استاندار در همایش تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر گیلان در ترویج فرهنگ نماز

وضعیت برخی از نمازخانه‌های بین راهی، پارک‌‌ها و رستوران‌ها زیبنده‌ی گیلان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با تأکید بر زیباسازی نمازخانه‌های استان و زدودن ضعف و کاستی‌های آن گفت : وضعیت برخی از نمازخانه‌های بین راهی، پارک‌‌ها و رستوران‌ها زیبنده‌ی گیلان نیست و مدیران اجرایی و فرمانداران موظفند این کاستی ‌ها را برطرف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر گیلان در ترویج فرهنگ نماز صبح امروز با حضور استاندار برگزار شد.

 در این مراسم براساس رأی هیأت ارزیابی و داوران ستاد اقامه نماز استان، استانداری، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، ‌اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، شرکت برق منطقه‌ای و سازمان تبلیغات اسلامی شایسته‌ی تقدیر ویژه و  عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی نیز شایسته‌ی تقدیر اعلام شد.

jpg2852 نماینده‌ی عالی دولت در گیلان در این مراسم با قدردانی از تلاش همه‌ی مدیران در ترویج فرهنگ نماز در استان گفت : مسئولیت ما برای ترویج فرهنگ نماز در استانی که بزرگانی همچون آیت ا… بهجت فومنی در آن پرورش یافته‌اند سنگین تر است .

وی با تأکید بر زیباسازی نمازخانه‌های استان و زدودن ضعف و کاستی‌های آن گفت : وضعیت برخی از نمازخانه‌های بین راهی، پارک‌‌ها و رستوران‌ها زیبنده‌ی گیلان نیست و مدیران اجرایی و فرمانداران موظفند این کاستی ‌ها را برطرف کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه گسترش فرهنگ نماز وظیفه‌ی شرعی و قانونی برای دستگاه‌های اجرایی است خاطرنشان کرد : ضمن پرداختن به همه‌ی این مسائل باید فضای معنوی روح نماز را در جامعه گسترش دهیم تا اجرای این فرضیه در نسل جوان تقویت شود.

 دکتر نجفی بهترین راه ترویج نماز در نسل جوان را نشان دادن آثار معنوی این فریضه‌ی الهی در اعمال و رفتارمان عنوان کرد و گفت : نسل جدید باید آثار معنوی نماز را در جامعه ببیند و درک کند تا بتواند اهتمام بیشتری نسبت به اقامه نماز داشته باشد.

استاندار با اشاره به اینکه نباید فقط با حرف و شعار وارد عرصه شد، افزود: انسان نمازگزار باید پایبند به صداقت، جوانمردی و راستگویی باشد و این از نشانه‌های نماز است.

وی ادامه داد: نمازگزار نمی‌تواند به عهد خود وفادار وپاک دست نباشد و رعایت اخلاق را در اداره و محل کار خود فراموش کند، اگر مسئولان راستگو و اخلاق مدار نباشند نمی‎توانند در ترویج فرهنگ نماز اثرگذار باشند.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه‌ی دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ نماز و ساخت و تجهیز نمازخانه‌های استان گفت : بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش نمازخانه‌ها، مصلی‌ها و مساجد استان در گیلان امسال اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد : باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کردچرا که اینکار وظیفه ای شرعی وقانونی برای مدیران است.

در این همایش لوح تقدیر حجت السلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به دکتر نجفی از سوی رئیس ستاد اقامه نماز استان اهدا شد.

متن لوح تقدیر که به دلیل حمایتهای استانداری گیلان در ترویج فرهنگ نماز به دکتر نجفی اهدا شد به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی
استاندار محترم استان گیلان

توفیق عبادت و نماز بالاترین هدیه الهی است. خشنودی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت او بزرگترین عطیه معنوی است. پاداشی که شما با عبادت برای خود ذخیره میکنید بزرگترین پس‌انداز است حمایت و لطفی که در سایه نماز دریافت می‌کنید. بهترین بیمه‌هاست. با این اوصاف مثل من بنده‌ای، چه می‌توانم انجام دهم و چه بگویم؟ولی برای اظهار تشکر این لوح تقدیر به جنابعالی تقدیم میگردد.

محسن قرائتی

گفتنی است همچنین در همایش روسا و دبیران شورای اقامه نماز استانداریهای سراسر کشور و سازمان های تابعه  که شهریور امسال در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد از استانداری گیلان به عنوان استانداری برتر ونمونه در ترویج فرهنگ نماز بین ۳۱ استانداری کشور تجلیل شد.
jpg2851

Share