نشست مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با مدیران ارشد بانک شهر و بانک مسکن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیر شعب مناطق آزاد بانک مسکن کشور بر افزایش ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران منطقه و ایجاد شعبه ارزی در این منطقه تصریح کرد . مهندس مسرور با اشاره به رشد روز افزون حضور شرکت ها و […]

immpkoelبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیر شعب مناطق آزاد بانک مسکن کشور بر افزایش ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران منطقه و ایجاد شعبه ارزی در این منطقه تصریح کرد .
مهندس مسرور با اشاره به رشد روز افزون حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در این منطقه خاطر نشان کرد : منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی مزیت های ویژه ای داردو افزایش شعب ارزی بانکها یکی از زمینه های توسعه مبادلات تجاری بین المللی در منطقه است و همچنین با توجه به رشد شاخص های اقتصادی در منطقه از جمله افزایش شرکت های ثبت شده ،حضور بانک ها و موسسات اعتباری به منظور حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بیش از گذشته در منطقه ضروری است.
رضا مسرور با اشاره به این نکته که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در سطح کشور حمایت از فعالیت های توسعه ای بخش خصوصی را در الویت قرار دهد افزود: حمایت بانک مسکن از بخش خصوصی فعال در محدوده منطقه از طریق ارائه تسهیلات مناسب ومشارکت می تواند موجب تقویت اعتمادسرمایه گذاران ورشد بخش خصوصی شده و زمینه توسعه همکاریهای دو طرف را فراهم آورد
حمید رضا دشتبانی مدیر شعب مناطق آزاد بانک مسکن کشور در این دیدار با تصریح بر اینکه اقدامات انجام شده در این منطقه به منظور رونق فضای اقتصادی و جذب سرمایه گذار قابل تقدیر است، افزود: منطقه آزاد انزلی از منابع داخلی خود فعالیت های های ارزشمندی برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه های تولید و تجارت داشته است و مهمترین وظیفه راهبردی بانک مسکن، حمایت از سرمایه گذاری و مشارکت در عرصه های مسکن و ساخت و ساز است .
وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات صورت گرفته در این منطقه ، آینده روشن و نوید بخشی را برای منطقه آزاد انزلی ارزیابی می کنیم اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی استراتژیک در دریای خزر و در نزدیکی به پایتخت کشور و وجود آب و هوای مناسب از مهمترین مزایای منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق آزاد است.

دشتبانی در این دیدار به تشریح اقدامات و مزایای بانک مسکن در حوزه های سرمایه گذاری پرداخت و گفت: سیاستهای اعتباری ما در منطقه آزاد انزلی براساس رویکرد ما در مناطق آزاد صورت گرفته و به دنبال حضور قویتر پررنگتری در زمینه های تخصصی در این منطقه هستیم.

در این نشست علاوه بر رئیس شعبه بانک مسکن منطقه آزاد انزلی ، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

همکاریهای سازمان منطقه آزاد انزلی و بانک شهر توسعه می یابد

shahrمدیرعامل،رییس هیات مدیره و مدیران ارشد بانک شهر کشور از منطقه آزاد انزلی بازدید و ضمن دیدار با مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان، تفاهم نامه توسعه همکاری بین طرفین منعقد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار به بیان مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی پرداخت و با بیان اینکه از مزیتهای متعددی در حوزه های ترانزیت و تجارت برخورداریم، افزود: : ما بدنبال افزایش حضور بانکها و موسسات مالی و اعتباری در این منطقه هستیم چرا که با توجه به رشد فعالیتهای افتصادی و تجاری در این منطقه افزایش نقش بانکها و موسسات اعتباری به عنوان نهاد تامین کننده منابع مالی برای سرمایه گذاران ،به منظور بهبود فضای کسب وکار منطقه ضروری به نظر میرسد.
مهندس مسرور ضمن اعلام آمادگی به منظور حمایت از حضور بانکها در این منطقه ، از برنامه های راهبردی دولت برای تبدیل بندر انزلی به هاب ترانزیتی با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز خبر داد و افزود:در سال جاری زیرساختهایی چون بورس کالای منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی دیگر از پیش نیازهای لازم در رونق مبادلات تجارت بین المللی، در این منطقه فعال شده است.
وی به تشریح اقدامات و برنامه های سازمان متبوع خود در جهت فعال نمودن کریدور شمال-جنوب پرداخت و گفت: احداث مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر، که می تواند بر توان بندری و لجستیکی کشور در ترانزیت بین المللی بیافزاید، فعالسازی پروژه های عمرانی منطقه ،برگزاری نشستهای متعدد میان بخش خصوصی و نهادهای دولتی و بخصوص میزبانی از پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در اردیبهشت ماه سال آینده را می توان از جمله این اقدامات برشمرد.
حسین محمد پور زرندی مدیر عامل بانک شهر در این نشست ضمن قدردانی از روند توسعه زیرساختی، تجاری ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی طی یک سال اخیر که به رونق فضای کسب و کار در این منطقه منجر شده اضافه کرد: رشد منطقه و گام های توسعه این منطقه را بسیار مناسب ارزیابی می کنم و امکان استفاده از منابع توسعه شهری بانک جهانی بوسیله بانک شهر برای این منطقه وجود داشته و ما با دارا بودن هلدینگ تجاری و عمرانی می توانیم در بخش های مختلف صنعتی-تجاری به سرمایه گذاری بپردازد.
وی استراتژی بانک شهر را توسعه بانکداری الکترونیک اعلام کرد و گفت: آمادگی خود را برای ، استقرار باجه های الکترونیک و شعبه مجازی درسطح منطقه بهمراه همکاری در مسیر اجرای طرح کارت شهروندی و شهر هوشمند اعلام نموده و در گام نخست می توانیم در جهت الکترونیکی نمودن سیستم شهر سازی منطقه همکاریهای خوبی داشته باشیم.
مدیر عامل بانک شهر از فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه کارگزاری بورس خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای بندهای مختلف تفاهم نامه همکاری آماده تشکیل کار گروه توسعه همکاریها در حوزه های مختلف بخصوص در پروژه های عمرانی و خدمات الکترونیک هستیم.
گفتنی است در این نشست علاوه بر مدیران ارشد بانک شهر، معاونین و مدیران سازمان و شهردار و رئیس شورای شهر بندر انزلی نیز حضور داشتند که در پایان از مجتمع بندری در حال احداث کاسپین ، پروژه های زیرساختی ،طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی ، فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید نمودند.

Share