مهدوی با اشاره به لزوم بررسی صلاحیت افراد برای تصدی گری شهرداری

وزارت کشور صورت جلسه ی انتخاب شهردار رشت را تائید نمی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت در پایان اذعان کرد که صورت جلسه ی انتخاب شهردار رشت به دلایل ذکر شده از نظر شکلی و شیوه رای گیری صحیح نبوده و در صورت ارایه آن به وزارت کشور مورد تایید وزیر قرار نخواهد گرفت .

mahdavif272a05fbe_XLبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در خصوص تعیین تکلیف صورتجلسه ی انتخاب شهردار رشت اظهار داشت : به مصوبه ای که بر طبق آن اعضای محترم شورای شهر رشت به انتخاب شهردار دو ایراد اساسی وارد است .

فرماندار رشت افزود : بر طبق آیین نامه ی اجرایی شوراهای اسلامی شهر و بر اساس ماده ی ۱۰ این آیین نامه ، شورای شهر موظف است پس از تعیین هیات رییسه ، شرایط احراز پست شهرداری را بر طبق آیین نامه احراز صلاحیت شهردار مورد بررسی قرار دهند و بعد از آن طبق قانون مورد بررسی قرار گیرد.

مهدوی با اشاره به اینکه باید بر طبق آیین نامه ی احراز صلاحیت شهردار، رزومه ی کاری و اجرایی کاندیدای تصدی شهرداری مورد بررسی قرار گیرد ، عنوان کرد : اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت باید در ابتدای ساکن سوابق کاری و مدرک افرادی را که برای تصدی پست شهرداری اعلام آمادگی کرده بودند را در جلسه ای مورد بررسی قرار می دادند و این افراد را مشخصا معرفی می کردند .

وی تصریح کرد : شرایط احراز پست شهرداری با صراحت در قانون ذکر شده است و کسانی که به سمت شهردار کلانشهر انتخاب می شوند باید دارای مدرک فوق لیسانس باشند . فرماندار رشت بیان کرد : در صورت داشتن مدرک کارشناسی ، افراد بر طبق آیین نامه باید دارای ۵ سال سابقه ی کار با سمت شهردار درجه ی ۷ تا ۱۰ باشد و یا به عنوان معاون شهردار درجه ۱۱ و مدیریت های میانی و هم تراز بوده باشد .

سید عیسی مهدوی در ادامه اظهار داشت: ایراد دیگر مصوبه شورا به نحوه رای گیری انتخاب شهردار بوده و با بیان اینکه هر کدام از اعضا شورا دارای دو حق رای بودند سوال اینجاست که شهردار منتخب احراز صلاحیت را از چند رای به دست آورده است ۲۴ یا ۱۵ رای، از اینرو در تعداد آرای ماخوذه نیز شبهاتی است چون باید تعداد مخالفین نیز مشخص باشد .

فرماندار رشت با بیان این نکته که تمامی بررسی ها از سوی فرمانداری در جهت انتخاب شهردار اصلح می باشد اذعان داشت : رزومه ی هر فردی که مد نظر شورای شهر است باید مورد بررسی کامل قرار گیرد تا از سوی وزارت کشور بر طبق آیین نامه و قوانین مورد تایید باشد .

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه رای گیری که در جلسه ی انتخاب شهردار انجام شده است با استناد به تبصره ی ۵ قانون بوده اما از نظر شکل قانونی درست نیست اظهار کرد : دو تن از اعضای شورای اسلامی کلانشهر که خود را برای تصدی سمت شهرداری کاندید کردند نیز دارای دو حق رای بودند .

فرماندار رشت در پایان اذعان کرد که صورت جلسه ی انتخاب شهردار رشت به دلایل ذکر شده از نظر شکلی و شیوه رای گیری صحیح نبوده و در صورت ارایه آن به وزارت کشور مورد تایید وزیر قرار نخواهد گرفت .
/رشت پرس

Share