عارف در همایش سراسری جبهه اصلاحات

«هیچ راهی جز پیروزی نداریم»;پیروزی در انتخابات ۹۴ اجرای فاز دوم سال ۹۲ است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش سراسری جبهه اصلاحات که ظهر امروز آغاز شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیروزی در انتخابات سال ۹۴ اجرای فاز دوم سال ۹۲ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ۱۴۲۱۳۳۰۸۵۶۷۸۵_arefمحمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش سراسری جبهه اصلاحات که ظهر امروز آغاز شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیروزی در انتخابات سال ۹۴ اجرای فاز دوم سال ۹۲ است. پیروزی در انتخابات مجلس راه را برای پیشرفت کشور فراهم می کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه سخنانش اظهار داشت: اصلاح طلبان باید به دنبال اجماع کامل باشند و ما هیچ راهی جز پیروزی نداریم. باید در کل کشور و در هر حوزه‌ای به یک لیست واحد برسیم.

عارف افزود: مجلس پنجم نباید ملاک ما باشد. باید از تحلیل اینکه به سمت مجلس پنجم برویم دست برداریم و به دنبال اکثریت باشیم.

وی همچنین با تاکید بر این جمله که «هیچ راهی جز پیروزی نداریم» گفت: پیروزی در انتخابات آینده نسبت به همه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است و تلاش ما باید برای حفظ و ایجاد وحدت است.
عارف در همین زمینه گفت: منیت‌ها و تعصبات تشکیلاتی را باید به تعصبات جبهه‌ای تبدیل کنیم و مهمترین کانون ما در انتخابات باید هماهنگی با استانها باشد و با ساز و کارهایی به موقع مطرح شود.

عارف با تاکید بر اینکه می‌خواهیم راست بگوییم اما نیازی به بازگویی همه راهبردها نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم کنار هم بنشینیم و مضاعف بر اینکه مشکلات و مذاکراتمان را در فضای مجازی مطرح می‌کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: کوچکترین اختلاف در فضای مجازی به صورت دشمنی خود را نشان می‌دهد بنابراین از جوانان استدعا داریم که با بزرگترها و رفقای خود رو در رو صحبت کنند و مسائل مثبت در فضای مجازی مطرح کنند.

عارف خطاب به جوانان اصلاح طلب جمله «گول نخورید» را مورد تاکید قرارداد و گفت: نمی‌شود خبری را یک سایت مجهول‌الحال بر روی خروجی خود قرار دهد و بعد این خبر در فضای مجازی به صورت گسترده مورد بازنشر و تاکید قرار گیرد.

معاون اول دولت اصلاحات به رفع حصر موسوی و کروبی نیز اشاره‌ای کوتاه کرد و اظهارداشت: امیدواریم مسأله حصر با تدبیر و درایت و از طریق مراجع ذیربط حل شود.

وی مجلس نهم شورای اسلامی و به عبارتی دیگر مجلس فعلی را نیز مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: که ترکیب مجلس فعلی نمی‌تواند پشتیبان واقعی دولت باشد بنابراین ما نیازمند مجلسی متخصص و کارشناس هستیم که منافع ملی و اسناد بالا دستی نظام را مد نظر قرار دهد.

به اعتقاد این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس باید سعه صدر داشته باشد و نماینده ملت طبق آیین نامه نقطه نظرات خود را بدون هیچگونه مانعی به عرض مردم برساند و خواسته‌های فردی و آن مجلس برای خواسته‌های فردی و موردی یک نماینده از ابزارهای نظارتی خود استفاده نکند و این ابزار فقط برای خدمت در پیشرفت کشور قرار گیرد.

عارف تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اینگونه نشست‌ها و هم‌اندیشی برای رسیدن به وحدت و همگرایی هرچه بیشتر نیازمندیم و امیدواریم این نشست مقدمه‌ای برای نشست‌های دیگر باشد.

محمدرضا عارف گفت: جا داشت در این نشست از حضور خاتمی استفاده می‌کردیم و ایشان را در جمع خود می‌دیدیم، انشاالله بتوانیم که در آینده از شرایط حضور و رهنمودهای آقای خاتمی به صورت زنده نه به صورت پیام استفاده کنیم.

وی به نقش اصلاح طلبان در مورد به روی کار آمدن دولت حسن روحانی اشاره و خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ما بر روی کار آمدن دولت اعتدال نقش داشته‌ایم و باید همه تلاش خود را برای موفقیت و رفع مشکلات به کار ببندیم.

معاون اول دولت اصلاحات اضافه کرد: عملکرد دولت را مثبت می‌دانیم و اگر شرایط اولیه را مدنظر قرار دهیم روند قابل قبولی است هرچند مردم انتظار شتاب بیشتری دارند و امیدواریم دولت این شتاب را صورت دهد.

برخورد فیزیکی در شان مجلس نیست

عارف با اشاره به حاشیه‌های نطق علی مطهری در مجلس گفت: برخورد فیزیکی در شان مجلس ما نیست.

محمدرضا عارف بعدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه همایش سراسری اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران درباره نطق روز یک‌شنبه علی مطهری و اتفاقات بعد از آن، اظهار کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که نماینده بتواند در چارچوب آیین‌نامه داخلی فقط نظرات خودش را بگوید و نمایندگان دیگر هم اگر نظری دارند پاسخ بدهند. برخورد فیزیکی در شان مجلس ما نیست.

معاون اول دولت اصلاحات هم‌چنین درباره انتخابات آینده مجلس و احتمال سرلیستی او تاکید کرد: من بارها گفته‌ام که ما ۲۹۰ یا ۳۱۰ سرلیست داریم و همه ما سرلیست هستیم. در مورد ریاست مجلس هم هنوز معلوم نیست چه کسی وارد مجلس می‌شود و فعلا نمی‌توان درباره ریاست مجلس صحبتی کرد. چون این مساله‌ای است که نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

او در پاسخ به سوالی درباره اختلافش با برخی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: من با هیچ یک از اصلاح‌طلبان اختلافی ندارم و حتی با اصولگرایان هم مشکلی ندارم و مخلص همه هستم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش شورای مشورتی خاتمی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و این که کدام‌شان تاثیرگذارترند؟ گفت: همه تشکل‌ها و هر کس در جایگاه خودش موثر است و احزاب و گروه‌ها در عمل نشان می‌دهند نقش‌شان چقدر است.

عارف در پایان درباره عملکرد دولت برای رفع حصر اظهار کرد: همه بخش‌ها حاکمیت و دولت باید با هم تعامل داشته باشند و امیدواریم این مساله را در یک فضای صمیمی از طریق شورای عالی امنیت ملی به نفع امنیت ملی حل کنند. قطعا اقداماتی در این مورد صورت گرفته و دعا می‌کنیم هر چه زودتر به نتیجه برسد./ایسنا

Share