصی ها و فعالیت تاکسی ها بتوانیم کنترل کنیم. خزانه دار شورا گفت: می توانیم یک پیشخوان خدمت را به دفاتر پیشخوان دولت فومن واگذار نماییم تا به صورت مکانیزه بتوانیم کارها را انجام دهیم و سیستم همه را مدیریت نماید و همه چیز روزانه باشد.
در ادامه زهرا نظری گفت: بازار خیابان سردارجنگل مشکلاتی دارند که ۲ برج نور آنجا قرار دارد و خاموش است و چاله های زیادی در آنجا وجود دارد که اگر لکه گیری صورت گیرد خوب است و همچنین نتیجه طرح ممیزی به شورا اطلاع داده شود.
علیدوست گفت: شهردار محترم هر ماه باید هزینه ای مالی خود را به ما بدهد و در اختیار شورا قرار دهد و در مسایل مالی و هزینه باید دقت کند و وظایف ما نظارت است. رییس شورا گفت: دستور جلسه بعد در خصوص تاکسی بی سیم ۱۳۳ خواهد بود و همچنین در خصوص سنگ مالن گزارشی توسط شهردار محترم ارایه شود و این دغدغه اعضای شورا است.
علیدوست اضافه کرد: هر آنچه در صحن شورا مطرح می شود دغدغه اعضای شورا و شهروندان محترم فومن است ما وکیل مردم شهریم نه وکیل شهرداری و مردم به ما رای داده اند تا بر امور نظارت داشته باشیم. در خصوص زمین چمن مصنوعی که هم اکنون در حال ساخت است باید تسریع صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی در پایان از حضور خبرنگاران در جلسه شورا تشکر نمود و گفت: خبرنگاران یار هشتم شورای شهر هستند و همیشه همراه ما هستند و اخبار شورا را اطلاع رسانی می کنند که تشکر می نماییم.

Share