انتقاد لاهوتی از سکوت محیط زیست و استاندارد

وقتی نمایندگان با هزینه واردکنندگان به هند می‌روند نتیجه واردات بی‌رویه برنج می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضوکمیسیون عمران مجلس،گفت: وقتی برخی نمایندگان از همین مجلس شورای اسلامی با هزینه واردکنندگان برنج برای تهیه گزارش به کشور هندوستان می روند، بی شک نتیجه آن واردات بی رویه برنج و بعضا آلوده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضوکمیسیون عمران مجلس،گفت: وقتی برخی نمایندگان از همین مجلس شورای اسلامی با هزینه واردکنندگان برنج برای تهیه گزارش به کشور هندوستان می روند، بی شک نتیجه آن واردات بی رویه برنج و بعضا آلوده خواهد بود.

lahooti_8733 (1)مهرداد بائوج لاهوتی،درخصوص واردات بی رویه برنج های هندی و تاثیر آن بر سلامتی مردم با توجه به سونامی سرطان درکشور،گفت: برنج های وارداتی آلوده هستند و شکی در این امر به هیچ عنوان وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس،تصریح کرد: وقتی برخی نمایندگان از همین مجلس شورای اسلامی با هزینه واردکنندگان برنج برای تهیه گزارش به کشور هندوستان می روند، بی شک نتیجه آن واردات بی رویه برنج و بعضا آلوده خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درپاسخ به اینکه آیا گزارش دستاورد سفر هیات ایرانی به مجلس ابلاغ شده است؟افزود: سوال من فقط این است که این هیات ۴ نفره از نمایندگان مجلس با هزینه مجلس رفتند یا با هزینه واردکنندگان؟

بائوج لاهوتی،ادامه داد: اگر این نمایندگان با هزینه مجلس رفتند به طورحتم منافع ملی را در نظرخواهند گرفت،اما اگر با هزینه واردکنندگان برنج رفتند بی شک منافع عظما را درنظر می گیرند و نمی توانند غیر ازمنافع واردکنندگان درخصوص منافع دیگری اظهارنظر و گزارش دقیقی اعلام کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، بابیان اینکه آیا مجلس شورای اسلامی این نمایندگان را به هند فرستاده است؟ ادامه داد: اگر من نوعی را واردکنندگان با تقبل هزینه به سفر می بردند و در آنجا از من پذیرایی می کردند،بی شک خلاف ادب بود که برعلیه این افراد گزارش بدهم.

وی، تاکید کرد: گروهی که برای بررسی برنج های وارداتی به هند سفر کرده اگربا هزینه واردکنندگان رفتند به هیچ وجه نمی توانند گزارشی از دستاورد سفر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.دیارمیرزا

بائوج لاهوتی،گفت: به عنوان یک رسانه خبری بررسی کنید که نتایج این سفر چی شد؟ این افراد باچه بودجه ای به این سفر رفته اند؟ چه کسی این افراد را فرستاده بود؟ آیا مجلس شورای اسلامی با هزینه خود این افراد را فرستاده بود؟

عضوکمیسیون عمران مجلس،گفت: چرا سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد ساکت مانده اند؟ سازمان محیط زیست می تواند درشرایط تحریم واردات بنزین را تحمیل کند اما نمی تواند در بحثی که سلامتی مردم به آن گره خورده است ورود پیدا کند؟

گفتنی است؛ باتوجه به واردات بی رویه برنج به کشور از سوی هند و بحث آلودگی این نوع برنج ها، دربهمن ماه سال گذشته چند نفر از نمایندگان کمیسیون کشاورزی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان ذی ربط از جمله سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی برنج هندی به کشور هند سفر کردند.

در این سفر از ۹ کارخانه فرآوری برنج هندی بازدید به عمل آمد و نمونه های برنجی از خط تولید برنج این ۹ کارخانه به منظور بررسی از نظر بهداشتی به ایران آورده و به آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان انتقال داده شد،به طو رحتم نتایج آزمایشات برنج نمونه برداری شده در تأیید صلاحیت و عدم تأیید صلاحیت برنج های هندی تاثیر گذار است،اما هنوز نتایج آزمایشات به صورت دقیق از سوی مراجع اعلام نشده است.
/ایسکانیوز

Share