وقتی همه چیز شورای شهر و شهرداری رشت به همه چیزش می آید+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی یک مراسم موزیکال کلنگ احداث یکی از ۱۶ پل عابر پیاده و رونمایی از تابلوهای vms با حضور مسئولان شهری رشت در کمربندی شهید قلی پور بر زمین زده شد .و شگفت آنکه مجری این پل یک کانون تبلیغاتی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی یک مراسم موزیکال کلنگ احداث یکی از ۱۶ پل عابر پیاده و رونمایی از تابلوهای vms با حضور مسئولان شهری رشت در کمربندی شهید قلی پور بر زمین زده شد .و شگفت آنکه مجری این پل یک کانون تبلیغاتی معرفی شد.
در این مراسم که رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی ، مدیران استان ، راهنمایی و رانندگی ، سرپرست و مدیران شهرداری حضور داشتند یکی از شگفتی های بی سابقه تاریخی در شهر رشت با این عنوان بچشم می خورد : مجری و سرمایه گذار کانون آگهی و تبلیغات …؟!

این اتفاق برای اولین بار در تاریخ شهر رشت و شاید هم در کشور رخ می دهد که یک پروژه عمرانی به یک کانون تبلیغاتی واگذار می شود ! از کی کانون تبلیغاتی قادر به انجام کارهای عمرانی است لااقل نویسنده از آن بی اطلاع است .

حال شورای محترم شهر رشت که گفته می شود بیشترین متخصص عمرانی و فنی را دارد خوب است اعلام نماید با چه مجوز و استدلالی با واگذاری پروژه عمرانی را بطور رسمی به یک کانون تبلیغاتی موافقت کرده است ؟.

شاید این اقدام تایید کننده آن شایعه ای است که گفته می شود یک کانون تبلیغاتی در خیابان … حامی انتخاباتی تنی چند از اعضای شورا بوده است .

اگر این ادعا صحت داشته باشد واگذاری پروژه عمرانی به کانون تبلیغاتی شاید ادای دین به حامی باشد .

در هر صورت اتفاق حاضر که از نوادر اتفاق دوران است فتح بابی است که می تواند در زمینه های عمرانی رشت شگفتی های بالاتری را ایجاد نماید .

با این حساب باید گفت : شهری که پروژه های عمرانیش در دست کانون تبلیغاتی باشد باید فاتحه اش را خواند .

b28cbe6511a4db9839d58c5beb3f657f_L

موارد ذیل در این راستا قابل توجه است؛

۱- در تاریخ ۸۱/۱۲/۱۱ هیات وزیران وقت با تصویب آئین نامه ای مبنی بر چگونگی صدور و اخذ رتبه پیمانکاران و ابلاغ آن به کمیته فنی تشخیص صلاحیت , قوانین صدور برگه تشخیص صلاحیت پیمانکاران را با تغییراتی مشخص کرد.

پیرو آئین نامه مذکور چنانچه یک شخص اعم از حقیقی یا حقوقی بخواهد در مناقصات پیمانکاری سراسر کشور شرکت نماید می بایست از سازمان برنامه و بودجه کشور یا استان, موفق به اخذ صلاحیت پیمانکار شود. از آن جا که سازمان مذکور در سال ۱۳۸۶ منحل اعلام گردید , تمامی مراحل صدور رتبه های پایه ی ۵ و ۴ و ۳ به استانداری ها, معاونت فنی و عمرانی و صدور رتبه های  ۱و۲ به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری واگذار گردید.

۲- با توجه مورد فوق که اشاره شد؛ رتبه یا صلاحیت پیمانکاری در رسته های مختلف از استانداری و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری اخد می شود که آگاهان در این زمینه می دانند که دارای پروسه بسیار سخت و با توجه به متخصصین هر رسته ،میزان فعالیت اشخاص در پروژه ها،میزان بیمه کاری،مدرک تحصیلی و… صورت می گیرد.

۳- اما مجوز یک کانون تبلیغاتی از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان که کانون تبلیغاتی در ان فعال است صادر شده و با توجه به نحوه و نیاز مدارک و تخصص اشخاص جهت اخذ چنین مجوزی کاملا روشن است که هیچ تناسبی بین فعالیت یک کانون تبلیغاتی و اجرای یک پروژه عمرانی وجود ندارد.

و ناگفته پیداست که واگذاری اجرای یک پروژه عمرانی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی به یک کانون تبلیغاتی که صد در صد غیر مرتبط و غیر متخصص در این حوزه است ، بیشتر به یک جوک شبیه است تا واقعییت.

۴- این نکته مهم را نیز باید به مجموعه شورای رشت متذکر شد که این مورد دیگر مثل انتخاب شهردار نیست که در پاسخ به منتقدین از جایگاه قانونی و مردمی و حق انتخاب خود سخن بگویند .بلکه این یک تذکر کاملا تخصصی است و حضرات باید به این مهم توجه کنند که چندین هزار مهندس و متخصص و شرکت عمرانی در استان گیلان و رشت فعالند و کاملا بر جنبه های قانونی و اجرایی چنین مواردی اگاهند و چنین عملی ظلم مظاعفی است به متخصصین استان.

۰۵

و در پایان اگر باز هم گوش شورانشینان که چند نفر مهندس عمران نیز در ان حضور دارند ،به این تذکرات  تخصصی شنوا نباشد ، باید این مورد را نیز جزء شگفتی های شورای چهارم رشت گذاشت./صدای گیلان

Share