دیارمیرزا گزارش می دهد

وقتی در اعلام پرطرفدارترین تیم شمال کشور نامی از داماش برده نمی شود !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در خصوص پرطرفدارترین تیم های کشور همیشه بحث و جدل وجود دارد اینکه طرفداران کدام تیم بیشتر است برای تیم های ایرانی بسیار حائز اهمیت است.یکی از مباحث مهمی که در بین استان های شمالی کشور وجود دارد نیز به همین امر برمی گردد که کدام تیم طرفداران بیشتری نسبت به سایر تیم ها دارد.

تیم های پرطرفدار شمال کشور

تیم های پرطرفدار شمال کشوراختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در خصوص پرطرفدارترین تیم های کشور همیشه بحث و جدل وجود دارد اینکه طرفداران کدام تیم بیشتر است برای تیم های ایرانی بسیار حائز اهمیت است.یکی از مباحث مهمی که در بین استان های شمالی کشور وجود دارد نیز به همین امر برمی گردد که کدام تیم طرفداران بیشتری نسبت به سایر تیم ها دارد. در این بین نام هایی مانند سپیدرود رشت ،نساجی مازندران ،ملوان بندر انزلی ،شموشک نوشهر ,داماش گیلان ،اتکا گلستان ,صنعت ساری و چوکای تالش بیشتر به چشم می خورد.
در تاریخ ۲۹ آذر ماه سال ۹۳ سایت پرطرفدار و مشهور ورزش۳ خبری را با عنوان «تیم های محبوب شهرستانی پشت دیوار لیگ‌برتر» را منتشر کرد که بخشی از آن در زیر آورده شده است:
«نساجی هم اصیل ترین و پرطرفدارترین تیم مازندران و دومین تیم محبوب پهنه شمال، بعد از ملوان است. آنها از تیم هایی چون سپیدرود رشت، شموشک، ایرسوتر، آستان قدس ساری، شهرداری ساری و نفت قائمشهر در مقاطع مورد اشاره آنها، پرتماشاگرتر هستند. در صورت صعود نساجی به لیگ‌برتر تنها می‌ توان تماشاگر پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی را از جمعیت تماشاگر این شهر بالاتر دانست.»

همانطور که در متن بالا مشاهده می کنید نامی از تیم داماش گیلان اورده نشده است و این ها همه  در حالی است که داماش طبق نظر بسیاری از کارشناسان یکی از پرطرفدارترین تیم های شمال کشور محسوب می شود.برای اثبات این مدعامی می توانیم به نظرسنجی صورت گرفته در آخرین برنامه ۹۰ در فصل ۹۲-۹۱ رجوع کنیم.در این برنامه از مردم پرسیده شده بود :«از بین تیم های لیگ دوازدهم طرفدار کدام تیم هستید؟»
در پایان برنامه آرای مردمی حاوی نکات جالبی بود که عینا در ذیل می آید:
۱. پرسپولیس با ۱۳۱۰۶۱۳ در جایگاه اول ۲. استقلال با ۱۱۲۵۳۷۲ در جایگاه دوم ۳. تراکتور با ۲۴۳۹۴۴ در جایگاه سوم ۴. سپاهان با ۱۰۷۴۹۱ در جایگاه چهارم ۵. گهر درود با ۳۷۶۵۳ در جایگاه پنجم ۶. فولاد با ۳۶۸۶۱ در جایگاه ششم ۷. داماش با ۳۵۰۴۴ در جایگاه هفتم ۸. ملوان با ۲۳۴۰۳ در جایگاه هشتم ۹. نفت با ۱۷۷۴۹ در جایگاه نهم ۱۰. سایر تیم های کشور با ۱۷۲۵۵ در جایگاه دهم قرار گرفتند.
نگارنده واقف است که نظرسنجی پیامکی و تلویزیونی نمی تواند از منظر علمی قابل پذیرش باشد و بدلیل اینکه نام همه ی تیم های شمال کشور در این نظرسنجی  برده نشده می توان به آن نقص وارد نمود اما مساله اصلی این است که در خبر نوشته شده توسط تحریریه ورزش۳ انطور که باید عدالت رعایت نشده است.
همگان از این سایت پربازدید و محبوب انتظار دارند در انتشار خبر دقت بیشتری بعمل آورده و به همه ی تیم ها دید یکسانی داشته باشد.
در پایان امیدواریم همه ی تیم های پرطرفدار شمال کشور به روزهای اوج خود برگردند تا بار دیگر شاهد یکه تازی فوتبال شمال در سرتاسر ایران باشیم و اینگونه نباشد که تنها ملوان بندرانزلی تنها نماینده فوتبال شمال در سطح اول فوتبال کشور باشد.

 ۳۲۳۷۰۸_۳۱۴ ۳۲۳۷۱۰_۳۲۰ ۳۲۳۷۱۱_۴۳۲

Share