با حضور عاشوری و فومنی های شورای شهر رشت

همایش تجلیل از پژوهشگران شهرستان فومن برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل ۴۵ نفر از پژوهشگران شهرستان فومن عصر روز پنج شنبه ۴ دی ماه در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن توسط کانون فرهنگ فرهت فومن با حضور ناصر عاشوری نماینده فومن و شفت ، سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اعضای شورای اسلامی شهر فومن و دیگر مسئولین برگزار گردید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین همایش تجلیل از پژوهشگران شهرستان فومن توسط کانون فرهنگ فرهت فومن برگزار شد.
مراسم تجلیل ۴۵ نفر از پژوهشگران شهرستان فومن عصر روز پنج شنبه ۴ دی ماه در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن توسط کانون فرهنگ فرهت فومن با حضور ناصر عاشوری نماینده فومن و شفت ، سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اعضای شورای اسلامی شهر فومن و دیگر مسئولین برگزار گردید.
۶۶۶۶۶۶۶۶در ابتدا غفار تشکری شاد سخنگوی کانون فرهنگ فرهت فومن اهداف این کانون را بیان کرد و افزود: کانون فرهنگ فرهت فومن در اولین اقدام عملی خود تصمیم به برگزاری مراسمی تحت عنوان همایش تجلیل از پژوهشگران شهرستان فومن پرداخت. این همایش که به مناسبت هفته پژوهش برگزار می شود در نوع خود در سطح شهرستان ان شا الله بی بدیل بوده و انتظار می رود با حضور پژوهشگران و نخبگان جوان فومنی ارزشی دو چندان پیدا کند.دییاردیارمیرزا
در ادامه دکتر سید هاشم موسوی با یادآوری حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) و اخلاق ایشان گفت: جهان امروز با جهان دیروز تفاوت زیادی نموده است اما اخلاق و ارزش ها از بین نرفته است و فقط شیوه ها و روش های زندگی تغییر کرده است و ما باید به احیاء آن ها میراث پیشینیان خود را حفظ نماییم.

رییس پژوهشکده گیلان شناسی استان با اشاره به تشکیل کانون فرهنگ فرهت فومن توسط جمعی از جوانان شهر فومن افزود: این کانون عزم جدی در چنین مسایلی دارد و من نیز لذت می برم که نسل امروزی با روشنفکری دنبال مسایل است و به محل و زادگاه خودشان وفاداری دارند. وی افزود: کار کانون فرهنگ فرهت فومن بسیار ارزشمند است که اقدام به برگزاری اولین همایش تجلیل از پژوهشگران شهرستان فومن را نموده اند.
دکتر سید هاشم موسوی ضمن ارج نهادن به مقام معلم و استاد گفت: این آموزش و پرورش و این دانشگاه ها قادر به ساختن جامعه نیستند و باید محیط آموزشی ما فضای بازی نباشد بلکه محیط علم باشد و امیدواریم به جای نامگذاری هفته ای با نام پژوهش همه روزهای سال پژوهش باشد و مدارس و دانشگاه های ما کانون پژوهش باشند.دیارمیرزا
در ادامه ناصر عاشوری ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: در مقوله پژوهش مباحث فراوانی است و ما باید با پژوهش آنچه به ما ارث رسیده است را کنکاش نماییم.
نماینده مردم فومن و شفت اضافه کرد: ما سرمایه داریم اما نتوانسته ایم سرمایه های خود را خوب جمع آوری نماییم و پله های توسعه و پیشرفت را زودتر بپماییم و ترقی نماییم باید دانشجویان و دانشمندان ما مثلا زبان گیلکی که از گذشتگان به ما ارث رسیده است و در تهدید است را بررسی و پژوهش نمایند و دیگر مسایل استان را که همه به خوبی می دانید.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی در پایان اظهار داشت: در استان گیلان چند دستگی بسیار زیادتر از استان های دیگر است مانند شرقی و غربی ، تالش و گیلک و گیلک و گالش و … که باید مورد پژوهش قرار گیرد می توان این مباحث را به صورت پایان نامه دانشگاه مورد پژوهش قرار داد.

Share