تاکید استاندار بر توسعه بندر انزلی و تبدیل شیلات کیاشهر به پارک موزه

نشست بررسی موانع و مشکلات شهرستان بندرانزلی و مشکلات کیاشهر برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت صبح امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات شهرستان بندرانزلی تأکید کرد :بندر انزلی متناسب با توانمندی هایش پیشرفت نکرده است.استاندار با اشاره به وجود مجموعه بناهای شیلات بندر کیاشهر گفت :این اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است قابلیت تبدیل شدن به پارک موزه را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت صبح امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات شهرستان بندرانزلی تأکید کرد :بندر انزلی متناسب با توانمندی هایش پیشرفت نکرده است.

jpg2989 دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دفتر کار وی برگزار گردید گفت : باتوجه به وجود بندر، تالاب، دریا، طبیعت سرسبز ، مردم فهیم و توانمندی های مناسب در بندر انزلی اما متأسفانه این شهرستان از پیشرفت و توسعه متناسب با این استعدادها بهره نبرده که وظیفه داریم موجبات رشد و شکوفایی این شهرستان را فراهم کنیم.

وی افزود :در واقع  توسعه بندر انزلی به توسعه گیلان کمک میکند.

استاندار گیلان همچنین با انتقاد از کندی پروژه های شهری در بندرانزلی خواستار تلاش مضاعف مدیران شد و افزود :باید از فرصت خدمتگزاری که برای ما ایجاد گردیده به نحو احسن بهره گیریم بی شک مردم بهترین قاضی در خصوص نحوه عملکرد ما مدیران هستند و باتوجه به امیدواری که با روی کار آمد این دولت در مردم ایجاد گردیده باید با تمام توان در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.

 وی حضور سرمایه گذاران را از جمله عوامل مهم در توسعه انزلی دانست و افزود : ایجاد بازار الگویی ماهی در این شهر ضرورت انکار ناپذیری دارد که شیلات و شهرداری به همراه بخش خصوصی اقدام کنند.

استاندار افزود :با توجه به قدمت صید وصیادی و همچنین فرصتهای گردشگری ،اشتغالزایی و بهداشتی نبودن بازار الگویی ماهی فروشان در این بندر جای تاسف دارد.

نماینده عالی دولت بر لزوم بهره گیری از ظرفیت دریا و تالاب با رعایت قوانین زیست محیطی تأکید کرد و افزود : گردشگری دریایی از جمله مباحث مهمی به شمار می رود که نقش بسزایی را در توسعه منطقه ایفاء می کند.

 دکتر نجفی همچنین بر ضرورت افزایش امکانات اقاماتی و گردشگری تأکید کرد و افزود : نباید فقط به اسکان موقت مسافران که در ایام خاص نوروز و تابستان بیشتر به گیلان سفر می کنند اکتفا کنیم بلکه باید با فراهم کردن امکانات مناسب گردشگری و اقامتی ، هنر جذب گردشگر را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بندرانزلی در این زمینه توانمدی بسیار بالایی دارد اظهار داشت : استقرار مکان های مناسب در ورودی شهرها به منظور اطلاع رسانی از فرصتهای گردشگری و اقامتی به مسافران از جمله موارد مهمی به شمار می رود که شهرداران باید در جهت تحقق آن تلاش کنند .

استاندار با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در پروژه کنار گذر بندرانزلی تصریح کرد : الحمدا… اعتبارات خوبی در این بخش در نظر گرفته شده که امیدوارم توفیقات خوبی در این زمینه حاصل گردد.

نشست بررسی مسائل ومشکلات بخش کیاشهر با حضور استاندار گیلان برگزارشد

jpg2985 در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار آستانه اشرفیه،‌ امام جمعه بخش کیاشهر و جمعی از اعضای شورای شهر کیاشهر حضور داشتند دکتر محمد علی نجفی برضرورت تلاش وتوجه مدیران به شهرستانها گفت :برگزاری چنین نشستهایی برا ی بررسی مسائل ومشکلات شهرستانی در دفتر کار استاندار ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مردم خواسته های بحقی از مسولان دارند که باید به تناسب امکانات پاسخ داده شود افزود : نباید به مردم  قولهای خلاف واقع بدهیم و امیدی را در مردم ایجاد کنیم که تحقق نمی یابد.

استاندار با اشاره به وجود مجموعه بناهای شیلات بندر کیاشهر که قدمت آن به دوران قاجار باز میگردد گفت :این اثر تاریخی که از سوی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است قابلیت تبدیل شدن به پارک موزه را دارد.

دکتر نجفی ایجاد موزه شیلات را به عنوان یک فرصت در معرفی دقیق توانمندی‌های شیلاتی گیلان و کشور اعلام کرد و گفت : در حال حاضر سرمایه گذارانی برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده اند که از وزارت جهاد کشاورزی میخواهیم در زمینه تبدیل این مجموعه به موزه شیلات ایران کمک کند.

استاندار همچنین با اشاره به گسترش محدوده منطقه آزاد انزلی که بخشی از کیاشهر را نیز شامل می شود اظهار داشت : این افزایش محدوده فرصتی در جهت کمک به توسعه بخش کیاشهر است.

وی به قابلیتهای گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه نیز اشاره کرد و افزود : باید حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان بیشتر فراهم شود که منطقه آزاد در این بخش تاثیرگذار است.

دکتر نجفی از اهتمام مدیران در جهت اتمام پروژه های مسکن مهر خبر داد و افزود : تمام تلاش مدیران بر این است که با فراهم کردن زیر ساخت های لازم در پروژه های مسکن مهر موجبات آسایش و رفاه مردم و خانه دار شدن آنان را فراهم کنیم.

در این نشست درخصوص پروژه های عمران شهری  تعریض پلهاو روکش آسفالت ، ساماندهی پسماند و بازارچه محلی بندرکیاشهر، تأمین روشنایی مناطق گردشگری ،کمک به ساخت مجمتع آدینه ، مسجد جامع و ساماندهی گلزار شهدا تصمیم گیری شد.


Share